بازدید سایت : ۲۸۴۵۳

◄ تصویب گزارش حسابرسی مجتمع های ایستگاهی مترو و سازمان ورزش شهرداری

ساخت ۵۰ مجتمع ایستگاهی مترو در تهران طی ۱۷ سال

تصویب گزارش حسابرسی مجتمع های ایستگاهی مترو و سازمان ورزش شهرداری
تین نیوز

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی شرکت مجتمع های ایستگاهی متروی تهران برای سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در جریان بررسی حسابرسی شرکت مجتمع های ایستگاهی برای سال مالی ۱۴۰۲ پس از استماع گزارش حسابرس با بیان اینکه در شهرداری با ثبات مدیریتی روبه رو نیستیم، گفت: موضوع ما بحث اساسنامه و ایرادات آن نیست اما اصل موضوع مورد غفلت واقع شده است؛ چراکه ما باید سالانه ۱۰ تا ۱۵ مجتمع ایستگاهی راه اندازی می کنیم؛ اما نبود یک برنامه مشخص برای ایستگاه ها و عدم شناخت دقیق از مسائل باعث شده خروجی خاصی نداشته باشیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تقاضای ما این است که در یک جلسه مجزا موضوع را تعیین تکلیف کنیم، اظهار کرد: شهرداری سازمان ها و شرکت های متعددی دارند که خروجی ندارند و ما نتوانستیم سرمایه گذار را جذب کنیم و منابع اعتباری را در نظر بگیریم.

وی افزود: نبود یک برنامه مشخص برای ایستگاه ها و عدم شناخت دقیق از مسائل باعث شده خروجی خاصی نداشته باشیم. ما در این زمینه به شدت مشکل داریم و تقاضای ما این است که در یک جلسه مجزا موضوع را تعیین تکلیف کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه شهرداری سازمان ها و شرکت های متعددی دارند که راندمان و خروجی ندارند، یادآور شد: ما نتوانستیم سرمایه گذار را جذب کنیم و منابع اعتباری را در نظر بگیریم.

در ادامه میثم نوروزیان سرپرست شرکت مجتمع های ایستگاهی متروی تهران نیز با حضور در صحن شورای شهر تهران با بیان اینکه در طول ۱۷ سال فعالیت، شرکت ۵۰ مجتمع ایستگاهی ساخته و ۳۲ مجتمع واگذار شده است، گفت: شرکت تاکنون اساسنامه نداشت و در طول چند ماه قبل اساسنامه آن تدوین شده و به دنبال نهایی سازی آن هستیم و هر سال تکالیفی برای شرکت برای اخذ پروانه مشخص می شود که ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای فروش ملک تکلیف داشتیم که ۴۰۰۰ میلیارد تومان ملک به فروش رسیده و ۸۰۰ میلیارد تومان پروانه در سال قبل اخذ شد.

وی با اشاره به مطالعات ۳۸ ایستگاه دیگر مترو در تهران، گفت: مطالعات TOD در حال انجام است و هر ساله چند مجتمع ایستگاهی را پیش بینی می کنیم تا سال ۱۴۲۰ تکلیف این مجتمع ها مشخص شود.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی شرکت مجتمع های ایستگاهی مترو تهران برای سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

تصویب حسابرسی گزارش سازمان ورزش شهرداری تهران

در ادامه حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی این سازمان برای سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه دعاوی حقوقی در مورد پیمانکاران متخلف بوده که قراردادها در حال فسخ است، اظهار کرد: بخشی از پرونده ها مربوط به آسیب های ورزشی بوده است.

وی با بیان اینکه کارگروهی برای تعیین بهای استفاده از اماکن ورزشی تشکیل شده و موارد را بررسی کرده است، یادآور شد: ما جلسه ای را با مدیران ورزش مناطق داشتیم و برای برگزاری مسابقات و رویدادها، اداره ورزش مناطق نیاز دارند که بخشی از این رویدادها را در زیرساخت های موجود برگزار کنند.

اوجاقی با بیان اینکه یکی از مناطق یکی از زیرساخت های فرامنطقه ای خود را به مزایده گذاشته شده و امروز نمی تواند از این ظرفیت استفاده کند، تصریح کرد: استخر موجود در این فضای ورزشی ماهانه می تواند بیش از ۲۰ هزار بلیط بفروشد و اعلام کرده تنها یکصد بلیط در ماه به منطقه تحویل می دهد در حالی که ۱۰ درصد از این تعداد بلیط دو هزار بلیط است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد با اختلاف یک سال از دولت، خدمات ورزشی شهرداری تهران ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان تر ارائه می شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه با هماهنگی وزارت ورزش اعزام ورزشکاران و نخبگان ورزشی به پیاده روی اربعین صورت گرفت، اظهار کرد: بخشی از این هزینه ها با وزارت ورزش بود و بخشی از آن را نیز ما پذیرفتیم.

براساس این گزارش، تکالیف درج شده در گزارش حسابرسی شرکت مجتمع های ایستگاهی مترو تهران برای سال ۱۴۰۲ تصویب شد.

گزارش حسابرسی شرکت مجتمع های ایستگاهی مترو تهران و حومه و گزارش سازمان ورزش شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حداکثر آراء موافق بررسی و تکالیف این گزارش تصویب شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.