مدیریت هوشمند در خدمت روسازی، ایمنی راه ها و بهسازی باند فرودگاه ها
مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در سال گذشته این دفتر با اجرای پروژه های ملی در حوزه زیرساخت، گام بلندی در هوشمندسازی مدیریت روسازی برداشت.

مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در سال گذشته این دفتر با اجرای پروژه های ملی در حوزه زیرساخت، گام بلندی در هوشمندسازی مدیریت روسازی برداشت.
به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید اصلان زاده مدیر دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این دفتر با بهره گیری از تجهیزات منحصر به فرد، دانش فنی پیشرفته، سامانه های نرم افزاری تخصصی و تجهیزات روز دنیا، عملکردی تاثیرگذار در پروژه های ملی، استانی، شهری و بخش خصوصی از خود به جا گذاشته است.
اصلان زاده، با اشاره به گستره ی فعالیت های تخصصی این دفتر افزود: طی سال گذشته، متخصصان این دفتر با تکیه بر توان فنی و تجربه ی همکاران، پروژه هایی مختلفی را در سطح ملی، شامل آنالیز شبکه راه های کشور، راه های اصلی و فرعی را از منظر ایمنی، کیفیت روسازی، و عملکرد سازه ای پایش و بررسی کرده که حاصل آن نقش آفرینی تاثیرگذاری این دفتر در بهبود معابر درون شهری و برون شهری بوده است.
وی با اشاره به پروژه های کلانی که این دفتر در حوزه راه و روسازی طی سال گذشته انجام داده است گفت: مدیریت نگهداری و بهسازی ۵ هزار کیلومتر از آزادراه های مشارکتی کشور، استفاده از تجهیزات LCMS و FWD برای ارزیابی روسازی، دور پنجم برداشت و ارزیابی شاخص های عملکردی رویه راه های کشور (PMS) با ۱۰۵ هزار کیلومتر در سراسر کشور و همکاری با ۲۸ اداره کل و پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه، ارزیابی و توسعه مدل پیش بینی اضمحلال روسازی با پیشرفت ۹۰ درصدی در ۴۸ مقطع و همکاری با ۸ اداره کل، توسعه فاز دوم سامانه مدیریت پل ها (BMS) با پیشرفت ۲۵ درصدی، دور دوم تحلیل و به روزرسانی مؤلفه های ایمنی (SMS) با پیشرفت ۳۰ درصدی و همکاری با ۱۰ اداره کل راهداری از جمله اقدامات این دفتر طی سال گذشته بوده است.
مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک با اشاره به بازار های جدیدی که طی سال گذشته فعال شده است خاطر نشان کرد: ورود به حوزه مدیریت شهری و فرودگاهی، مدیریت روسازی معابر شهری در ۸ کلان شهر و مناطق ویژه شامل تهران، قم، شیراز، کرمان، زاهدان، چابهار، عسلویه و برداشت بیش از ۱۳۵ هزار کیلومتر خط که سالانه رشدی برابر با ۵۰ درصد داشته از جمله اقدامات این دفتر طی سال گذشته بوده است.
اصلان زاده به ارزیابی ناهمواری روسازی در پروژه های تحویل موقت راه و باند با تمرکز بر شاخص PRI و IRI که توسط این دفتر انجام شده اشاره کرد و گفت: این پروژه ها شامل فرودگاه های کرمانشاه، آبادان، و محور هایی مانند محور قدیم قم-تهران، محور سنگان- تربیت حیدریه، محور لار- جهرم، محور بجستان- فردوس، محور مراغه- هشترود، محور چابهار- مکران، که جمعا ۱۹ پروژه با ۵۳۰ کیلومتر خط طی سال گذشته انجام شده است.
وی با اشاره به بهسازی راه و باند فرودگاه ها تصریح کرد: طی سال گذشته دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شد ۱۱ پروژه بزرگ فرودگاهی کشور و همچنین آزادراه زنجان، تبریز، بندرعباس، آبادان، فرودگاه کرمانشاه و... را بهسازی کند که مجموعا یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر را شامل شده که رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ داشته است.