بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
معاون راه روستایی وزیر راه:

◄افتتاح یک هزار و ۱۱۳ پروژه راه روستایی در هفته دولت / ۱۰ درصد راه های روستایی به راه اصلی و فرعی ارتقا می یابند

◄افتتاح یک هزار و ۱۱۳ پروژه راه روستایی در هفته دولت / ۱۰ درصد راه های روستایی به راه اصلی و فرعی ارتقا می یابند

تین نیوز | معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح یک هزار و 113 پروژه راه روستایی در هفته دولت خبر داد و گفت: طبق مطالعات انجام شده، 10 درصد راه های روستایی به شرایط کیفی راه های اصلی و فرعی ارتقا خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سید حسین میرشفیع در نشست خبری امروز 31 مرداد با اشاره وضعیت راه های روستایی و برنامه های معاونت راه روستایی اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری شاهد کاهش 28.5 درصدی تلفات در راه های روستایی کشور بوده ایم و امیدواریم و با توجه به افزایش حجم سفر در شهریور ماه این روند کاهش استمرار یابد زیرا از 13 هزار نفر تلفات برون شهری 45 درصد به موتورسواران و پیاده رو های روستایی تعلق دارد.

وی در ادامه از برنامه های این معاونت در هفته دولت خبر داد و گفت: یک هزار و 113 پروژه روستایی به طول یک هزار و 400 کیلومتر به ارزش 818 میلیارد تومان و دو هزار و 370 کیلومتر آسفالت راه های جدید در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

معاون راه روستایی با بیان اینکه " اعتبارات ملی به مبلغ 550 میلیارد تومان برای راه های روستایی از سوی دولت همچنان به وزارت راه و شهرسازی نرسیده است" اذعان کرد: همچنان اعتبارات استانی و ملی برای راه های روستایی دریافت نکرده ایم و تاکنون با سهمیه قیر وزارتخانه، توان پیمانکاران و مشارکت های مردمی کارها پیش رفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده بیان داشت: طبق آمار، تا پایان سال گذشته به میزان 105 هزار و 100 کیلومتر راه آسفالته روستایی در کشور وجود داشت که تاکنون دو هزار و 300 کیلومتر  دیگر افزایش یافته است. همچنین علیرغم اینکه در راه های شوسه تغییر خاصی نداشته ایم، از مجموع 210  هزار کیلومتر انواع راه‌های روستایی در کشور، هم اکنون 133 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه وجود دارد که  107 هزار و 400 کیلومتر آن آسفالته است.

میرشفیع با بیان اینکه معاونت پلیس راه روستایی در پلیس راه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد:  همانند سال گذشته هیچ دریافتی از سهم 60 درصدی نگهداری راه ها از محل جرایم راهنمایی و رانندگی نزد پلیس راه دریافت نکرده ایم.

وی  تصریح کرد: در راستای تخریب هفت هزار کیلومتر از راه های روستایی توسط ماشین آلات و ناوگان حمل مواد معدنی، قانونی مبنی بر اختصاص بخشی از درآمد معادن به نوسازی پروژه‌های عمرانی و بهسازی وضع گردید که تاکنون اجرایی نشده است.
 
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به خبرنگار تین نیوز مبنی بر برنامه این معاونت برای ارتقای راه های روستایی کشور با توجه به افزایش و تردد در روستاها گفت: طبق مطالعات انجام شده بر روی 17 استان کشور، حدود 10 درصد از راه های روستایی نیاز به ارتقا با مشخصات راه های اصلی و فرعی دارند و نزدیک به 20 درصد نیز ارتقا به کیفیت فعلی دارند. برنامه ریزی و افق 1404 باید 173 هزار کیلومتر راه روستایی به بهره برداری برسد و بر همین اساس  132 هزار کیلومتر دیگر باید ساخته شود.

میرشفیع همچنین در خصوص نبود انسجام در معاونت راه روستایی و بخش‌بندی هر کدام از وظایف این معاونت در سازمان‌های دیگر گفت: این یکی از مشکلات بخش راه روستایی است و ما از نظر ساختار سازمانی در مضیقه هستیم. لذا پیشنهاد تغییر در ساختار این معاونت به وزیر راه و شهرسازی داده شده و از آنجایی که تغییر ساختار کل وزارتخانه در حال انجام است، توسعه معاونت روستایی واحد در بخش مسکن و راه‌ها در دست بررسی قرار دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.