بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

دو شرکت عربستانی در پی خرید 37.6 درصد سهام فرودگاه هیترو

​دو شرکت عربستان سعودی قصد دارند بیش از 37.6 درصد از سهام فرودگاه هیترو لندن را خریداری کنند.

دو شرکت عربستانی در پی خرید 37.6 درصد سهام فرودگاه هیترو
تین نیوز

دو شرکت عربستان سعودی قصد دارند بیش از 37.6 درصد از سهام فرودگاه هیترو لندن را خریداری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، شرکت های عربستانی «سرمایه گذاری عمومی عربستان» و «أردیان» 37 درصد از سهام فرودگاه هیترو لندن را خریداری خواهند کرد تا در کنار شرکت اسپانیایی «فروویال»، بزرگ ترین سهامدار این فرودگاه قرار گیرند.

 

صندوق دولتی عربستان سعودی و شرکت سهامی خاص «أردیان» پیشنهاد خرید 37.6 درصد از فرودگاه هیترو لندن را به مبلغ حدود 4.26 میلیارد دلار ارائه کرده اند که این امر می تواند تعهد این دو شرکت را به عرضه خدمات در یکی از مراکز مسافرتی در لندن، پس از پیوستن دیگر سهامداران به شرکت فروویال افزایش دهد.

بر اساس بیانیه شرکت اسپانیایی فِروویال، بزرگترین سهامدار حال حاضر فرودگاه هیترو، این شرکت قرارداد اصلاح شده را پذیرفته است و طبق آن شرکت أردیان مستقر در پاریس، سهمی معادل 22.6 درصد از فرودگاه هیترو را خریداری خواهد کرد  در حالی که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان نیز مالک 15 درصد از سهام این فرودگاه خواهد شد و  طبق اطلاعاتی که منتشر شده است، فروویال همچنان  5.25 درصد از سهام فرودگاه را در اختیار خود خواهد داشت.

در همین حال قرار بود صندوق دولتی عربستان 10 درصد از سهام شرکت مادر فرودگاه هیترو و شرکت ادریان نیز 15 درصد آن را خریداری کنند و پس از آن سایر سهامداران از حقوق خود برای فروش بخشی از سهام خود استفاده کنند.

گفتنی است فرودگاه هیترو لندن یکی از شلوغ ترین و پرترددترین فردگاه های جهان به شمار می آید و نقش مهمی را در فعالیت های اقتصادی انگلیس با شرکایش ایفا می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.