ورود تدریجی۸۰۰ اتوبوس داخلی به ناوگان اتوبوسرانی تهران
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در آیین ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید به منطقه ۲۱ گفت: بر اساس قراردادهایی که با تولیدکنندگان داخلی برای تأمین ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد کرده ایم، نزدیک به ۸۰۰ دستگاه اتوبوس را تحویل گرفته ایم که به تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران می شوند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در آیین ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید به منطقه ۲۱ گفت: بر اساس قراردادهایی که با تولیدکنندگان داخلی برای تأمین ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد کرده ایم، نزدیک به ۸۰۰ دستگاه اتوبوس را تحویل گرفته ایم که به تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران می شوند.
به گزارش تین نیوز، مهدی علیزاده با اعلام اینکه در ۱۰ سال گذشته، ناوگان اتوبوسرانی تهران نوسازی نشده بود، افزود: در این دوره، با حمایت شهردار و شورای شهر توانستیم قراردادهای خوبی را برای تأمین اتوبوس های نو از نوع دیزلی، گازسوز و برقی، هم با تولیدکنندگان داخلی و هم با تولیدکنندگان خارجی، منعقد کنیم.
وی با اشاره به اینکه اولویت ما در توزیع اتوبوس های جدید، مناطق کم برخوردار و نیازمند به وسایل حمل و نقل عمومی است که منطقه ۲۱ از جمله این مناطق بوده و بر این اساس، ۳۰ دستگاه اتوبوس را به این منطقه اختصاص دادیم، اظهار کرد: اتوبوس های جدید در مقایسه با اتوبوس های قدیمی، دارای امکانات بهتر و بیشتر بوده و هوشمندتر هستند.
مدیرعامل شرکت واحد با تأکید بر اینکه پیش از این، شهروندان منطقه ۲۱ بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در ایستگاه ها در انتظار رسیدن اتوبوس، معطل می شدند، خاطرنشان کرد: با اضافه شدن ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید و تعداد دیگری که در آینده اضافه خواهد شد، سرفاصله حرکت اتوبوس ها به ۵ تا ۱۰ خواهد رسید و معطلی مسافران به مراتب کمتر خواهد شد.
در ادامه این مراسم، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با ابراز خوشحالی از تحویل ۳۰ دستگاه اتوبوس نو به منطقه ۲۱ گفت: این منطقه از جهت وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی، جزو مناطق کم برخوردار بوده و از نعمت مترو نیز بهره مند نیست و لذا در کوتاه مدت باید نیاز منطقه به اتوبوس را تأمین کنیم و در درازمدت، در خصوص حمل و نقل انبوه بر و ریلی برنامه ریزی نماییم.
مهدی گلشنی با اعلام اینکه با توجه به عدم عبور خطوط مترو از منطقه ۲۱، سرانه وسایل حمل و نقل عمومی در این منطقه پایین است، افزود: این مسئله، تکلیف مضاعفی را برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ایجاد کرده تا توجه ویژه به این منطقه داشته باشد و لذا در آینده، خط ۱۱ مترو در این منطقه سرویس دهی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در طرح های توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، برای منطقه ۲۱ در حوزه های مترو و اتوبوسرانی و احتمالاً تراموا، برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است، اظهار کرد: با اجرای این برنامه ها، انتظار می رود تا این منطقه از نظر دارا بودن وسایل حمل و نقل همگانی به یکی از مناطق برتر تهران تبدیل شود.
مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهرانبا بیان اینکه اضافه شدن ۳۰ دستگاه اتوبوس نو به منطقه ۲۱، باعث کاهش سر فاصله حرکت اتوبوس ها و کاهش معطلی شهروندان در ایستگاه ها خواهد شد، تصریح کرد: به موازات رشد کمّی ناوگان اتوبوسرانی، تلاش می کنیم تا توسعه کیفی خدمات و امکانات اتوبوس ها را نیز ارتقاء دهیم.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گلشنی با تأکید بر اینکه در اتوبوس های جدیدی که وارد منطقه ۲۱ شدند، محل ویلچر و کالسکه پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: این اتوبوس ها علاوه بر داشتن مانیتور، از سیستم های سرمایش و گرمایش و تهویه نیز برخوردارند.