بازدید سایت : ۱۱۰۴۰۹

◄ وصول چک رانندگان تاکسی برقی به تعویق می افتد؟

همزمان با نزدیک شدن به بازپرداخت قسط سه ماهه اول تاکسی های برقی، تاکسیرانان معترض خواهان تحقق وعده های مسئولان شهری در اجرای تعهدات خود هستند تا لااقل بازپرداخت چک ها به تعویق افتاده و با دریافت وام بلاعوض بخشی از بار مالی آنان کاسته شود.

وصول چک رانندگان تاکسی برقی به تعویق می افتد؟
تین نیوز |

همزمان با نزدیک شدن به بازپرداخت قسط سه ماهه اول تاکسی های برقی، تاکسیرانان معترضند و خواهان تحقق وعده های مسئولان شهری در اجرای تعهدات خود هستند تا لااقل بازپرداخت چک ها به تعویق افتاده و با دریافت وام بلاعوض بخشی از بار مالی آنان کاسته شود.

به گزارش تین نیوز، روز چهارشنبه جمعی از رانندگان تاکسی مقابل شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند و خواستار اجرای ماده ۱۲ قانون و تحقق بودجه حمایتی دولت برای خودروهای برقی شدند. این درحالی است که پیش از این نیز تجمعاتی را در مقابل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران، کرمان موتور و سازمان ناوگان اسقاط داشته اند.

اجازه ندادند ما خودروی سمند بگیریم

شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، طرح ثبت نام تاکسی برقی را شروع کرد که در مرحله اول ۱۰۰۰ خودرو برقی مدل KMC E-TAX از محصولات شرکت خودروسازی کرمان موتور عرضه شده اند.

بر این اساس مالکان تاکسی های فرسوده با عمر بیش از ۱۵ سال که از سوی سازمان تاکسیرانی تهران به گروه کرمان موتور معرفی شدند تا به جای خودروی فرسوده بنزینی خودروهای برقی دریافت کردند؛ خودروهایی که به گفته رانندگان تاکسی صرفه اقتصادی ندارد و راننده تاکسی قادر به بازپرداخت 20 میلیونی قسط ماهیانه نیست. علاوه بر اینکه این خودروهای با مشکلات فنی عدیده ای از جمله مشکلات باتری، شارژر اصلی و جایگاه سوخت رو به رو است.

این تاکسیرانان با اشاره به پول پیش پرداخت خودروی برقی می گویند: «ابتدا از ما ۴۰۰ میلیون گرفتند با ماشین اسقاط مان که حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون می ارزید، اما به ما گفتند که ۱۰۰ الی ۱۰۰ خرده ای بابت آن می دهند که آن را هم هنوز به ما نداده اند در اصل ۴۰۰ میلیون به اضافه پول اسقاط از ما گرفته اند که تقریبا حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون می شود و باید ماهیانه ۲۰ میلیون تومان هم پرداخت می کردیم که برای آن چک های سه ماهه ۶۰ میلیون تومانی داده ایم. این ماده ۱۲ هم هنوز مشخص نیست که چه زمانی پرداخت می شود.»

به گفته مالکان تاکسی های فرسوده به ما اجازه ندادند خودروی سمند بگیریم و به جای آن به ما خودرویی دادند که روی آن نوشته است ۴۵۰ کیلومتر فول شارژ پیمایش دارد درحالی که با توجه به خراب بودن باتری های خودرو در نهایت ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد در حالی که خودروی سمند سورن ۴۰۰ لیتر بنزین دارد، دوگانه سوز است و  کپسول دارد و ما می توانستیم با آن خودرو هزار کیلومتر برویم.

شهردار تهران چه گفت؟

اما واکنش شهردار به تجمع اخیر تاکسیرانانی که اقدام به خرید خودروهای برقی کرده بودند این بود که این موضوع خارج از عهده شهرداری است و وعده صحبت با معاون اول رییس جمهور در این زمینه را داد و گفت:از معاون اول رییس جمهور دکتر عارف خواهم خواست که دولت این سرفصل ماده ۱۲ را برای اینها اجرا کند.

علیرضا زاکانی گفت: ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید یک ویژگی هایی را ایجاد کرده است برای افرادی که پروژه هایی را اجرا می کنند که این باعث صرفه جویی انرژی می شود. این قانون چون نگاه پسینی داشته است، مانع از این بوده که این پول که در وزارت نفت هم هست برای چنین کاری در سرفصل صرفه جویی به کسی که این صرفه جویی را کرده است پرداخت شود.

زاکانی درباره خواسته تاکسیرانان معترض مبنی بر به تعویق افتادن وصول چک اول آنها گفت: من به مجموعه مان گفته ام که این موضوع را دنبال کنند تا این تسهیل برای آن ها ایجاد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.