بازدید سایت : ۴۷۴۵۳

مقاله/ اولویت بندی پارامترهای موثر بر تصادفات بر اساس مدل های تعداد،شدت وریسک تصادفات

امروزه تصادفات رانندگی به یکی از معضلات مهم کشورهای در حال توسعه در بخش حمل و نقل و اقتصاد تبدیل شده است و از این رو در سالهای اخیر تحقیقات قابل توجهی در سراسر دنیا جهت پیش بینی تعداد ، شدت و اخیراً احتمال وقوع (ریسک ) تصادف انجام شده است .

تین نیوز |

مقاله اولویت بندی پارامترهای موثر بر تصادفات بر اساس مدل های تعداد،شدت وریسک تصادفات

نوشته غلامعلی شفا بخش و حسنا علیزاده را از اینجا دانلود نمایید.

چکیده:

امروزه تصادفات رانندگی به یکی از معضلات مهم کشورهای در حال توسعه در بخش حمل و نقل و اقتصاد تبدیل شده است و از این رو در سالهای اخیر تحقیقات قابل توجهی در سراسر دنیا جهت پیش بینی تعداد ، شدت و اخیراً احتمال وقوع (ریسک ) تصادف انجام شده است .

بهبود وضعیت ایمنی راهها نیازمند انجام مطالعاتی است که مبنای آنها ارائـه مـدلهایی بـا اسـتفاده از پارامترهای تأثیرگذاردر تصادفات نظیرویژگی های هندسی، حجم ترافیک ، عوامل انسانی و ... می باشد .

روش هـای مدلـسازی در قالـب مدل های آماری و فراابتکاری تشریح شده و در نهایت 20 مدل داخلی و خارجی بر اساس متغیرهای بکـار رفتـه و متـدولوژی مورد استفاده در سه دسته تعداد، شدت و احتمال خطرتصادف (ریـسک) تفکیـک شـده اسـت و بـر همـین اسـاس مـؤثرترین متغیرهای مسبب تصادفات شناسایی شده تا بر اساس آنها با توجه به بودجه های اندک ایمنی تخصیص داده شـده نـسبت بـه رفع مشکلات اولویت بندی صورت گیرد.

نتایج بدست آمده از مدل های تصادفات برای طبقه بندی جاده ها بر مبنـای ریـسک تصادفات و نیز به منظور بهبود شاخص های ایمنی کاربرد دارد. 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.