بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ توضیحات سازمان هواپیمایی، اورژانس و پلیس تهران درباره سانحه هوایی شهرک آزادی / سقوط هواپیما به روایت رسانه ها / آمارها متناقض است

◄ توضیحات سازمان هواپیمایی، اورژانس و پلیس تهران درباره سانحه هوایی شهرک آزادی / سقوط هواپیما به روایت رسانه ها / آمارها متناقض است

تین نیوز | یک فروند هواپیمای مسافربری سپاهان که از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود، صبح امروز در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرد.

به گزارش تین نیوز، پس از سقوط هواپیما در صبح امروز، رسانه های مختلف آمار متفاوتی از جزییات حادثه از جمله تعداد کشته شدگان، تعداد مصدومان، محل دقیق حادثه، علت سقوط هواپیما و... منتشر کرده اند. تین نیوز نیز پیگیری های مختلفی با اعزام خبرنگار به محل حادثه انجام داده است که در گزارش مجزا و تکمیلی ارایه خواهد شد.

در این گزارش مروری خواهیم داشت بر خلاصه اخبار تین نیوز و رسانه ها در خصص حادثه سقوط هواپیمای مسافری سپاهان:

تین نیوز
دقایقی پس از حادثه تین نیوز جزییات موضوع را پیگیری کرد. روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بعد از انتشار خبر این سانحه، به تین نیوز اعلام کرد که جزئیات دقیق درباره تعداد کشته شدگان در دست نیست و به زودی توسط این سازمان اعلام می شود.
 
همچنین مدیرعامل سپاهان ایر از هرگونه مصاحبه درباره این سانحه خودداری کرده است. هم اکنون تیم بازرسی سازمان هواپیمایی در محل سانحه حضور دارد و مشغول بررسی علت سانحه است.

مهر:

رئیس پلیس راهور تهران در گفتگو با مهر گفت: مسیر عبور خودروهای امدادی در محل سانحه هوایی در غرب تهران باز بوده و امدادرسانی به سانحه دیدگان ادامه دارد.

به گفته سرهنگ تیمور حسینی، پس از وقوع سانحه هوایی در حوالی فرودگاه مهرآباد بلافاصله ماموران پلیس راهور در محل حادثه مستقر شده و مسیر عبور خودروهای امدادی و آتش نشانی باز شد.

دکتر امین صابری نیا، رئیس اورژانس کشور نیز به مهر گفته است: پس از اعلام این سانحه کدهای زمینی و هوایی اورژانس تهران راهی محل سقوط هواپیما در شهرک آزادی شدند و در همان لحظات اولیه 5 مصدوم برای درمان به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.

همچنین احمد مجیدی، معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره به مهر اعلام کرد: این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ساها و در اجازه شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که ساعت 9 و 18 دقیقه امروز از فرودگاه مهرآباد بلند شد ولی پس از دقایقی سقوط کرد. به گفته وی، این هواپیما 40 مسافر عادی داشته که سه نفر زیر 3 سال و 3 نفر زیر 12 سال بوده‌اند.

فارس:
از سوی دیگر، علیرضا جهانگیریان، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در این باره به فارس گفت: این هواپیما در 4 مایلی فرودگاه سقوط کرده و ظاهراً پس از خروج از باند از مسیر خود منحرف شده است.

به گفته وی تعدادی از مسافران این پرواز جان باخته و تعدادی زخمی شده‌اند که مسافران زخمی شده به بیمارستان اعزام شدند. وی یادآور شد: این هواپیما به هیچ چیز روی زمین آسیب نزده است و هواپیما روی درختان یک منطقه نظامی سقوط کرده است.

جهانگیریان گفت: پس از بروز این سانحه بلافاصله تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شدند و اینجانب نیز هم اکنون بر سر صحنه سانحه حضور دارم.

همچنین یکی از شاهدان این سانحه به فارس گفت: واقعا صحنه دلخراشی بود. دم هواپیما وسط خیابان افتاده است. آتشی که دودش آسمان شهرک آزادی را تا لحظاتی تیره و تار کرده بود. خوشبختانه هواپیما نزدیکی‌‌ بازار هفتگی یکشنبه بازار سقوط کرد تقریبا 500 متر آن طرف‌تر و شاید کمتر؛ در غیر این صورت کلی تلفات جانی داشت.

به گفته یکی دیگر از شاهدان، هواپیما با سرعت بالایی با زمین برخورد کرد و به طور کامل شعله ور شد و تنها بال عقب هواپیما سالم مانده است.

تسنیم:
درباره تعداد کشته شدگان این سانحه هنوز آمار دقیقی اعلام نشده اما در تازه ترین خبر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به تسنیم گفت که این هواپیما حامل 40 نفر مسافر و 8 نفر کرو و خدمه پرواز بوده که 9 نفر از مصدومان سانحه به بیمارستان اعزام شده‌اند. این در حالی است که پیش از این تعداد کشته شدگان 45 نفر اعلام شده بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فنی

    بعد از سقوط هواپیمای فاقد CVR که در کیش رخ داد و به علت عدم وجود مسافر و افراد عادی اجازه رسانه ای شدن داده نشد و رییس فعلی سازمان هواپیمایی دکتر جهانگیریان که فاقد هرگونه سابقه خدمتی در صنعت هوانوردی می باشد و امروز که این سانحه رخ داد و ۴۵ مسافر بی گناه جان خود را از دست دادند دیگر لازم است در کادر فعلی سازمان هواپیمایی کشوری که تماما با باند بازی و صفحه گذاری با عملکرد ناصحبح سعی در مثبت جلوه دادن خود هستند، حتما تجدید نظر صورت بگیرد. حتما لازم نیست سانحه ای مثل هواپیمای ارومیه مجددا تکرار شود. دو سانحه در ظرف کمتر از ۶ ماه برای صنعت هوانوردی کشور مایه تاسف است. هواپیماهای کهنه و بدون داشتن حداقل ایمنی لازم مسافران بی گناه را به دام مرگ می کشانند. فقط در افرادی که سعی می کنند خود را متخصص جلوه دهند تجدید نظر کنید

  • شما

    دست سازمان هواپیمایی کشوری درد نکنه