بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
عضو هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه در گفتگو با تین نیوز:

◄ رفتارهای پرخطر رانندگان مسافربری را می‌توان با آموزش تغییر داد

◄ رفتارهای پرخطر رانندگان مسافربری را می‌توان با آموزش تغییر داد

تین نیوز | عضو هیت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه با بیان اینکه" سطح تحصیلات تاثیر بسزایی در یادگیری مباحث آموزشی دارد" گفت:  رانندگی به عنوان یک رفتار، می تواند در طول زمان فرایند آموزش به رفتار جدید و کم خطر تبدیل شود. 

علیرضا اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار تنی نیوز با اشاره به نقش آموزش و سطح تحصیلات رانندگان در رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان خودروهای مسافربری، اظهار داشت: در سراسر جهان، رانندگان اتوبوس های مسافربری  و ناوگان همگانی با حضور در دوره های آموزشی متعدد، سطح آگاهی خود نسبت به  رعایت نکات ایمنی حمل و نقل و  مهارت رانندگی را افزایش می دهند.

این استاد دانشگاه و رئیس اسبق پلیس راه کشور بیان داشت: اگرچه سطح تحصیلات تاثیر بسزایی در یادگیری مباحث آموزشی دارد، اما رانندگی به عنوان یک رفتار، می تواند در طول زمان فرایند آموزش به رفتار جدید و کم خطر تبدیل شود.  

وی تصریح کرد:جان 40 انسان دیگر در دستان رانندگان اتوبوس های مسافربری است و  باید آموزش رانندگی برای رانندگان ناوگان مسافربری عمومی در حد اعلا و حتی برای رانندگان اتوبوس های مسافربری متفاوت با سایر رانندگان باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدرضا کامیاب

    با تشکر فراوان از جناب سرهنگ دکتر اسماعیلی که در هر فرصتی به آموزش به عنوان بهترین، سهل ترین، ارزان ترین و قابل فهم ترین کار برای ارتقاء ایمنی در حمل ونقل جاده ای اشاره و استناد میکنند، اما گویا شنیده نمی شود. حال این سوآلات نه چندان مهم و سخت در ذهن خطور می کندکه: ۱ - آیا ضریب هوشی متولی آنقدر پائین است که این کار را به طورسیستماتیک در برنامه های حتی هفتگی و ماهیانه خود نمی بیند؟ ۲ - یا این گونه کارها جاذبه و منافع مستقیم و غیر مستقیم رانت و رابطه و… را مثل نوسازی ناوگان و … با کمپانیهای داخل و خارج و سفر و …ندارد؟ ۳ - یا این کارها خیلی کوچکند و آدمهای انتخابی آنچنان بزرگ که انجام این امور عارشان می شود. ۴ - یا آنچه که دیگر من نمیدانم که باید خودشان و خودتان بفرمائید تا امثال منهم در این سن و سال از آموزش عقب نمانیم.