بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

◄ مسافران کنسلی هواپیمای ماهان، قربانیان سقوط اسکانیا

◄ مسافران کنسلی هواپیمای ماهان، قربانیان سقوط اسکانیا

تین نیوز | ساعت 8 امروز در محور ورسک - اوریم، یک دستگاه اتوبوس که مسافران کنسلی یک شرکت هواپیمایی را منتقل می کرد دچار حادثه واژگونی شده و تا کنون 12 نفر جان خود را از دست دادند. گفته می شود مسافران مربوط به پرواز مشهد - ساری شرکت ماهان بوده اند.

یک منبع آگاه به تین نیوز گفت: ظاهرا پرواز مشهد به ساری شرکت هواپیمایی ماهان که به دلیل بدی آب و هوا نتوانست در فرودگاه ساری فرود بیاید به سمت تهران تغییر مسیر داد و در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

وی افزود: این هواپیما در فرودگاه تهران به زمین نشست و هواپیمایی ماهان که قرار بود مسافران را با یک پرواز به ساری منتقل کند با اتوبوس به ساری فرستاد.

این مقام آگاه در ادامه توضیح داد: شرکت هواپیمایی ماهان اتوبوسی از پایانه مسافری شهید کلانتری کرج برای این گروه مسافران تهیه و آنها را راهی استان مازندران کرد که در میانه راه اتوبوس‌ به دلیل نقص فنی واژگون و در دره سقوط کرد.

به گفته اورژانس استان مازندران و جمعیت هلال احمر سوادکوه دست کم 12 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده اند و نیروهای امداد و نجات جاده ای و بالگرد هوایی به منطقه اعزام شده اند. همه سرنشینان این اتوبوس به بیمارستان شهدای زیراب منتقل شده اند.

بنا به گفته رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه، ‌علت واژگونی خودرو نیز نقص فنی ترمز خودرو بوده که راننده به طول ۶ تا هفت کیلومتر توانایی اداره کردن اتوبوس را نداشته و با برخورد به گاردریل وسط جاده به کوه برخورد می‌کند و واژگون می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • vahid

    درمحدوده ی سانحه حدودا " بیش از شش کیلومترشیب بیش از۰.۶(شش درصد) وجودداردباقوسهای معکوس پی درپی که صددرصدغیراستاندارداست وازطرف دیگربدلیل تعریض وخلوت شدن مسیروسایل نقلیه باسرعت درآن محدوده حرکت میکنندوباترمزهای متعددلنتها داغ شده ودرانتهاترمزنمگیردهمین امربهمراه قوسهای معکوس متعددغیراستاندارد. موجب حوادثناگوارمتعدددرماه شده وشاهدکشته شدن مسافران هستیم. جهت اثبات موضوع آمارپلیس راه گواه مطمئنی هست. پیشنهادمیشودجهت جلوگیری ازحوادثمحتمل تغییراتی درطرح هندسی راه داده شود. وبامهندسین مشاورومسئولین کارفرمابرخوردجدی بعمل آید.

  • مسافر با شش ساعت تاخیر در فرودگاه

    ماهان بدیوم شوم

  • raha

    جالبه. حالا اگر این اتفاق برای هما افتاده بود ونوش حالا بود ولی چون ماهان هست اتفاق افتاده دیگه

  • بچه آبادان

    این آقایان منفی باف کجان تا بدی هوا و سقوط اتوبوس رو هم ربط بدهند به شقیقه سیافه سه ساله و camo آقای ایکس و مدرک تحصیلی مدیر قابلیت و …!!!

  • فعال حوزه هوایی

    آقایان فعلا سازمان هواپیمایی که باید پاسخگو باشه خوابش برده، من نمیدونم این سازمان چرا به این فلاکت افتاده. بعضیها آبروی هرچه استاده دانشگاه بردن، ما فکر میکردم استادها بیان تو صنعت چه میکنن با دیدن جهانگیریان فهمیدیم بهتره همون دروس ۵۰ سال پیش رو تو دانشگاه درس بدن

  • محمد کاظم

    به نظر بنده که راننده سنگین هستم و قبلا هم اتوبوس دار بودم وبا بیشتر اتوبوسها و کشنده های ترانزیتی رانندگی کرده ام یکی از اصلی ترین عوامل تصادفات خودروهای سنگین بویژه اتوبوسها وجود سیستم ترمز کاسه ای در انها می باشد چون سیستم ترمز کاسه ای در برابر توان بالای موتور خودروهای سنگین جدید اصلا جوابگو نبوده وبه سرعت داغ شده ونمی تواند عمل ترمزگیری را انجام دهد که منجر به چنین تصادفات دلخراشی می گردد یا حتی می تواند در صورت داغ شدن بیش از حد سبب اتش گرفتن چرخها و حتی خود وسیله نقلیه شود تولیدات اتوبوسی شرکت اسکانیا در ایران هم غیر از این محصول جدید درسا و مارال سه محور همگی با ترمز کاسه ای تولید شده اند که می تواند یکی از عوامل تصادفات زیاد یا اتش سوزی های مکرر محصولات ان باشد به تجربه و با اطمینان می گویم که دوره ترمز کاسه ای تمام شده است و این سیستم ترمز به هیچ وجه جوابگوی موتور قدرتمند خودروهای فعلی نمی باشد ویک جستجوی ساده در بین محصولات با نام ونشان خودرویی در جهان که در کشورهای پیشرفته عرضه می شوند نه در بازارهای درجه چندم افریقایی و… به راحتی به شما نشان می دهد که هیچ خودرویی با ترمز کاسه ای در انها عرضه نمی شود و بنده از پلیس راهور ودیگر سازمان های مسئول تقاضا دارم که جلوی تولید یا واردات خودروهای با ترمز کاسه ای مخصوصا در ناوگان حمل ونقل عمومی را بگیرند با یک کنترل اماری ساده در ارشیو تصادفات پلیس متوجه می شوید که بیشترین امار تصادفات وحشتناک با مرگ ومیر بالا متعلق به ناوگان برخوردار از ترمز کاسه ای است.