بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اجرای بیش از 100 کیلومتر شیار لرزاننده در محورهای مواصلاتی بخش دیهوک

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک گفت: در راستای ایمن سازی محورهای حوزه استحفاظی بخش دیهوک 130 کیلومتر شیار لرزاننده طولی راه های این بخش در حال اجرا است.

اجرای بیش از 100 کیلومتر شیار لرزاننده در محورهای مواصلاتی بخش دیهوک
تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک گفت: در راستای ایمن سازی محورهای حوزه استحفاظی بخش دیهوک 130 کیلومتر شیار لرزاننده طولی  راه های این بخش در حال اجرا است.

به گزارش تین نیوز، احمد آخوندی تصریح کرد: برای افزایش ایمنی تردد و ایمن سازی بیشتر نقاط پرحادثه، حدود 130 کیلومتر شیار لرزاننده طولی کنار و آکس جاده در محور دیهوک – راور در حال اجرا است.

وی افزود: از این مقدار عملیات در 2 نقطه بصورت شایرهای لرزاننده در طول محور از کیلومتر صفر تا 47 انجام و از کیلومتر 155 به سمت انتهای حوزه استحفاظی دیهوک – راور نیز در حال انجام است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک ادامه داد: همچنین علاوه بر اجرای شیار لرزاننده، این اداره اقدام به نصب تابلو و علائم هشدار دهنده، خط کشی محورها و اجرای گاردریل و چراغ چشمک زن در نقاط پرحادثه کرده که این نوع عملیات راهداری در راستای افزایش ایمنی ترافیک بسیار موثر است.

آخوندی تصریح کرد: عملیات اجرایی شیار لرزاننده در مقاطع و مسیرهای پرحادثه ضمن کاهش سرعت و افزایش ضریب هوشیاری رانندگان موجب کاهش تصادفات نیز می شود

وی یادآور شد: نوارهای رامبل با ایجاد شیارهای استاندارد روی آسفالت به رانندگان هنگام تغییر خطوط ، بوسیله ایجاد لرزش در خودرو و تولید صدا هشدار می دهند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار درصد قابل توجهی از تصادفاتی که منجر به خروج خودرو از مسیر می شود خواب آلودگی راننده است ، خاطر نشان کرد: امیدواریم اجرای طرح شیار لرزاننده در جاده های کویری حوزه استحفاظی سبب آگاهی بیشترانندگان در هنگام خروج از لاین حرکت و کاهش حوادث و سوانح جاده ای شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.