بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

جابه جایی نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از خراسان جنوبی

جابه جایی نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از خراسان جنوبی به نقاط مختلف کشور

جابه جایی نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از خراسان جنوبی
تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: طی سال ۱۴۰۳ توسط رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابه جا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر مزیدی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با تلاش رانندگان سخت کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و ۲۹۱ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

مزیدی افزود: عمده کالاهای جابه جا شده از مبدأ استان سیمان کیسه ای، ذغال سنگ، آهن اسفنجی، بنتونیت، سیمان فله ای و سنگ سنگ بری بوده است.

وی گفت: برای جابه جایی کالاها بیش از ۶۸ هزار برگ بارنامه طی ۲ ماه ابتدایی سال جاری در استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

مزیدی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل ونقل کالا در استان فعال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: بر اساس آمار بیشترین کالای جابه جا شده به مقاصد استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

مزیدی یادآور شد: برای جابه جایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادرمی شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابه جایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه ها است.

وی خاطر نشان کرد: مهم ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت ها برای اخذ کاغذ بارنامه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.