بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

ترانزیت کالا از مرز ماهیرود به افغانستان هشت برابر شد

سه ماه نخست امسال ۹ هزار و ۱۳۴ دستگاه کامیون حامل ۲۳۶ هزار و ۲۳۵ تن کالا از مرز ماهیرود در این استان به مقصد افغانستان ترانزیت شد که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۳۵ درصد رشد دارد.

ترانزیت کالا از مرز ماهیرود به افغانستان هشت برابر شد
تین نیوز

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: سه ماه نخست امسال ۹ هزار و ۱۳۴ دستگاه کامیون حامل ۲۳۶ هزار و ۲۳۵ تن کالا از مرز ماهیرود در این استان به مقصد افغانستان ترانزیت شد که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۳۵ درصد رشد دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد کوهگرد افزود: این مقدار کالا به ارزش ۳۵ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۵۴ دلار ترانزیت شد که ۴۸۰ درصد رشد نشان می دهد و از نظر تعداد کامیون نیز ۶۷۵ درصد افزایش داشته است.

کوهگرد بیان کرد: کالاهای ترانزیتی شامل کود شیمیایی، لوازم یدکی مستعمل و مواد خوراکی بوده که از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

وی درباره کل صادرات کالاهای خروجی از گمرکات استان در سه ماه نخست امسال گفت: در این مدت ۶۳۲ هزار و ۴۵۳ تن کالا به ارزش ۱۸۵ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۵۳۵ دلار کل کالاهای صادراتی خروجی استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۶۰ درصد و از نظر وزن ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲۹۵ هزار و ۵۵۶ تن کالاهای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۳۵ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۵۵ دلار صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

کوهگرد عنوان کرد: سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، تایر سواری، تخم مرغ، صیفی جات، کاشی و سرامیک، نمک خوراکی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهای صادراتی گمرک خراسان جنوبی بوده که عمده این اقلام به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و عراق صادر شده است.

خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی است و این استان در شهرستان های سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

فعال ترین مرز استان در سال های اخیر مرز ماهیرود شهرستان سربیشه بوده و سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.