بازدید سایت : ۳۶۸۲۷

حل مشکل خودروهای حامل سوخت ترانزیت در حال پیگیری است

پیگیری های لازم برای حل مشکل خودروهای حامل بار سوخت ترانزیت در حال انجام است.

حل مشکل خودروهای حامل سوخت ترانزیت در حال پیگیری است
تین نیوز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: پیگیری های لازم برای حل مشکل خودروهای حامل بار سوخت ترانزیت در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، محمدرضا طالبی در کمیسیون امنیت عمران مرز استان که با حضور مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، فرماندار سربیشه و مدیران دستگاه های مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص ترانزیت سوخت از بازارچه ماهیرود و در بندر ابو نصر فراهی افغانستان مدتی است که مشکلی برای خودروهای حامل سوخت در افغانستان پیش آمده که در حال پیگیری است.

طالبی افزود: این سوخت ترانزیت از مبدأ عراق به مقصد افغانستان بارگیری شده است و ما هیچ مسئولیتی جز ترانزیت آن نداریم اما چون رانندگان ایرانی هستند، پیگیری هایی برای رفع این مشکل انجام داده ایم.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: مقرر شد در این خصوص مکاتباتی با کاظمی قمی، نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان و وزارت امور خارجه توسط نمایندگی وزارت امور خارجه در استان و همچنین دفاتر اقتصادی و انتظامی استانداری با وزارت کشور انجام شود تا هرچه زودتر طرف افغانستانی سوخت مورد نظر را تحویل بگیرد یا اقدام لازم برای برگشت بار را انجام دهد.

وی با تأکید بر این نکته که مکاتبات لازم در این باره باید با توجه به تعطیلی آخر هفته، همین امروز انجام شود، افزود: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه باید با تماس تلفنی، پیگیری لازم را در این زمینه انجام دهد.

طالبی تصریح کرد: اگرچه از این مورد دو هفته بیشتر نگذشته اما با توجه به اینکه مواردی درگذشته بوده است که رانندگان سه ماه در نوبت تخلیه سوخت ترانزیتی معطل مانده اند، افزود: خودروهای حامل سوخت ترانزیتی باید به داخل افغانستان هدایت شوند.

وی با اشاره به قوانین موضوعه ترانزیتی متذکر شد: باید اقدامات خروج از پایانه برای هر خودروی حامل سوخت ترانزیتی در کمترین مهلت زمانی صورت گیرد تا به پایانه مقصد هدایت شوند، از این رو هیچ کدام از اینگونه محموله های ترانزیتی نباید در پایانه ماهیرود معطل بمانند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات خروج از پایانه برای این خودروها در اسرع وقت، اظهار داشت: ملاقات مرزی با فرمانده مرزبانی افغانستان انجام و رایزنی های لازم برای حل این مشکل با پیگیری خراسان جنوبی انجام شود.

وی ادامه داد: این موضوع نباید منجر به ایجاد خللی در تجارت مرزی ایران و افغانستان شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.