بازدید سایت : ۳۶۳۸۵

◄ فوتی های تصادفات رانندگی در خراسان جنوبی ۳۰ درصد کاهش یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از کاهش ۳۰ درصدی فوتی‌ های ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌ های استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

فوتی های تصادفات رانندگی در خراسان جنوبی ۳۰ درصد کاهش یافت
تین نیوز

بیرجند| معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: فوتی‌ های ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌ های خراسان جنوبی ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز، علیرضا عباس زاده امروز در کمیسیون ایمنی راه‌ های استان اظهار داشت: اگر حضور کاربران جاده‌ای با رعایت ضوابط فنی و مقررات رانندگی انجام و دستگاه‌های متولی نیز به وظایف خود عمل کنند، می‌توانیم بسیاری از این مخاطرات را کاهش دهیم.

وی بررسی ایمنی جاده‌ های استان را جزو مأموریت های این کمیسیون دانست و افزود: با توجه به نزدیک شدن به مراسم باشکوه اربعین حسینی و اعزام مواکب و زائران به مرز خروجی از کشور و همچنین سفرهای تابستانی و ایام پایانی ماه صفر آمادگی دستگاه‌ های متولی ایمنی جاده‌ های استان رصد و پایش می شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مهمترین علل عمده تصادفات جاده‌ ای در استان انحراف به چپ، سبقت و سرعت غیرمجاز شناخته شده است، افزود: اگر رانندگان دقت بیشتری نسبت به رعایت قوانین رانندگی داشته باشند آمار حوادث رانندگی کاهش خواهد یافت.
عباس‌زاده حضور پلیس را یکی از اقدامات مهم در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ ها دانست و بر تقویت گشت‌ های کنترل نامحسوس در سطح جاده‌ ها تاکید کرد.
وی اظهار امیدواری کرد تا با اجرای طرح ویژه افزایش گشت‌ های نامحسوس پلیس در جاده‌ های خراسان جنوبی در شش ماهه دوم امسال شاهد تغییر معناداری در ارتقای ایمنی و کاهش تلفات حوادث رانندگی باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خراسان جنوبی نیز گفت: ۱۰ نقطه حادثه‌ خیز مصوب در استان داشتیم که سال گذشته هفت مورد آن رفع شده است.

اسداله جلال زاده افزود: اصلاح سه نقطه حادثه خیز دیگر در دست اجرا است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال برطرف شود.

وی بیان داشت: به جز این نقاط ۲۷ نقطه حادثه‌ خیز دیگر در استان از محل اعتبارات ملی و استانی اصلاح شده است.

جلال زاده تصریح کرد: تاکنون ۲۳ نقطه پرتصادف در استان برای ایجاد استراحتگاه موقت شناسایی شده و عملیات اجرایی آن از جمله تأمین زمین در حال پیگیری است.
وی از آمادگی استان برای انتقال زوار اربعین به مرزهای غربی کشور خبر داد و تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین حسینی در این استان از هفتم مرداد ماه آغاز شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خراسان جنوبی یادآور شد: پیش‌ بینی می‌ شود متقاضیان بلیت اتوبوس برای سفر اربعین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.