بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

اجرای ۴۲۵ کیلومتر شیار لرزاننده در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی

۸۰۰ کیلومتر شیار لرزاننده طولی با اولویت میانه راه های دو خطه در محورهای مواصلاتی استان طی سال گذشته اجرا شده و امسال هم در دست اقدام است.

اجرای ۴۲۵ کیلومتر شیار لرزاننده در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی
تین نیوز

رئیس اداره ایمنی و حریم راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۸۰۰ کیلومتر شیار لرزاننده طولی با اولویت میانه راه های دو خطه در محورهای مواصلاتی استان طی سال گذشته اجرا شده و امسال هم در دست اقدام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمدرضا بخشی رئیس اداره ایمنی و حریم راه طی گفتگویی اظهار کرد: ۳۵۸ کیلومتر شیار لرزاننده طولی با اولویت میانه راه های دو خطه در محورهای مواصلاتی استان طی سال گذشته اجرا شده است و حدود ۴۲۵ کیلومتر شیار لرزاننده طولی در سال جاری در حال اجرا است.

بخشی افزود: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از تصادفاتی که منجر به خروج خودرو از مسیر و تجاوز به لاین مقابل می شود، به دلیل خواب آلودگی راننده است، اجرای شیار لرزاننده موجب افزایش ایمنی تردد و کاهش حوادث جاده ای می شود.

وی با اشاره به اجرای ۵۰۰ متر مربع علائم افقی و خط نوشته ها، طی دوماهه اول سال جاری افزود: طی این مدت ۳ کیلومتر حفاظ ایمنی گاردریل و نرده پل و ۶۰۰ عدد علائم ایمنی راه ها (اخطاری، انتظامی، مسیر نما و …) نصب و تعمیر شده است.

بخشی گفت: در این بازه زمانی، در راستای افزایش ضریب ایمنی راه ها و کاهش تصادفات جاده ای، ۱۷۰ متر مربع تابلوی اطلاعاتی راه ها و ۲۰کیلومتر شیار لرزاننده با اولویت نقاط پر تصادف، راه های آسیایی و گردشگری تهیه، نصب و تعمیر شد.

وی در خاتمه از کاربران جاده ای خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به تابلوهای هشدار دهنده در راه های ارتباطی توجه کرده و با رعایت سرعت مطمئنه، حافظ سلامت خود و دیگران باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدجوادابویی

    باسلام
    خدمت عوامل راهداری و وحمل ونقل جاده ای
    بابت این شیارهای لرزان به عرض برسانم که کاملا طرح غیر منطقی وزیان آور هست هم برای جاده وهم برای ماشینها
    زیرا به دلیل وجود این شیارها تمامی اون ریگ هاو نخاله های اطراف جاده وارد این شیارها شده وبا رفتن لاستیک ماشین بر روی این شیارها این نخاله ها با فشار به درون آسفالت فرو رفته وباعث جابجایی و درنتیجه باعث خرابی آسفالت شده
    دلیل بعدی اینکه آب باران وبرف ویخ باعث شده به مدت خیلی کوتاه این آسفالتها را ازبین برود
    لذا تقاضا مندیم برای راهکار بهتر بجای این شیارها این است که یک نوع موادی هست که قدیم توی بعضی از این محورها استفاده میشد
    با چسب مخصوص جذب میشه و درکنار جاده ها بجای شیار زده میشه وعمری کارایی خیلی بهتری نسبت به این شیارهای لرزان داره
    نمونه بارز آن محور اتوبان ساوه به سلفچگان میباشد