بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

پیش بینی ۷۵۰۰ دستگاه تاکسی در طرح سپند سرویس مدارس مشهد

۷۵۰۰ دستگاه تاکسی در طرح سپند سرویس مدارس برآورد شده و والدین تا ۱۵ تیرماه جهت ثبت نام فرصت دارند.

پیش بینی ۷۵۰۰ دستگاه تاکسی در طرح سپند سرویس مدارس مشهد
تین نیوز

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: ۷۵۰۰ دستگاه تاکسی در طرح سپند سرویس مدارس برآورد شده و والدین تا ۱۵ تیرماه جهت ثبت نام فرصت دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی چایچی در نشست خبری طرح سامانه سپند با اشاره به تغییر آیین نامه سرویس مدارس بیان کرد: با توجه به اینکه سال اولی است که آیین نامه جدید سرویس مدارس اجرا می شود، تلاش می کنیم از تمام ظرفیت ها و امکانت موجود استفاده کرده و شرایط مطلوبی را فراهم کنیم.

چایچی اظهار کرد: در خصوص به کارگیری ناوگان، برآورد ما ۷۵۰۰ دستگاه است که این تعداد، بر مبنای تقاضای ثبت نام شدگان افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد:  آیین نامه  جدید در ۳۸ ماده تدوین شده و عمده تغییرات در آن مشخص است، بر اساس تغییرات آیین نامه جدید، صدور گواهی صلاحیت در استان بر عهده شهرداری است.

چایچی ابراز کرد: تا قبل از تغییرات آیین نامه ، ثبت نام سرویس دانش آموزان در مدارس اتفاق می افتاد اما طبق آیین نامه جدید،  والدین می توانند با مراجعه به سامانه سپند جهت ثبت نام اقدام کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: والدین تا ۱۵ تیرماه جهت ثبت نام فرصت دارند و فراخوان ثبت نام در روزنامه های کثیرالانتشار اطلاع رسانی شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین مزیت سامانه مراجعه غیر حضوری و ثبت نام در فرصت کوتاه است، ضمن اینکه  در این سامانه، اطلاع  از موقعیت مکانی فرزند از طریق جی پی اس گوشی قابل دسترس و قابلیت رصد تردد ناوگان برای والدین فراهم است.

چایچی در خصوص سلامت وعدم فرسودگی خودرو های مورد استفاده در این طرح عنوان کرد: خودروی فرسوده بر اساس آیین نامه قدیم در ناوگان تاکسیرانی با ۱۰سال کار و برای خودرو شخصی با ۲۰ سال کار است، اما در آیین نامه جدید معاینه فنی شرط سلامت خودرو است، لذا بر اساس آیین نامه جدید در خصوص سرویس مدارس هم معاینه فنی شرط است، ضمن اینکه خودرو به لحاظ ظاهری هم باید ظاهری منظم داشته باشد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: بر این اساس مطابق آیین نامه بررسی سلامت خودرو انجام و سپس به کار گیری خواهد شد. همچنین بنا است قرارداد بین والدین و شرکت خدمات سرویس مدارس منعقد شود که در آن قرارداد شرکت مکلف به جایگزینی خودرو جدید در صورت خروج ناوگان از سلامت است.

چایچی ابراز کرد: تجهیز خودرو به وسایل ایمنی از جمله دستگاه اطفا حریق، کمربند و ... نیز در آیین نامه ذکر شده است که شرکت مربوطه ملزم به رعایت آن خواهد شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: عمده مشکل در خصوص ثبت نام این است که والدین کد ملی فرزند خود را در سامانه ثبت نام وارد می کنند در حالی که در ابتدای ثبت نام، مشخصات ولی دانش آموزان باید ثبت شود.

وی در خصوص هزینه های مالی سرویس مدارس در این طرح گفت: در این خصوص قرار است بحث اقساطی بودن هزینه ها پیگیری شود.

چایچی در رابطه با  شرایط احراز هویت رانندگان نیز بیان کرد: در ماده دو آیین نامه  این شرایط بیان شده که از جمله این شرایط می توان به داشتن گواهینامه معتبر، صلاحیت جسمی و روانی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان و تابعیت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در زمینه به کارگیری رانندگان خانم نیز تصریح کرد: برای مدارس دخترانه، اولویت رانندگان خانم هستند که در صورت کمبود از رانندگان آقا استفاده می شود.

چایچی در خصوص شرایط استفاده اتباع از این سامانه و بهره مندی از سرویس مدارس گفت: برای ثبت نام کد ملی ضرورت دارد و شناسه اتباع برای ثبت نام اتباع لازم است و بدون شناسه، امکان ثبت نام نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.