بازدید سایت : ۸۹۲۶۰

◄ هنوز فردی به عنوان سرکنسول افغانستان در مشهد معرفی و تایید نشده است

هنوز مسیر قانونی معرفی سرکنسول جدید طی نشده و فردی که اکنون مسئولیت کنسولگری را به عهده گرفته، سرپرست موقت است.

هنوز فردی به عنوان سرکنسول افغانستان در مشهد معرفی و تایید نشده است
تین نیوز

یک منبع معتبر روز گذشته گفته بود که سرانجام حکومت سرپرست طالبان درخواست جمهوری اسلامی ایران برای انجام فرایند معرفی، موافقت و پذیرش دیپلمات ها براساس سازوکار کنوانسیون وین را پذیرفته و در نتیجه آن، «سرپرست» معرفی شده از سوی طالبان برای کنسولگری افغانستان در مشهد مقدس از سوی ایران، پذیرفته شده که از اعضای همین هیأت نمایندگی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در حالیکه بعد از این خبر رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شمال شرق کشور گفت: هنوز مسیر قانونی معرفی سرکنسول جدید طی نشده و فردی که اکنون مسئولیت کنسولگری را به عهده گرفته، سرپرست موقت است.

سرکنسول افغانستان

احمد معصومی فر در خصوص برخی اخبار مبنی بر واگذاری کنسولگری افغانستان در مشهد به طالبان، اظهار کرد: نمی توان گفت کنسولگری افغانستان به طالبان واگذار شده است. ماموریت سرکنسول سابق از مدت ها پیش تمام شده بود و قرار بود فردی جدید از سمت افغانستان به ایران معرفی شود. فردی که افغانستان به عنوان سرکنسول جدید این کشور در مشهد معرفی کرد، مطابق با چهارچوب کنوانسیون وین نبود و بر همین اساس وزارت خارجه ایران این فرد را نپذیرفت.

وی افزود: اکنون یکی از کارشناس دیپلمات های کنسولگری افغانستان به صورت موقت از سمت هیات حاکمه این کشور برای سرپرستی کنسولگری معرفی و مشغول به کار شده است. هنوز مسیر قانونی معرفی سرکنسول جدید طی نشده و فردی که اکنون مسئولیت کنسولگری را به عهده گرفته، سرپرست موقت است. در مراحل بعدی باید فردی در چهارچوب های دیپلماتیک از سمت افغانستان معرفی و چنانچه به تایید وزارت خارجه ایران برسد، به عنوان سرکنسول افغانستان در مشهد آغاز به کار کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.