بازدید سایت : ۴۱۱۲۰

رشد ترافیک در جاده های خراسان رضوی ۲ برابر میانگین کشوری است

میانگین رشد ترافیک در کشور نزدیک به پنج درصد است، اما این استان پارسال با رشد ۱۱ درصدی ترافیک جاده ای مواجه بود که رقم بسیار بالایی است.

رشد ترافیک در جاده های خراسان رضوی ۲ برابر میانگین کشوری است
تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: میانگین رشد ترافیک در کشور نزدیک به پنج درصد است، اما این استان پارسال با رشد ۱۱ درصدی ترافیک جاده ای مواجه بود که رقم بسیار بالایی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جعفر شهامت روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار دوره آموزشی مدیریت، نگهداری و ترمیم رویه راه ها در مشهد افزود: مطابق آیین نامه ها رشد سالانه ترافیک در کشور تا چهار درصد اعلام می شود.

شهامت بیان کرد: به زبانی دیگر ترافیک جاده ای خراسان رضوی در مدت ۶ سال، دو برابر افزایش یافته و اگر پروژه های زیرساختی در استان انجام نشود بر زیرساخت موجود فشار مضاعفی خواهد آمد.

وی ادامه داد: برای رفع چنین مساله ای ما باید هزار و ۲۴۱ کیلومتر آزاد راه، بزرگ راه و تعریض راه اصلی و در واقع ارتقای کلاس راه را باید در استان اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی اکنون ۸.۵ درصد از راه های فرعی کشور را دارد، اظهار کرد: در حالیکه میزان راه های اصلی استان ۴.۸ دهم درصد از راه های کشور است.

شهامت افزود: ایجاد کارخانه های متعدد، صنایع و معادن در اطراف شهرها، وجود آرامستان ها در خارج از شهر و رشد ویلاسازی در ییلاقات و روستاهای اطراف، موجب رشد ترافیک جاده ای و عدم تناسب راهها با نیاز ترافیکی است و بواسطه همین موارد کیلومترها راه فرعی موجود در خراسان رضوی در عمل کارکرد راه اصلی پیدا کرده اند.

۹۲ درصد حمل و نقل مسافر در خراسان رضوی از طریق جاده ای است

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی تصریح کرد: بیش از ۹۲ درصد حمل و نقل زائر و مسافر در مشهد و این استان و بیش از ۹۵ درصد حمل و نقل کالای ما نیز از طریق جاده صورت می پذیرد.

به گفته وی، معنای پرداختن ما به مقوله راه به خصوص روکش راه در واقع پرداختن به رفاه و ایمنی یک جمعیت نزدیک به ۹۵ درصدی از مسافران است.

شهامت افزود: در دو سال اخیر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آسفالت تولید شده که با نظارت پیمانکاران و با طراحی مشاوران و مهندسان کار شده است.

وی گفت: در دنیا ادعا می شود که استفاده از بتون سیمانی و بتون آسفالتی بعد از آب پر مصرف ترین ماده در دنیا است و این به معنای اهمیت فوق العاده بالای موضوع به لحاظ اقتصاد، ایمنی و رفاه مردم است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی اظهار کرد: نزدیک به ۸۰ درصد اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پروژه های روکش آسفالت و ایجاد راه ها صرف می شود، لذا موضوع آسفالت راه ها برای ما یک موضوع استراتژیک است و جاده های ما به عنوان یک سرمایه بزرگ قلمداد می شود.

شهامت افزود: ارزش راه های موجود استان خراسان رضوی نزدیک به ۴۵۰ همت معادل ۴۵۰ هزار میلیارد تومان است.

طول راه های خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این حیث جایگاه دوم کشور را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.