بازدید سایت : ۵۴۲۹۴

کسب رتبه نخست عملکرد مرکز مدیریت راه های خراسان رضوی در سطح کشور

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از کسب رتبه اول این اداره کل در حوزه سامانه های حمل و نقل هوشمند جاده ای برای نهمین ماه متوالی در سطح کشور خبر داد.

کسب رتبه نخست عملکرد مرکز مدیریت راه های خراسان رضوی در سطح کشور
تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از کسب رتبه اول این اداره کل در حوزه سامانه های حمل و نقل هوشمند جاده ای برای نهمین ماه متوالی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، جعفر شـهامت گفت: در سال های اخیر بسیاری از هم وطنان به دلیل مشکلات مختلف در حوزه راه ها و جاده های کشور دچار سوانح مختلف جاده ای شده اند.

شـهامت افزود: با تغییر رویکرد در مرکز مدیریت راه های کشور و حرکت به سمت هوشـمندسازی جاده ها، استفاده از تکنولوژی های روز در جاده ها و بهره گیری از روش های نوین در مدیریت راه های کشور میزان سوانح روز به روز کمتر شده و سطح خدمات دهی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سامانه های حمل و نقل هوشمند نقش شایانی در پیشبرد اهداف برنامه ریزی شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیریت هرچه بهتر راهها و نظارت دقیق تر بر وضعیت رخدادها و حوادث جاده ای داشته تاکیدکرد: با افزایش و ارتقاء این سامانه ها گامی بلند درتکمیل فرایند دولت الکترونیک و هوشمندسازی با استفاده از امکانات سامانه های حمل و نقل هوشمند صورت خواهد گرفت.

او اظهار داشت: این ارزیابی براساس عملکرد و میزان بهره برداری از بیش از هزار و 400 سامانه حمل و نقل هوشمند نصب شده در استان شامل 136 دستگاه ترددشماری، 146 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور جاده ای، 56 دوربین نظارت تصویری، 5 سامانه توزین در حال حرکت، 702 ردیاب برای مدیریت ناوگان، سیستم های ارتباطات رادیویی، پایش سامانه 141 و سامانه سوانح و وقایع جاده ای، 14 تابلو پیام متغیر و همچنین اطلاع رسانی و ارسال بیش از 344 گزارش خبری، آماری به مردم شریف، نهاد ها و دستگاه های اجرایی، امدادی و انتظامی مرتبط در این بازه زمانی 9 ماه می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در ارتباط با سامانه تلفنی 141 نیز گفت: در بازه زمانی این ارزیابی تعداد836 هزار و 570 تماس با سامانه تلفنی 141 برقرار شده است که از این تعداد 77 هزار و 597 تماس مربوط به بخش ارتباط با کارشناسان بوده است.

این مسئول با اشاره به کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در حوزه سامانه های حمل و نقل هوشمند جاده ای برای نهمین ماه متوالی در کشور افزود: مرکز مدیریت راه ها بخش مهم و اساسی اداره کل می باشد و با فعالیت شبانه روزی همکاران موفقیت بسیار بزرگی حاصل شده است که از زحمات آنها تشکر و قدردانی می کنم.

به گفته شـهامت مرکز مدیریت راه ها مسئولیت اطلاع رسانی در این حوزه را بر عهده دارد که شامل اطلاع رسانی در مورد آخرین وضعیت راه ها و رخدادهای جاده ای، محدودیت های تردد، شرایط آب و هوایی و در واقع افزایش آگاهی از وضعیت راه ها برای هموطـنان قبل از سفر و ایجاد امکان مدیریت سفرها است و در همین راستا امکانات متنوعی برای آن پیش بینی شده است.

شهامت امکانات تلفن، سایت و برنامه کاربردی 141، دوربین های نظارت تصویری، سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور، سامانه های توزین در حال حرکت، تابلوهای پیام متغیر، دستگاه های ردیاب، دستگاه های ترددشمار را از جمله امکانات این حوزه از راهداری و حمل و نقل جاده ای ذکر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اذعان کرد: سازمان راهداری تلاش می کند تا عملکرد سامانه 141 را در بالاترین سطح ممکن حفظ کرده و توسعه و افزایش سطح بهره برداری از آن را با جدیت پیگیری می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.