بازدید سایت : ۳۵۴۱۵

◄ آتش سوزی دوغارون تایباد به شبکه توزیع برق خسارت وارد کرد

آتش سوزی دوغارون به امکانات میزبانی از زائران افغان ویژه اربعین خسارت نزده است

آتش سوزی دوغارون تایباد به شبکه توزیع برق خسارت وارد کرد
تین نیوز

مدیر برق تایباد گفت: تاسیسات شبکه توزیع برق این شهرستان در پی وقوع آتش سوزی مهیب و انفجار چهار دستگاه بونکر سوخت در محوطه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در روز دوشنبه (۱۵ مرداد)، دچار خسارت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، کاظم امیری افزود: به اتفاق مسوول اتفاقات و عملیات مدیریت برق تایباد بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی در محل حاضر و نسبت به انجام اقدامات ایمنی پیشگیرانه و ارزیابی خسارات وارده به شبکه برق اقدام شد.

امیری اظهار کرد: در لحظات ابتدایی وقوع حادثه که فوران شعله های آتش در مجاورت پست های هوایی توزیع، خطوط دو مداره فشار متوسط و نیز تانکرهای ذخیره سوخت قرار داشت، با توجه به اینکه هر لحظه احتمال وقوع انفجار متصور بود، بلافاصله نسبت به قطع مدار شبکه برق اقدام شد.

امیری گفت: پس از حدود ۲ ساعت از بروز آتش سوزی، اطفاء حریق توسط آتش نشانان انجام شد و تیم عملیاتی مدیریت برق این شهرستان نسبت به برق دار کردن شبکه و ارزیابی خسارت وارده به آن اقدام کردند.

امیری اظهار کرد: در این حادثه علاوه بر قطع «کات اوت فیوز» در انشعابات بالادستی، به تجهیزات یک دستگاه پست توزیع هوایی نیز خسارت وارد شد که اقدامات اولیه برای ایزوله کردن تاسیسات آسیب دیده از شبکه، انجام و همه مشترکان محدوده گمرک دوغارون و نیز پاسگاه های نوار مرزی برقدار شدند.

حدود ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه بعد از ظهر روز گذشته وقوع یک حادثه آتش سوزی در محل جایگاه سوخت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به نیروهای آتش نشانی و امدادی تایباد گزارش شد.

گمرک و پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد، ۲۵۰ کیلومتری مشهد و همجوار با کشور افغانستان یکی از پنج گمرک برتر کشور محسوب می شود.

آتش سوزی دوغارون به امکانات میزبانی از زائران افغان ویژه اربعین خسارت نزده است

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: آتش سوزی روز گذشته در گمرک مرزی دوغارون به امکانات و تجهیزات میزبانی از زائران افغانستانی ویژه اربعین خسارتی وارد نکرده است.

محمد زهدی روز سه شنبه در سفر به تایباد و بازدید از محل آتش سوزی تانکرهای حامل سوخت جایگاه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: فراهم کردن تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مقابله با حوادث در این منطقه طی چند سال گذشته در گذرگاه رسمی دوغارون افزایش یافته است که این مهم هنوز جای کار دارد.

زهدی اظهار کرد: مرز رسمی دوغارون نخستین چشم انداز به جمهوری اسلامی ایران برای اتباع کشور افغانستان به شمار می رود که به توجه مسوولان استانی و کشوری در همه بخش ها نیاز دارد.

وی به آتش سوزی روز گذشته چهار تانکر افغانستانی و ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اشاره کرد و گفت: با تلاش نیروهای آتش نشانی شهر تایباد، تربت جام، خواف و ۲ دستگاه خودروی آتش نشان از سمت افغانستان این حریق به موقع خاموش شد.

زهدی افزود: خوشبختانه این آتش سوزی هیچ گونه خسارتی به زیرساختهای حوزه اقتصادی گمرک دوغارون و سایر مناطق دیگر وارد نکرده است و در همان دقایق نخست آتش مهار و سرایت آن به نقاط دیگر کنترل شده بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون همه رویه های گمرکی و فعالیت های اقتصادی در دوغارون انجام می شود و رفت و آمد ناوگان حمل و نقل ایرانی، افغانستانی و ورود و خروج مسافران ایرانی و افغانستانی نیز در پایانه مسافری برقرار است و روال روزهای قبل را دارد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: علت اصلی این حادثه بعد از ظهر امروز در کارگروه ویژه ای با حضور دستگاههای متولی و کارشناسان در تایباد بررسی می شود.

زهدی افزود: درپی این آتش سوزی هفت ایرانی و افغانستانی دچار مصدومیت سطحی شدند و با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهر تایباد انتقال پیدا کردند که ۶ نفر از این تعداد بعد از انجام مراحل پزشکی از این مرکز درمانی مرخص شدند و یک نفر همچنان به علت شکستگی بستری است.

حدود ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه بعد از ظهر روز گذشته وقوع یک حادثه آتش سوزی در محل جایگاه سوخت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به نیروهای آتش نشانی و امدادی تایباد گزارش شد.

گمرک و پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد، ۲۵۰ کیلومتری مشهد و همجوار با کشور افغانستان یکی از پنج گمرک برتر کشور محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.