بازدید سایت : ۳۶۷۶۸

تمهیدات شهرداری مشهد در دهه پایانی ماه صفر

شهرداری مشهد در اربعین حسینی عملکرد بسیار خوبی دارد و این امر باعث شده تا همواره سخت ترین فعالیت ها و اقدامات بر عهده این مجموعه باشد، چرا که اعضای شهرداری مشهد صادقانه فعالیت می کنند.

تمهیدات شهرداری مشهد در دهه پایانی ماه صفر
تین نیوز

شهردار مشهد گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای شهرداری آموزش دیده شامل رانندگان اتوبوس ها، خدمات شهری خودروها، پاکبان ها، راننده ها، تعمیرکار، پشتیبان، کارشناسان فرهنگی و ... از طریق هوایی به نجف نیز اعزام شده اند تا خدمات مورد نیاز را به زائران امام حسین(ع) نیز ارائه کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا قلندر شریف در خصوص تمهیدات شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر، اظهار کرد: شهرداری مشهد در اربعین حسینی عملکرد بسیار خوبی دارد و این امر باعث شده تا همواره سخت ترین فعالیت ها و اقدامات بر عهده این مجموعه باشد، چرا که اعضای شهرداری مشهد صادقانه فعالیت می کنند.

قلندر شریف افزود: انتقال زائران از مرز چذابه تا شهر العماره به عنوان یکی از مکان های مقدس در دوران ۸ سال دفاع مقدس برعهده اتوبوسرانی شهرداری مشهد است. این مسیر به دلیل موقعیت، آب و هوا و محیط سختی های خود را نیز دارد. همچنین ارائه تمامی خدمات شهری در نجف از سوی نیروهای شهرداری مشهد و البته همکاری نیروهای شهرداری نجف نیز انجام می پذیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای شهرداری آموزش دیده شامل رانندگان اتوبوس ها، خدمات شهری خودروها، پاکبان ها، راننده ها، تعمیرکار، پشتیبان، کارشناسان فرهنگی و ... از طریق هوایی به نجف نیز اعزام شده اند. در گذشته اعزام نیروهای شهرداری به صورت زمینی محقق می شد، اما اکنون نزدیک به ۱۰۰۰ نیروی شهرداری به صورت هوایی نیز اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از اینکه نیروی های شهرداری مشهد از نجف برگشتند ما در مشهد اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر را خواهیم داشت که برای این ۲ رویداد، ۲ ستاد مجزا که شامل ستاد اربعین که مسئول آن معاون مالی پشتیبانی شهرداری است و ستاد دهه پایانی ماه صفر که معاون فرهنگی شهرداری مسئولیت آن را بر عهده دارد نیز تدارک دیده شده است. این ستادها هر کدام ۵ الی ۶ کمیته مختلف دارند.

قلندر شریف با بیان اینکه دهه پایانی ماه صفر دهه ویژه ای است و موضوع بسیار مهمی برای کل کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: اقدامات خاصی در حوزه فرهنگی، خدماتی، اجتماعی و زائرپذیری در مشهد در نظر گرفته شده است. همچنین ستاد ویژه ای به منظور مدیریت تمامی خدمات در کمیته های مختلف از جمله حمل و نقل درون شهری و برون شهری و موضوعات خدمات ویژه بخش پیرامون حرم مطهر رضوی نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه خدمات ویژه ای در بافت پیرامونی حرم مطهر در نظر گرفته شده که به صورت ۳ شیفت فعالیت می کنند، بیان کرد: در دهه پایانی ماه صفر، خدمات اتوبوسرانی و مترو ویژه رایگان خواهد بود. همچنین در حوزه تاکسیرانی هم بسیاری از خدمات نیز رایگان انجام می شود. برای اسکان زائران هم بیش از ۶۰ هزار اسکان اضطراری و موقت در هر شب فراهم شده است که در صورت نیاز در اختیار زائران قرار می گیرد.

شهردار مشهد با بیان اینکه در این ایام اکران های ویژه و نمایش های آیینی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از همه شهرها و اقوام مختلف برای اجرای نمایش های مذهبی در میدان شهدا به عنوان «حسینیه ایرانی ها» نیز حضور خواهند داشت. همچنین هر ایستگاه استقبال از زائران ۴۰ خدمت ارائه می شود که در این ایام فعالیت های ویژه ای را انجام می دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.