بازدید سایت : ۲۷۸۲۱

زائران غرب خراسان از فرودگاه سبزوار راهی نجف می شوند

با برقراری ۲ پرواز ویژه اربعین از این فرودگاه، زائران غرب خراسان رضوی می توانند برای شرکت در آیین های زیارت اربعین از طریق پروازی راهی کشور عراق شوند.

زائران غرب خراسان از فرودگاه سبزوار راهی نجف می شوند
تین نیوز

رییس فرودگاه شهدای سبزوار اعلام کرد: با برقراری ۲ پرواز ویژه اربعین از این فرودگاه، زائران غرب خراسان رضوی می توانند برای شرکت در آیین های زیارت اربعین از طریق پروازی راهی کشور عراق شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین شادمان اظهار کرد: این ۲ پرواز فوق العاده در روزهای دوم و ششم شهریور توسط شرکت هواپیمایی آسمان، ۲۸۰ نفر از زائران حسینی را بین فرودگاه های سبزوار و نجف اشرف جابه جا خواهد کرد.

شادمان هواپیمای منظور شده برای این برنامه پروازی را بوئینگ ۷۳۷ عنوان کرد و افزود: پرواز نخست در روز جمعه دوم شهریور ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه از فرودگاه نجف برخاسته و ساعت ۱۵:۱۰ در فرودگاه سبزوار فرود خواهد آمد و ساعت ۱۶:۱۰ همان از فرودگاه سبزوار پرواز کرده و در ساعت ۱۸ زائران را در فرودگاه نجف پیاده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: پرواز دیگر نیز روز سه شنبه، ششم شهریور ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه از فرودگاه نجف بلند شده و در ساعت ۱۵:۳۰ وارد سبزوار خواهد شد و در ساعت ۱۶: ۲۰ با سوار کردن زائران حسینی، آنان را در ساعت ۱۸:۱۰ دقیقه در نجف اشرف فرود خواهد آورد.

فرودگاه شهدای سبزوار، پس از مشهد، دومین فرودگاهی است که در استان خراسان رضوی فعال شده است و با مساحت ۳۲۸ هکتار در فاصله هشت کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد.

فرودگاه سبزوار، که از سال ۱۳۸۳ فعالیت پروازی خود را آغاز کرده است، به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شناخته می شود و برخی از پروازهای مشهد در صورت بروز شرایط نامساعد جوی در مرکز استان خراسان رضوی، در سبزوار فرود می آیند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.