بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

معضل کمبود بلیت های هواپیما در دهه پایانی صفر چگونه حل خواهد شد؟

اگر دولت بتواند معضل عرضه و تقاضا در بلیت های هواپیمایی را حل کند، معضل کمبود پرواز و بلیت هواپیما در دهه پایانی صفر برای زائران حل خواهد شد.

معضل کمبود بلیت های هواپیما در دهه پایانی صفر چگونه حل خواهد شد؟
تین نیوز

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: اگر دولت بتواند معضل عرضه و تقاضا در بلیت های هواپیمایی را حل کند، معضل کمبود پرواز و بلیت هواپیما در دهه پایانی صفر برای زائران حل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرهاد دوایی در خصوص وضعیت بلیت های هواپیما در دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: کماکان دچار کمبود هواپیما هستیم. پروازها به شدت کم است و بلیتی وجود ندارد، مگر اینکه زائران به زحمت بتوانند بلیت پیدا کنند.

دوایی افزود: نرخ مصوب بلیت هواپیما از تهران به مشهد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. انجمن حمل و نقل شرکت های هواپیمایی برای هر مسیری نرخ مصوب را اعلام کرده است، اما با این نرخ مصوب بلیتی پیدا نمی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عرضه و تقاضا با یکدیگر هم خوانی ندارد، خاطرنشان کرد: ایرلاین ها اکثر پروازهای خود را به مسیرهای خارجی مانند مسیر نجف اختصاص می دهند. بلیت مسیرهای خارجی مانند عراق ۶ تا ۸ میلیون تومان قیمت دارد. با این نرخ ها برای ایرلاین ها اختصاص هواپیما به مسیرهای خارجی به صرفه تر از مسیرهای داخلی است. از همین رو کمبود هواپیما داریم. اگر معضل عرضه و تقاضا حل شود، تمام معضل ما برای کمبود هواپیما حل خواهد شد.

دوایی در خصوص وضعیت بلیت های قطار برای زائرانی که قصد تشرف به مشهد را در دهه پایانی صفر دارند، عنوان کرد: متاسفانه بلیت های قطار در اختیار تمام آژانس های مسافرتی قرار نگرفته و معلوم نیست در اختیار چه دلالانی قرار داده شده است.

وی گفت: متاسفانه هیچ بلیت قطاری در اختیار آژانس های مشهدی قرار داده نشده و نتوانسته اند به مشتریان و مسافران خود خدمات بدهند. اعلام کرده اند که افراد عادی می توانند مستقیما بلیت قطار خریداری کنند، اما باز هم افراد عادی در خرید بلیت قطار عاجز مانده و به ما مراجعه می کنند که ما هم بلیتی برای فروش نداریم.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص تخلف احتمالی آژانس های مسافرتی در روزهای پایانی ماه صفر افزود: در روزهای آتی قطعا شاهد تخلف برخی از ایرلاین ها و آژانس های مسافرتی خواهیم بود، همانطور که در ایام اربعین شاهد تخلف برخی آژانس ها بودیم، اما آژانس های ما در مشهد تخلفی نداشته اند، چون بلیتی وجود نداشته که بتوانند تخلف کنند!

دوایی در مورد بازرسی و نظارت بر آژانس های سطح شهر مشهد یادآور شد: از روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه، ۵ تیم ۴ نفره در سطح شهر مشهد توزیع خواهند شد تا از تمام آژانس های مسافرتی اطراف حرم رضوی نظارت و بازرسی داشته باشند. همچنین آژانس های تمام بازارهای بزرگ مشهد نیز رصد خواهند شد. اکثر تخلفاتی که صورت می گیرد در حوزه دفاتر مسافرتی غیرمجاز است که بلیت فیک و قلابی در اختیار مردم قرار می دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.