بازدید سایت : ۳۸۷۷۵

سه هزار و ۸۰۰ اتوبوس در ۴۸ ساعت گذشته به بازگشت زائران از مشهد اختصاص یافت

علاوه بر این در بازه زمانی یاد شده ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری نیز زائران دهه پایانی ماه صفر را از مشهد به مقاصد کوتاه تر اعزام کرده است.

سه هزار و ۸۰۰ اتوبوس در ۴۸ ساعت گذشته به بازگشت زائران از مشهد اختصاص یافت
تین نیوز |

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: سه هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری از ظهر شهادت امام رضا(ع) تا امروز جمعه زائران دهه آخر صفر را از پابانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد به مقاصد مختلف برون استانی انتقال داده که حجم جابجایی قابل توجه ای است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جعفر شهامت افزود: علاوه بر این در بازه زمانی یاد شده ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری نیز زائران دهه پایانی ماه صفر را از مشهد به مقاصد کوتاه تر اعزام کرده است.

شهامت گفت: ظرفیت تردد اتوبوس برون شهری به طور معمول در سال روزانه حداکثر ۸۰۰ دستگاه اتوبوس است که این رقم در ۲ روز گذشته ۲ برابر شده است و در عمل ظرفیت تردد در پایانه مسافربری امام رضا (ع) در ۲ روز گذشته در ساعاتی اشباع شد و تردد ناوگان در پایانه قفل گردید.

وی بیان داشت: پیش بینی می شود طی امروز جمعه و فردا شنبه نیز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سرویس اتوبوسی دیگر از پایانه مسافربری مشهد اعزام شود.

شهامت ادامه داد: علی رغم تاکید و اطلاع رسانی برای پیش فروش گسترده بلیت و عرضه بیش از ۵۵ هزار بلیت اتوبوس برای خارج استان بویژه در ۱۳ مقصد مهم، برخی زایران به صورت لحظه ای متقاضی بلیت در لحظه ورود به پایانه هستند، همین موضوع در چهارشنبه و دیشب مشکلاتی را برای تامین ناوگان فراهم کرد با این حال سرویس های فوق العاده ساماندهی شد و مسافران اعزام شدند.

وی با بیان اینکه امروز جمعه دستکم ۱۲۰ سرویس اتوبوس به تهران اعزام خواهد شد گفت: جهت بهبود خدمات رسانی، مسافران از ظرفیت عرضه شده بلیت برای ۴۸ ساعت آتی و تهیه بلیت از سکوهای فروش مجاز اینترنتی اقدام کنند تا بدلیل تراکم جمعیت خدمات گیرنده و محدودیت ظرفیت فیزیکی پایانه، امروز و فردا با مشکل ازدحام در پایانه مواجه نشویم.

شهامت در خصوص پاره ای مشکلات در اعزام شب گذشته زایران اصفهانی اعلام کرد: علیرغم سرویس دهی دیروز به هزار و ۷۰۰ اتوبوس از پایانه امام رضا (ع)، تنها یکی از شرکتها با تاخیر دو تا سه ساعته در تامین ناوگان به مقصد اصفهان مواجه شد که با مشارکت سایر شرکتها اتوبوس تامین و زایران اصفهانی به شهرستان اعزام شدند.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی؛ از ابتدای دهه پایانی ماه صفر تا پایان روز ۱۴ شهریور ماه در مجموع چهار میلیون و ۹۱۴ هزار زائر وارد مشهد شده است.

مطابق اعلام وزارت راه و شهرسازی، ۸۰ درصد سفرهای دهه پایانی ماه صفر به مشهد با خودروی شخصی، ۱۰ درصد با ناوگان اتوبوس بین شهری، سه درصد به صورت هوایی و هفت درصد به صورت ریلی انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.