بازدید سایت : ۳۸۷۷۵

از افزایش ۳۵ درصدی پروازهای مشهد تا تامین بلیت هواپیما برای بازگشت زائران از مشهد

وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در حالی از فرودگاه مشهد بازدید کرد که برای نشست و برخاست ۲ هزار و ۲۳۰ پرواز و اعزام و پذیرش ۳۰۴ هزار و ۳۹۷ مسافر در این ایام مجوز صادر شده بود.

از افزایش ۳۵ درصدی پروازهای مشهد تا تامین بلیت هواپیما برای بازگشت زائران از مشهد
تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در حالی از فرودگاه مشهد برای پروازهای ویژه ایام پایانی ماه صفر بازدید کرد که برای نشست و برخاست ۲ هزار و ۲۳۰ پرواز و اعزام و پذیرش ۳۰۴ هزار و ۳۹۷ مسافر در این ایام مجوز صادر شده بود و ضمن اخذ نظر مسافران نسبت به خدمات ارائه شده در فرودگاه اعلام کرد که بلیت هواپیما به میزان لازم تامین شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمل و نقل هوایی در هفته گذشته با محوریت سفرهای پایانی ماه صفر و افزایش تقاضا برای سفر به شهر مشهد بعد از بازگشت زائران اربعین حسینی بود. به طوری که طبق گفته رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای جابه جایی زائران در ایام اربعین امسال در مجموع ۷۴۰ پرواز در ۳۱ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه ها بدون هیچ تاخیر فرودگاهی انجام شد.

 اما در خصوص پروازهای ویژه ایام پایانی ماه صفر در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از تاریخ ۹ تا ۱۸ شهریورماه مورخ ۲۵ صفر تا ۴ ربیع الاول برنامه ریزی ویژه ای انجام گرفت به طوری که پروازهای ویژه ایام پایانی ماه صفر در ادامه عملیات اربعین دیده شد و هماهنگی لازم با سازمان هواپیمایی کشوری به عمل آمد تا تمام پروازهای درخواستی در این ایام عملیاتی شوند. طبق آمار رسمی برای نشست و برخاست ۲ هزار و ۲۳۰ پرواز و اعزام و پذیرش ۳۰۴ هزار و ۳۹۷ مسافر در این ایام مجوز صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل در نشست و برخاست (یک هزار و ۶۴۴ پرواز) ۳۶ درصد و در اعزام و پذیرش (بیش از ۲۱۴ هزار مسافر)  ۴۲ درصد رشد داشته است.

در مدت مذکور فرودگاه بین المللی مشهد میزبان پروازهایی از مبدا ۱۴ شهر خارجی و ۳۱ شهر داخلی بود. همچنین پارکینگ فرودگاه بین المللی مشهد با قابلیت پارک (توقف) ۵۰ هواپیمای هم زمان، مسافران ۳۵ پرواز به طور هم زمان می توانند در ترمینال این فرودگاه اعزام و پذیرش شوند. 

تعلیق ۸ شرکت خدمات مسافرت هوایی به دلیل گران فروشی

در زمینه نظارت بر حقوق مسافران نیز سازمان هواپیمایی کشوری پروانه فعالیت چندین شرکت خدمات مسافرت هوایی به دلیل عرضه بلیت/ نمایش نرخ بلیت هواپیما بالاتر از نرخ های تعیین شده به مدت یک ماه تقویمی تعلیق شد.

در همین ایام تصاویری از ازدحام جمعیت در ترمینال شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در فضای مجازی منتشر شد که دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل این شرکت در راستای تنویر افکار عمومی اعلام کرد: به دلیل موضوعات پیش آمده در منطقه و حملات پی در پی به رژیم صهیونیستی از کشورهای منطقه که منجر به تعطیلی فرودگاه های آن رژیم اشغالگر شده است برای احتیاط بیشتر اکثر شرکت های هواپیمایی درخواست دارند پروازهای آنان مابین ساعت٣ بامداد تا ١١ صبح انجام شود و مدیریت شهر فرودگاهی صرفا به لحاظ همکاری با ایرلاین ها برای برقراری پروازهای فوق العاده و اینکه مسافرین عزیز بتواند از تعطیلات روزهای پایانی تابستان نهایت استفاده را ببرند قبول مسئولیت کرده و کلیه پروازهای درخواستی را پذیرفته است.

تامین بلیت هواپیما برای بازگشت زائران از مشهد به میزان کافی

در پایان هفته گذشته، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی با هدف پایش عملکرد فرودگاه مشهد از این فرودگاه بازدید کرد و از نزدیک با مسافران در خصوص میزان رضاتمندی از خدمات به گفت وگو پرداخت و در جمع خبرنگاران بیان کرد که با توجه به اینکه دو روز آینده اوج خروج زائران از مشهد مقدس است؛ همکاران ما در فرودگاه مشهد تمام تلاش خود را برای انجام منظم پروازها و تامین بلیت به میزان مورد نیاز کرده اند. 

سرانجام رکورد نشست و برخاست هواپیماها و جابه جایی مسافران در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد مقدس در روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه مصادف با سی ام ماه صفر اعلام شد که بیانگر ۲۴۱ پرواز و ۳۲۹۰۰ مسافر بوده در حالی که پیشتر رکورد پروازی از این فرودگاه ۲۳۵ پرواز بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.