چرا شرکت راه آهن در عرضه بلیت قطار مشکل دارد؟
در حال حاضر ما واگن کم داریم و یکی از دلایل اصلی کمبود بلیت همین ضعف در زیرساخت ها است.
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ما واگن کم داریم و یکی از دلایل اصلی کمبود بلیت همین ضعف در زیرساخت ها است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امید خدادادی اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر فروش بلیت قطارها به صورت اینترنتی انجام می شد که البته این برای برخی از شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده بود.
خدادادی با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات در خصوص تهیه بلیت در حوزه بلیت هایی است که توسط دفاتر اینترنتی صادر می شود، ادامه داد: از جمله این معضلات سایت های غیرمجاز بود که چند برابر قیمت اصلی اقدام به فروش بلیت می کردند، لذا این مسئله در جلسات متعدد کمیسیون گردشگری مطرح شد.
وی بیان کرد: بر این اساس مقرر شد ۵۰ درصد از سهیمه فروش بلیت قطارها به آژانس های مسافرتی دارای مجوز تخصیص یابد تا شهروندان با اطمینان خاطر در خصوص تهیه بلیت خود اقدام کنند.
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد دیگر بلیت ها به صورت اینترنتی توسط پلتفرم های مورد تایید راه آهن به فروش خواهد رسید.
وی بیان کرد: در این تخصیص شاهد افزایش قیمت بلیت قطار نخواهیم بود و بلیت ها با قیمت اصلی به متقاضیان عرضه می شود، از طرفی با توجه به اینکه پلتفرم فروش بلیت آژانس ها تحت نظارت راه آهن است تخلفی در زمینه فروش اختصاصی بلیت ها به صورت یکجا به یک گروه را شاهد نخواهیم بود.
خدادادی اظهار کرد: وقتی بلیت توسط آژانس به فروش می رسد نظارت بیشتری نسبت به فروش اینترنتی روی آن است، از طرفی یکی از مزایای تخصیص این سهمیه به آژانس های مسافرتی این است که بلیت بیشتری در اختیار مردم قرار می گیرد.
دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: وقتی فروش بلیت ها کاملا اینترنتی بود سایت ها پس از اعلام فروش بلیت بلافاصله پر می شد، اما در این تخصیص پس از اینکه ۵۰ درصد بلیت اینترنتی به فروش رسید، می توان به آژانس مراجعه و از آنجا اقدام به تهیه بلیت کرد.
وی گفت: از آنجا که متقاضی زیاد است و سقف فروش بلیت اینترتنی پر می شود، لذا باید راه آهن به سمت توسعه زیرساخت ها پیش رود. ما در حال حاضر واگن کم داریم و یکی از دلایل اصلی کمبود بلیت همین ضعف در زیرساخت ها است.
خدادادی بیان کرد: روزانه حدود ۲۰ تا ۲۱ رام قطار به سمت تهران داریم و بیش از ۷۰ درصد مقصد قطارهای کشور مشهد است، لذا خروجی مسافر به صورت ریلی در مشهد بالا و قطار هم اولین گزینه انتخابی مسافران است، به همین دلیل فشار بر مجموعه ریلی و راه آهن در سطح کشور زیاد است.
کاملا مشخص است بخاطر چمبره افراد رانت خوار و عدم توجه مدیران حراست و باز رسی
رانت بی نظیر که همیشه مورد استفاده راشدی و پورسیداقایی بود و هست