فقط ۱۴ درصد از اعتبار سالیانه ساخت آزادراه مشهد چناران اختصاص یافته است
اعتبار مصوب برای تکمیل آزاد راه مشهد چناران در سال مالی ۱۴۰۳، ۱۰ هزار میلیارد ریال است که فقط ۱۴ درصد آن اختصاص یافته است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار مصوب برای تکمیل آزادراه مشهد چناران در سال مالی ۱۴۰۳، ۱۰ هزار میلیارد ریال است که فقط ۱۴ درصد آن اختصاص یافته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احسان عظیمی راد افزود: اختصاص اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی برای طرحی مانند آزادراه مشهد چناران اندک است و با این بودجه ها طرح به نتیجه نخواهد رسید.
عظیمی راد ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته مقرر شده هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این طرح ملی تخصیص یابد.
وی گفت: خوشبختانه اوراق بهادار به میزان اعتبار یاد شده توسط بانک تجارت خریداری شده و شرکت توسعه زیرساخت به عنوان متولی طرح، مکاتبات لازم را برای تخصیص بودجه با سازمان برنامه و بودجه انجام داده و امید است به زودی تخصیص این مبلغ توسط این سازمان ابلاغ شود.
عظیمی راد در تشریح دیگر مشکلات این طرح افزود: بخش ابتدایی آزادراه که چسبیده به مشهد و در محدوده نمایشگاه بین المللی قرار دارد باید توسط شهرداری مشهد ساخته شود که به دلایلی کار پیش نرفته است.
وی اضافه کرد: اداره اوقاف باید بخشی از زمین هایی که آزاد راه در آن ساخته می شود را واگذار کند اما بخش هایی که نزدیک مشهد است به واسطه مسایل مالی هنوز واگذار نشده و مشکلاتی در خصوص تملک در این حوزه باقی مانده است.
این نماینده مجلس گفت: با وجودی که استانداری خراسان رضوی جلسات متعددی برای رفع مشکلات یاد شده برگزار کرده اما همچنان مسایل و مشکلات برطرف نشده است که نشان می دهد رایزنی های بین دستگاه ها در این خصوص اثربخش نبوده است.
ساخت آزادراه مشهد چناران به طول ۵۴ کیلومتر از اول فروردین سال ۹۸ به صورت رسمی و طی قرارداد ۳۶ ماهه آغاز شد، چند سال بعد مقرر شد وزارت راه و آستان قدس رضوی هر کدام با سهم ۵۰ درصد این آزادراه ۶ بانده (سه باند رفت و سه باند برگشت) را که برای رانندگی با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده را تکمیل کنند.
پیش از این مجید نژادحسین، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرده بود ساخت آزادراه مشهد چناران مراحل مختلفی دارد که مرحله نخست آن از تقاطع چهارسطحی آزادگان تا "ناظریه"، تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه ها قرار دارد.
تاکنون ۲ آزادراه مشهد باغچه و کنارگذر شمالی مشهد در مجموع به طول ۱۱۲ کیلومتر در خراسان رضوی ساخته شده است.
طی قرارداد 36ماهه فعلا که60ماه گذشته فقط 20درصد پیشرفت داشته با همین فرمان بریم جلو 360ماهه شاید افتتاح بشه
واقعا مدیریت ضعیف همینجوریش کلی اقایان دزدی می کنن با این ۱۶درصد ۵۰سال دیگه تموم می شه مثل مترو مشهد گلبهار که وارد ۱۵ سالگیش می شه
وقتی جان انسانها برای مسئولین اهمیتی نداره ، اصفهان رو دور تادورش بزرگراه تعبیه کردند چون نمایندگانش با شهامت و عرضه هستند ولی این بزرگراه که هر روز داره تو جاده کشتار میده کسی به فکرش نیست
نماینده های مجلس اگه اینقدرپیگیری آقای خادمی واسی ماندن هستند وقت بذارند قولی که منتخب حوزه خودشان موقع انتخابات وعده های که به مردم میدهند هیچ وقت شرمنده مردم نمیشوند.