تاکید ایلخانی بر وصول مطالبات٬جبران خسارت و تامین هزینههای فرودگاهی
تین نیوز | مدیرعامل شرکت فرودگاهها در همایش عاملین ذیحساب گفت: مهم نیست که چه اندازه درآمد داریم، مهم این است که روحیه اشرافیگری نداشته باشیم و تنها بهفکر خدمت به مردم باشیم.
بهگزارش تین نیوز از روابطعمومی فرودگاههای استان خراسانرضوی؛ صبح امروز همایش سه روزه عاملین ذیحساب شرکت فرودگاههای کشور با حضور محمدعلی ایلخانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها، محمدباقر قاسمزاده مدیرکل فرودگاههای خراسانرضوی، حسین صادقی معاون عملیات فرودگاهی، حسین اسفندیاری مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاهها، جمعی از معاونین و روسای ادارهکل فرودگاههای استان و 120 تن از عاملین ذیحساب شرکت فرودگاههای کشور به میزبانی ادارهکل فرودگاههای استان خراسانرضوی، در مشهد مقدس آغاز شد.
ایلخانی در این مراسم ضمن تبریک هفته حسابداری به ذیحسابان شرکت فرودگاهها، بر نقش برجسته عاملین ذیحساب در سالمسازی این شرکت تاکید کرد و گفت: یک ذیحساب موفق هنگامی که مدیران فرودگاهی درگیر مسائل اجرایی هستند، میتواند با تعهد و درایت خود کار را به مجرای صحیح هدایت کرده و از هدر رفت سرمایهها و اسراف جلوگیری کند.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارز با فساد اداری٬ آن را اظهر من الشمس دانست و افزود: همانطور که رهبری فرمودند، "جلوگیری از فساد اداری و اسراف و بریز و بپاشهای بیمورد در یک مجموعه، نیاز به همایش و سمینار ندارد".
ایلخانی ادامه داد: داشتن ایمان و تقواست که باعث میشود مدیران با تعهد در قبال موقعیتها و سرمایههایی که در اختیار دارند تصمیم بگیرند و امور را به سرانجام برسانند.
وی تاکید کرد: امروز که میخواهیم بر اساس عقلانیت و مهندسی روز، شرکت فرودگاههای کشور را اداره کنیم٬ دیگر مجال اشتباه نیست.
وی خطاب به ذیحسابان خاطرنشان کرد: مدیریت صحیح، علمی و متعهدانه بودجه شرکت فرودگاههای کشور به همت و دانش شما بستگی دارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها از ذیحسابان خواست: با پیشبینیهای مدبرانه که ناشی از اشراف به مسائل مالی است٬ اولویتها را در هزینهکردها لحاظ کنند.
وی با بیان اینکه فرودگاه همواره در معرض ارزیابی است ادامه داد: بر همین اساس باید در خدماتدهی دقت کرد چراکه 53درصد صنعت توریسم بینالمللی متوجه فرودگاهها و 47درصد آن متوجه بخش حملو نقل ریلی و جادهیی و دریایی است.
ایلخانی گفت: مهم نیست که چه اندازه درآمد داریم، مهم این است که روحیه اشرافیگری نداشته باشیم و تنها بهفکر خدمت به مردم باشیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در ادامه ضمن ابراز گلایه از عدم وصول مطالبات فرودگاهها گفت: ما ملزم هستیم تا مطالباتمان را بهموقع از شرکتهای هواپیمایی دریافت کنیم چراکه در سطح کشور فرودگاههایی داریم که توجیه اقتصادی چندانی ندارند و نگهداری آنها هزینهبر است.
وی با اشاره به زیان ۴۰۰ میلیارد تومانی فرودگاهها اظهار داشت: با وصول مطالبات باید در اندیشه جبران خسارات و تامین هزینههای خود باشیم بنابراین با دریافت مطالبات خود از شرکتهای هواپیمایی بخش عمدهیی از ضررهای مجموعه شرکت فرودگاهها جبران خواهد شد.
ایلخانی همچنین بر بازنگری و ارتقای داراییهای شرکت فرودگاهها تاکید کرد و گفت: این رویداد به یقین باعث ارائه خدمات بهتر فرودگاهی در مناطق محروم خواهد بود.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به افزایش پروازهای عبوری و درآمدها حاصل از آن در سال جاری افزود: این درآمدها در توسعه و بهسازی و تامین تجهیزات کمک ناوبری هزینه خواهد شد و بر همین اساس سال جاری و سال آینده سالهای تعیین کنندهیی برای شماست و قطعا مسئولیتتان دو چندان خواهد شد.
وی بودجه سال آتی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برای بهسازی و بازسازی زیرساختها در سال 94 بودجهیی شش هزار میلیارد ریالی در اختیار داریم که البته این بودجه در زمینه کیفیت خدمات و ارتقا ایمنی هزینه میشود.
ایلخانی همچنین گفت: استفاده از سیستمها و دستگاههای نوین فرودگاهی و خرید تجهیزات کمکناوبری مدرن از اولویتهای ما در سال آینده است.
در ادامه نیز محمدباقر قاسمزاده مدیرکل فرودگاههای استان خراسانرضوی طی سخنانی ضمن اشاره به نقش موثر ذیحسابان در اعتلای شرکت فرودگاههای کشور اظهار داشت: رعایت موازین و التزام به دستورالعملهای کاری، برگزاری پیوسته کارگاه های آموزشی برای مستخدمین ادارات مرتبط با امورمالی، ارزیابی مستمر وصول مطالبات، از فاکتورهای مهم و سازنده برای ذیحسابان موفق و کاربلد است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه با پیگیریهای فراوان توانستیم مبلغی بالغ بر 40 میلیارد تومان از مطالبات خود را وصول نماییم، البته رسالت فرودگاه مشهد علاوه بر توسعه متوازن در مجموعه فرودگاهی، نگاه به فرودگاههای مناطق محروم و حمایت از آنها است.
علی شورمیج، ذیحساب و مدیر امورمالی و درآمد شرکت فرودگاههای کشور نیز با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات مالی گفت: اطلاعات باید بهموقع ثبت و اسناد در کوتاهترین زمان ممکن ارسال شود. فرودگاههای کشور نیز با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات مالی گفت: اطلاعات باید بهموقع ثبت و اسناد در کوتاهترین زمان ممکن ارسال شود.
وی اظهار داشت: باید در پی کاهش هزینهها باشیم و برای تملک داراییهای شرکت فرودگاههای کشور و وصول مطالبات خود همواره متعهد و پیگیر امور باشیم. شورمیج همچنین بر استمرار کلاسهای آموزشی برای کارکنان امور مالی و بروز نگهداشتن آنها تاکید کرد.
ذیحساب و مدیر امورمالی و درآمد شرکت فرودگاههای کشور، به ذیحسابان توصیه کرد: هماهنگی، ارتباط و تعامل خود با سایر واحدها را حفظ کنند و به اربابرجوعان احترام بگذارند.
شورمیج به امین اموالها در خصوص پوشش مناسب بیمهیی و کنترل داراییها در جابجایی اموال نیز توصیه و پاسخگویی به دستگاههای نظارتی با هدف شفافسازی را ضروری دانست.
گفتنی است همایش ذیحسابان شرکت فرودگاههای کشور تا ۲۰ آذر ماه بهمدت سه روز ادامه خواهدداشت.
در خلال برگزاری این همایش نیز کارگاه آموزشی "طرح تملک داراییهای سرمایهیی" برای مدعوین و ذیحسابان فرودگاههای کشور برگزار خواهد شد.
جناب ایلخانی سرپرست معزز شرکت فرودگاه های کشور در حاشیه سمینار عاملین ذیحساب در مشهد نقدی بر بیاناتتان در ذیل به امید مفید فایده بودن درج می نمایم: ۱ - حضرتعالی در بیاناتتان از افزیش ۷۰ درصدی بودجه شرکت سخن بمیان آورید و نظارت و اشراف مدبرانه ذیحسابان بر Turn - Over مالی شرکت سخن بمیان آوردیدولی همان گونه که مستحضرید همایش و سمینار مذکور در مشهد و در هتل پارسیان و با صرف هزینه … بر گزار شد مگر نه اینکه در ستاد شرکت فرودگاه ها دو سالن مجهز و خوب وجود دارد پس صرف هزینه برای این سمینار و مدعوین آن چگونه است مدیر کل مالی شما از همه مدیران؟ دعوت نموده در این سمینار شرکت نمایند نشود خدای نکرده فلسفه زیارت حرم رضوی قبل از اربعین، زیرا خداوند از حق الله می گذرد ولی حق الناس و بیت المال گونه ی دیگری است آیا هزینه های این سمینار در چارچوب هزینه های مصوب هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها برای سمینار ها(بر مبنای روز، نفر و ساعت) بوده است و آیا این سمینار در تقویم آموزشی دیده شده و یا بدلیل اینکه در امور مالی ریش و قیچی دست خودشان است کرده اند هرچه را می خواستند بکنند!!!!!۱ ۲ - فرموده بودید ۲۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات ناوبری می خواهید بخرید، مطلع باشید این تحریم های موجود اگر برای مردم نان نداشت برای برخی دلالان(متاسفانه داخلی) نون و آب داشت نشود غائله اینطور که مجبور شوید ILS ششصد میلیونی را یک میلیارد و دویست میلیون بخرید جالب است شما پشت درب های بسته تصمیم به خرید تجهیزات ناوبری می گیرید فردا در سیستم اداری شما ۵۰ شرکت عرضه کننده تجهیزات(نیازهای اعلام شده در جلسه مخفی) را به شما معرفی می کنند سفر و بازدید از کارخانه پیشنهاد می کنند و بالاخره با حربه های مختلف موفق می شوند مستحضر باشید شما می توانید خیلی از این واسطه ها را حذف کنید نمونه آن ایربریج هاست!! ۳ - در جائی از سخنانتان از استفاده از مشاور خارجی برای طراحی ترمینال ها سخن بمیان آورده بودید، خواهش مسافران این است که بجنبید فردا دیر است فعلا که تصمیمات جزیره ای است و هر کسی با انتصابش در یک فرودگاه لشگر گشایی می کند و بعد می شود قاعده ترمینال ۵ مهرآباد که هنوز ۱۰ سال از عمرش نگذشته دارند آن را تخریب و ظاهرا قرار است ببرند یکی از شهر های جنوبی این یعنی محاسبه و برنامه ریزس بلند مدت!!!!!! کارها و تصمیمات لحظه ای شده و سیاسی ۴ - فرموده بودید نگاه جدید به ساخت ترمینال ها دارید؟ آیا این نگاه در ترمینال جدید کرمان با برچیدن آهن های مستعمل(۲۵۰۰ تنی) و یا ساخت ترمینال آبادان بدون طراحی مکان و… لحاظ گردید ه است ۵ - باز فرمودی ۲۲۰۰ میلیارد بودجه عمرانی داشتید و به ۶۰۰۰ میلیارد می رسد، کاشکی این را نمی گفتید الان همه شاخک های مدیر ان فعال شده و مثل همدان که تا حالا خدا تومان هزینه بدون توجیه داشته خرج می گذارند روی دستتان. آیا لازم است نمونه های آنها را بگویم. تیتر وار و رای مرور با یکدیگر پارکینگ و ترمانال مهرآباد، پارکینگ و ترمینال تبریز، ترمینال های مجلل رشت، ترمینال خارجی گرگان و… احتمالا از الان برای این ۶۰۰۰ میلیارد شما نقشه می کشند ۶ - فرموده بودید برای پروژه های جاری بودجه دارید لطفا یک سری به صورت وضعیت طلب پیمانکاران بیاندازید و توقف پروه های فرودگاهی را در برخی فرودگاه ها بدلیل کمبود بودجه بررسی کنید تناقضی فاحش دارد. ۷ - از سرمایه گذاری تو مشهد و شیراز گفتید وای چه قصه پررنجی تو مشهد که شرکت گره، گره زد به کار فرودگاه(البته بخاطر قرارداد بدون پشتوانه و کارشناسی مدیران وقت شرکت) و حالا بعد از … سال ظاهرا خلع ید شد پارکینگ تبدیل به چاله شد و ترمینال ساخته شده گره بلا استفاده مانده و… تو شیراز هم که با کانون بازنشستگان بستید و فرودگاه تقسیم اراضی شد بخش کانون که با پول یک مشت بیچاره بازنشسته ماست مالی شد، یک وقت سقفش ریخت، یکبار کارگرش افتاد مرد و بخش بالده آن(مدیریت فرودگاه دائم درگیر جنگ با کانون است) بخش حاکمیتی هم که سقف را بدون محاسبه با جرثقیل برداشت تو کار جرثقیل شکت و ترمینال شد بدون سقف و تابستانی نتیجه اینکه مردم دوش مجانی تو شیراز گرفتند و سرماخوردگی مفت تو مشهد هم فقط بنائی دیدند و خاک و خل ۸ - فرموده بودید ۵ دستگاه ایربریج می آورید برای مشهد، یادم افتاد دو هفته قبل یک دستگاه هم به کرمانشاه قول دادید، بندعباس و رشت و اردبیل و… را هم فراموش نکنید حالا که تشریف بردید چین برای خرید با نگرش بیست ساله برای فرودگاه ها بخرید ۹ - وباز از شاراف مدبرانه واحد های مال بگویم که چون آذر ماه است تو اسفند چه بلائی سر صورت وضعیت های ساختمانی می آورند و کاشکی می فرمودید شرکت فرودگاه ها چه مبلغی را به ذیحساب ها برای تسویه حساب آخر سال می پردازد کاش می دیدید فرودگاه ها برای گرفتن بودجه مصوبشان(تازه پروسه تصویب بودجه و غائله های دفتر تشکیلاتتان هیچ) چه زحماتی را باید تحمل کنند و متناسب با شهر هایشان چه سوغاتی باید بگیرند ای کاش می شد آدرس داد البته این کارها گروه استهلال نمی خواهد و با چشم مسلح قابل روئیت است التماس دعا
نفس برگزاری همایش ذیحسابان!!!یعنی بریزوبپاش جناب سرپرست شرکت فرودگاهها، زندگی اشرافی خوب اومدی خدا[…] کنه
برای خودم که وقت گذاشتم و نوشتم من باب آگاهی متاسفم اینها همه مصداق نصیحت الملوک بود باز متاسفم
جناب آقای مهندس ایلخانی با این اوضاع اقتصادی کشور کمی به فکر کارمندان باشید که اوضاع مالی خیلی خراب است. وکارمندان عملیاتی نسبت و شرکت مخابرات و نفت و ایر لاین های درآمد خیلی کمی دارند که مجبور ند شغل دوم داشته باشند که این مسئله ضریب امنیت پرواز را به خطر می اندازد.