◄ نیروی کار مازاد و هزینه سربار خودروسازان
جایی که دولت تصدیگری دارد ثمرهاش تولید خودرویی است که توان رقابت با محصولات همطراز خود را ندارد و کیفیتی که بتواند خود را در به بازارهای جهانی برساند را نیز هیچگاه به دست نخواهد آورد.
دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ادامه تصدیگری دولت بر بخش خودروسازی و رکود دانشفنی در این بخش انتقاد کرد.
سیدجواد حسینیکیا به نبود فضای اعتماد برای واگذاری حوزه خودرو به بخش خصوصی علیرغم سالها تلاش به منظور اجرای اصل 44 قانون اساسی، اشاره کرد و گفت: خودروسازی کشور ما در حال حاضر خصولتی است و به تمام معنا به بخش خصوصی واگذار نشده است تا به سطح کیفی و رقابتپذبر برسد. جایی که دولت تصدیگری دارد ثمرهاش تولید خودرویی است که توان رقابت با محصولات همطراز خود را ندارد و کیفیتی که بتواند خود را در به بازارهای جهانی برساند را نیز هیچگاه به دست نخواهد آورد.
نماینده مردم سنقر و کلیائی به نیروی کار مازاد حدود 14 هزار نفری در دو خودروسازی بزرگ اشاره داشت و افزود: نیروی کار مازاد، هزینه سربار را برای مراکز تولید افزایش داده و در نتیجه، کاهش کیفیت تولیدات را ایحاد کرده است، خودروسازان ایرانی در پی آن هستند تا خودرویی عمومی تولید کنند، اما این موضوع نه تحقق پیدا کرده و نه رضایتی نصیب خودروسازان شده است.