خط تولید شبانه خودروسازان برای نوسازی تاکسیها
در طرح کشوری قرار است ۱۹ هزار اتوبوس گازسوز شهری،۹ هزار اتوبوس بین شهری،۱۲۰ هزار کامیون و کشنده،۶ هزار کامیونت و ۴۸۵۰۰ دستگاه مینی بوس در طرح نوسازی از رده خارج و نوسازی شوند.
علی اکبر خراسانی مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در خصوص موضوعات مطرح شده و مصوبات این جلسه گفت: با توجه به بخشنامه ها و دستورالعمل های دولت در مورد نوسازی ناوگان خودروهای سنگین و اتوبوس در استان تهران پیگیری های متعددی انجام شده است .
وی افزود: در این جلسه برخی شرکت های خودروسازی از گشایش LC و اعتبارات برای دستیابی به قطعات خودروهای سنگین خبر دادند و برخی شرکت ها نیز به دلیل بدهی بانکی در گشایش اعتبارات با مشکل مواجه شده اند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ قرار است طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین و دیزلی در استان تهران به طور کامل اجرا شود تصریح کرد: در طرح کشوری قرار است ۱۹ هزار اتوبوس گازسوز شهری،۹ هزار اتوبوس بین شهری،۱۲۰ هزار کامیون و کشنده،۶ هزار کامیونت و ۴۸۵۰۰ دستگاه مینی بوس در طرح نوسازی از رده خارج و نوسازی شوند.
خراسانی افزود: با توجه به حجم جمعیت و میزان تولید آلایندگی خودروها در تهران ،هدف ما اختصاص ۵۰ درصد از سهمیه نوسازی ناوگان خودروهای سنگین به استان تهران است.
وی عنوان کرد: بسیاری از کامیون های فرسوده که اجازه اخذ بارنامه ندارند و نمی توانند در خطوط بین شهری فعالیت کنند،به طور شبانه در سطح شهر تهران اقدام به جابجایی مصالح ساختمانی می کنند.
خراسانی به تصمیمات اتخاذ شده و پیگیری های انجام شده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۸ ،۲۷ هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود خواهد داشت و نیاز است تا خودروسازها سهم بیشتری به نوسازی تاکسی ها اختصاص دهند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون فقط حدود ۶۰۰ دستگاه تاکسی در تهران نوسازی شده است که عدد قابل ملاحظه ای نیست و نیاز است خودروسازها همکاری بیشتری در این بخش داشته باشند.
وی در پایان گفت: در این جلسه با نظر استاندار تهران و هماهنگی انجام شده مقرر شد یکی از شرکت های خودروسازی خط تولید و ویژه شبانه ای برای تاکسی ها در نظر بگیرد تا به سرعت شاهد ورود تاکسی های جدید و نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی ها باشیم.