بررسی آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب و انتقال محموله های ترانزیتی
اولین نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی با موضوع چابهار برگزار و آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب و انتقال محموله های ترانزیتی، بررسی شد.
![بررسی آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب و انتقال محموله های ترانزیتی](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/krqDGYbhSkXI/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLEdh7TAwUOvI/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86+%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87+%D9%87%D9%86%D8%AF+%D9%88+%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7%DB%8C+%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2%DB%8C.jpg)
اولین نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی با موضوع چابهار برگزار و آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب و انتقال محموله های ترانزیتی، بررسی شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت کنندگان در اولین نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی با موضوع چابهار به همراه تجار، مدیران شرکت های حمل و نقلی بانکی، بیمه ای و صادرکنندگان هندی آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب و انتقال محموله های ترانزیتی را بررسی کردند.
مهدی صفری؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران که در راس هیاتی مرکب از نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این نشست شرکت، ضمن اعلام آخرین اقدامات و تسهیلات جمهوری اسلامی ایران برای تسریع در جابجایی محموله ها در قلمرو کشور از اتصال چابهار به شبکه ریلی در آینده خبر داد.
وی افزود: کریدور شمال جنوب و بندر چابهار اقتصادی ترین مسیر اتصال هند به آسیای مرکزی و افغانستان است.
گفتنی است، شرکت کنندگان در این نشست با تاکید بر مزیت های کریدور شمال-جنوب و بندر چابهار، خواستار تکمیل زیرساخت های ریلی مورد نیاز و همچنین رفع موانع گمرکی، بانکی، بیمه ای و حمل ونقل ترکیبی در این کریدور شدند.