بازدید سایت : ۷۰۵۱۵

◄ درخواست شفافیت و پاسخگویی از رئیس مجلس/سرانجام تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی چه شد؟

یک کارشناس صنعت حمل و نقل دریایی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست شفافیت و پاسخگویی از محمد باقر قالیباف این سوال را مطرح کرد که آیا تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در فرجه قانونی توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته ؟

درخواست شفافیت و پاسخگویی از رئیس مجلس/سرانجام تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی چه شد؟
تین نیوز |

یک کارشناس صنعت حمل و نقل دریایی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست شفافیت و پاسخگویی از محمد باقر قالیباف این سوال را مطرح کرد که آیا تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در فرجه قانونی توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته ؟

به گزارش تین نیوز، رضا محمد علی بیگی افزود: اگر پاسخ "بلی" می باشد پس چرا نتایج آن به اطلاع مردم  نرسیده ؟ اگر هم پاسخ "خیر" می باشد، لطفا دلایل را بطور شفاف به مردم اطلاع دهید. 

 متن نامه رضا محمد علی بیگی کارشناس صنعت حمل و نقل دریایی به محمد باقر قالیباف را در ادامه بخوانید:

«بنام خدا 

جناب آقای محمد باقر قالیباف 

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی 

با سلام 

احتراما به این وسیله درخواست خود را به عنوان یک شهروند ایرانی و سپس یک کارشناس صنعت حمل و نقل دریایی به عرض آن جناب می رسانم، امید که بخوانید و سپس تامل و اقدامی نمایید: 

همانگونه که مطلع هستید طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در تاریخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۰ با ۱۸۰ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، در ماده ۲۱۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ذکر گردیده که در صورت تصویب انجام تحقیق و تفحص، موضوع به همان کمیسیون تخصصى ذی ربط جهت رسیدگى ارجاع می شود سپس کمیسیون موظف است در مدت ۲۰ روز اعضای هیئت تحقیق و تفحص را که حداقل ۱۱ و حداکثر ۱۵ نفر خواهند بود از بین نمایندگان تعیین و به رئیس مجلس جهت صدور ابلاغ معرفى نماید.

طبق تبصره ۸ ماده ۲۱۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مهلت انجام تحقیق و تفحص ۶ ماه از تاریخ صدور ابلاغ اعضای هیئت توسط رئیس مجلس می باشد و در صورت ضرورت با درخواست هیئت و تصویب هیئت رئیسه مجلس تا ۶ ماه دیگر قابل تمدید می باشد ولی تا به امروز یعنی ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ نتایج آن به اطلاع مردم نرسیده است ! سوالی که پیش آمده اینست که آیا تحقیق و تفحص در فرجه قانونی توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته ؟ اگر پاسخ "بلی" می باشد پس چرا نتایج آن به اطلاع مردم  نرسیده ؟ اگر هم پاسخ "خیر" می باشد، لطفا دلایل را بطور شفاف به مردم اطلاع دهید. »

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.