بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

بودجه شهرداری کفاف نوسازی اتوبوس‌های فرسوده را نمی‌دهد / دولت ورود پیدا کند

تین نیوز |  عضو شورای اسلامی شهرتهران گفت: بودجه شهرداری کفاف نوسازی اتوبوس‌های فرسوده را نمی‌دهد.
 
شاکری  درمورد فرسوده بودن 2500 اتوبوس گفت: برخی تصمیم‌گیری‌ها در  مورد تهران به عنوان پایتخت نیازمند این است كه دولت ورود پیدا کند و در جلسه‌ای که در خدمت رئیس جمهور بودیم این موضوع مطرح شد.
 
وی تصریح کرد: درغیراین صورت بودجه شهرداری کفاف نمی دهد تا بتواند اتوبوس های فرسوده را نوسازی کند، البته این نگرانی درباره روند پیشرفت مترو و بافت‌های فرسوده هم وجوددارد از همین رو یک عزم افزون‌تری از بودجه شهرداری می‌طلبد.
 
شاکری با اشاره به اینکه مقررشده است کمیسیون مشترکی شکل بگیرد و دولت آن مقداری را که می‌تواند کمک کند، افزود: البته در جلسه‌ای وزیر نفت برقی و هیدریلی شدن ناوگان تهران؛ اتوبوس ها، خودروها وحتی موتورها را مطرح کردند اما هنوز گزارش این جلسه مشترک و عملیاتی شدن آن برای ما نیامده است.
 
وی با اشاره به اینکه نوسازی اتوبوس‌های فرسوده سال‌های طولانی زمان می برد، افزود: اتوبوس‌های خارج از استاندارد آثار خود را در آلودگی هوا و آلودگی صوتی می‌گذارد.
 
شاکری همچنین به ناامن بودن برخی ساختمان‌ها در تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌ها از نظر ایمنی و تامین امنیت برای ساکنان دچار مشکل هستند همانند ساختمان پلاسکو و یا ساختمان خیابان جمهوری که دچار آتش‌سوزی شدند.
 
وی با تاکیدبراینکه بسیاری از ساختمان‌ها هستند که استانداردهای ایمنی را رعایت نکرده اند، افزود: اگر به لحاظ قانونی این ساختمان‌ها بخواهند تعطیل شوند موج اجتماعی را ایجاد خواهد کرد از همین رو باید با تدبیر این کار انجام شود تا جامعه دچار بحران نشود که البته این مستلزم همکاری دستگاه‌هاست.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شاهرخ ظهرابزاده

    خب معلوم است که شهرداری ای که بودجه‌های هنگفتی رو صرف توسعه تونلهای شهری نظیر، نیایش، حکیم، صیاد و دو طبقه سازی بزرگراهای صدر و الان هم بعثت کند دیگر پولی نخواهد داشت صرف توسعه حمل و نقل عمومی کند. این ۲۵۰۰ اتوبوس فرسوده اگر با اتوبوسهای دوکابینه ای که در خطوط بی آر تی فعال هستند تعویض شود نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد تومان پول است. یعنی کمتر از آنچه که خرج بزرگراه صدر و تونل نیایش شده و نیز قرار است صرف تونل صیاد و بزرگراه بعثت و … شود

  • سعیدی فرد

    بودجه شهرداری برای آسایش و رفاه خودروی شخصی سواران محترم همیشه در دسترس و کافی است ولی به حمل و نقل عمومی که می‌رسد هموارده کف‌گیر ته دیگ است. کاش برخی از تصمیم‌گیران در حوزه حمل و نقل شهری مترو سوار و اتوبوس‌سوار بودند. در آن صورت حتما حمل و نقل عمومی وضعیت بهتری می‌داشت.