◄ موانع خصوصی سازی خطوط اتوبوسرانی تهران
تین نیوز | عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: فرسودگی بیش از دو هزار دستگاه از ناوگان اتوبوسرانی تهران موجب کاهش علاقه بخش خصوصی در برابر واگذاری خطوط می شود.
ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به موانع واگذاری خطوط اتوبوسرانی به بخش خصوصی اظهار داشت: فرسودگی بیش از به دو هزار دستگاه از مجموع شش هزار دستگاه خودرو تشکیل دهنده ناوگان اتوبوسرانی تهران یکی از موانع اجرای این طرح به شمار می رود.
وی افزود: بخش خصوصی با توجه به هزینه سنگین تعمیر و نگهداری ناوگان و تعداد اتوبوس های فرسوده، در شرایط فعلی علاقه کمتری برای سرمایه گذاری در این حوزه از خود نشان خواهد داد.
عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه " واگذاری در شهرداری تهران همواره موجب کاهش هزینه های جاری شده است" تصریح کرد: در مقابل به دلیل افزایش رقابت میان شرکت ها، شاهد ارتقای سطح خدمات به مردم بوده ایم.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با توجه به توجیه اقتصادی برخی از خطوط تاکید کرد: در صورت موافقت با این طرح، واگذار خطوط اتوبوسرانی باید از طرق مزایده انجام شود زیرا برخی مسیرها مانند میدان راه آهن- میدان ولی عصر(عج) به دلیل حجم بالای تقاضای سفر در طول روز از جذابیت بیشتری برخوردار خواهند بود.
قناعتی در پایان خاطرنشان کرد: تا این لحظه تصمیم خاصی در مورد اجرای این طرح از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گرفته نشده و همچنان در حال بررسی هستیم.