بازدید سایت : ۴۴۸۳۱

جزئیات نوسازی ۳۰۰۰ تاکسی فرسوده پایتخت/ اعلام تسهیلات خرید تاکسی برقی

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد روند نوسازی تاکسی های فرسوده و جایگزینی با خودروهای برقی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: رانندگان متقاضی باید مورد حمایت قرار گیرند و برای خرید تاکسی برقی به آنها کمک بلاعوض شود.

تین نیوز

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد روند نوسازی تاکسی های فرسوده و جایگزینی با خودروهای برقی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: رانندگان متقاضی باید مورد حمایت قرار گیرند و برای خرید تاکسی برقی به آنها کمک بلاعوض شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد وضعیت نوسازی تاکسی های پایتخت با بیان اینکه در سال جاری خودروی سورن دوگانه سوز جایگزین تاکسی های فرسوده می شود، اظهار کرد: بابت نوسازی ۱۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۸ درصد تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید ارائه می شود، علاوه بر این نوع خودروی دوگانه سوز، خودروهای برقی نیز با پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی از شهرداری به متقاضیان داده می شود.

وی با بیان اینکه با هدف گذاری تا پایان سال و ورود تاکسی های برقی محقق، تقریبا بیشتر ناوگان فرسوده حمل و نقل، نوسازی می شود، گفت: شهرداری تهران درصدد است که در طرح نوسازی، تاکسی های برقی را جایگزین خودروهای فرسوده کند؛ اما هدف گذاری ما برای نوسازی تاکسی به خودروی سمند سورن نیز همچنان به قوت خود باقی است و امسال نیز همچون سال گذشته در برنامه داریم که حدود ۳۰۰۰ دستگاه خودروی تاکسی را نوسازی کنیم.

مالکی با تاکید بر اینکه اگر راننده تاکسی مایل به دریافت تاکسی برقی نبود می تواند نوسازی خودروی خود را با سمند سورن پیش ببرد و وام تسهیلات نوسازی نیز شامل این رانندگان می شود، افزود: خودروی برقی متقاضی داشته بگونه ای که از ۱۰۰۰ دستگاه خودروی اولیه که وارد کشور شد تاکنون حدود ۲۰۰ خودروی پلاک تاکسی واگذار شده است. 

به گفته وی، برای استقبال بیشتر از خودروی برقی قطعا باید اجرای ماده ۱۲ نهایی شود و دولت یک بخشی را به عنوان کمک بلاعوض به تاکسی ها در راستای تحقق ماده ۱۲ پرداخت کند تا بخشی از هزینه نوسازی خودرو به عنوان کمک بلاعوض به راننده داده شود؛ چراکه با برقی سازی در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی می شود و این خودروهای برقی برابر ماده ۱۲ مشمول دریافت کمک بلاعوض خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد قیمت خودروی برقی نیز گفت: در حال حاضر قیمت خودرویی که در حال واگذاری است یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است؛ ولی قیمت خودروی سورن حدود ۵۰۰  میلیون تومان است و   خودروی برقی حدود دو برابر قیمت سمند سورن است؛ اما در مجموع توسعه برقی سازی جزو اهداف و دغدغه های مدیریت شهری است تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم. قطعا رانندگانی که مشتاق به کاهش آلودگی هوای تهران هستند باید مورد حمایت قرار گیرند و می بایست در حوزه خرید تاکسی برقی به آنها کمک بلاعوض شود.

مالکی با تأکید بر اینکه خودروهای برقی وارد شده مدل جی سون هستند و تاکنون پلاک گذاری ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی انجام شده است، ادامه داد: هرچند بر اساس تدابیر شهردار تهران تسهیلات دوبرابری به این خودروهای برقی داده می شود یعنی شهرداری تهران به این رانندگان ۳۰۰میلیون تومان و خودروساز۶۰۰میلیون تومان وام خرید تاکسی برقی را می دهد و اگر کمک بلاعوض به این رانندگان داده شود قطعا استقبال آنها نیز افزایش می یابد.

وی در مورد مسیرهای فعالیت تاکسی های برقی در پایتخت گفت: خودروهای برقی فعلی به عنوان تاکسی گردشی ویژه در مسیرهایی همچون فرودگاه، راه آهن و مناطق پرترافیک شهری مورد استفاده قرار می گیرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.