بازدید سایت : ۹۶۳۲۵

راهکار جدید بهشت نشینان برای تاکسی های برقی

درحالی‌که دولت هنوز یارانه تاکسی‌های برقی را نداده است، شهردار تهران می‌گوید که راهکار جدیدی برای رفع مشکل در نظر گرفته‌ ایم.

راهکار جدید بهشت نشینان برای تاکسی های برقی
تین نیوز |

درحالی که دولت هنوز یارانه تاکسی های برقی را نداده است، شهردار تهران می گوید که راهکار جدیدی برای رفع مشکل در نظر گرفته ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، «ما هم نمی توانیم با این اعداد و ارقام تاکسی برقی بخریم چه برسد به تاکسیرانان»، این را رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می گوید.شهردار تهران علیرضا زاکانی هم می گوید که «بزودی با شرایط خاص به رانندگان تاکسی های برقی وام می دهیم.»

سال گذشته قرارداد خرید ٢٧۵٠٠ دستگاه تاکسی برقی با چینی ها بسته شد و تاکنون 171 دستگاه تاکسی در تهران فعالیت خود را آغاز کرده است.قیمت هر تاکسی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است؛ از این رقم ۴۰۰ میلیون تومان توسط راننده پرداخت می شود.

همچنین به گفته رئیس سازمان تاکسی رانی شهر تهران شادی مالکی، دو وام ۶۰۰ و ۳۰۰ میلیونی با سود هشت درصد هم به رانندگان پرداخت می شود. دولت هم باید بر اساس قانون حدود 400 میلیون یارانه پرداخت کند اما معاون شهردار تهران محسن هرمزی می گوید که این یارانه داده نشده و چالش هایی برای رانندگان ایجاد شده است. شهردار تهران علیرضا زاکانی می گوید که از محل سرمایه گذاری در صندوق کارآفرینی به زودی ۴٠٠ تا ۵٠٠ میلیون به رانندگان تاکسی های برقی وام می دهیم و «خودمان از محل ماده ١٢ اقساط وام را تسویه می کنیم»، بدون اینکه راننده درگیر شود.

قیمت میلیاردی تاکسی و پرداخت ماهیانه ٢٠ میلیون تومان قسط علاوه بر سایر هزینه ها، باعت گلایه مندی رانندگان شده است و آنها تاکید دارند که از پس هزینه های نوسازی بر نمی آیند.

کارشناس مسائل شهری احمد خاکپور می گوید که برای کاهش هزینه ها بهتر بود شهرداری « به جای خودروی برقی خودروی بنزینی می خرید.» کارشناس مسائل شهری دیگر مهدی محمودیان با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا راهی جز برقی سازی و حذف سوخت های فسیلی نداریم، می گوید که دولت باید بر اساس قانون به «10 هزار خودروی برقی سوبسید دهد.»

بر اساس ماده ١٢ (قانون صرفه جویی در مصرف سوخت) دولت باید به هر تاکسی برقی حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار یارانه پرداخت کند. به گفته کارشناسان، در حال حاضر پرداخت یارانه در گروی پیمایش خودرو است و باید این تبصره برداشته شود تا رانندگان ترغیب به نوسازی ناوگانی شوند که از هر 2 تاکسی موجود آن یکی فرسوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.