بازدید سایت : ۳۶۵۵۹

◄ رانندگان تاکسی از انحلال سازمان تاکسیرانی چه ضرری می کنند؟!

برخی فعالان صنف تاکسیرانی سازمان متولی این صنف را به ضعف و تعلل در برابر تاکسی های اینترنتی متهم کرده و بیان می کنند این سازمان به یک مجموعه دولتی بی خاصیت تبدیل شده است.

رانندگان تاکسی از انحلال سازمان تاکسیرانی چه ضرری می کنند؟!
تین نیوز |

برخی فعالان صنف تاکسیرانی سازمان متولی این صنف را به ضعف و تعلل در برابر تاکسی های اینترنتی متهم کرده و بیان می کنند این سازمان به یک مجموعه دولتی بی خاصیت تبدیل شده است.

تاکسی رانان از برخی سخنان رئیس سازمان تاکسی رانی گله مند هستند و به عنوان مثال این که خانم مالکی اخیرا بیان کرده اند که رانندگان تاکسی حق افزایش کرایه را در مهرماه ندارند، نوعی اتهام زنی بدون دلیل می دانند چرا که رانندگان تاکسی اصولا کرایه های خود را گران نکرده اند.

حسن پورناظری یکی از فعالان شناخته شده صنف تاکسیرانی در انتقادی دیگر به عملکرد سازمان تاکسیرانی در صفحه ایتای خود نوشته است: اخیرا" طی مصاحبه‌ای جنابعالی(خانم مالکی رئیس سازمان تاکسیرانی) به طراحی و راه‌اندازی پلتفرمی اشاره می کنید که از این طریق سازمان تاکسیرانی بتواند  تاکسی ‌های شهر تهران را بهتر کنترل و مدیریت کند.

وی افزوده است: اینکه این سازمان بالاخره توانست تحت مدیریت سرکار صاحب پلتفرمی شود که به فرمایش شما یکی از قابلیت‌ های آن شناسایی تاکسی ‌هایی ا‌ست که به هر نحو فعالیتی در سیستم حمل و نقل آنگونه که در قانونی پیش‌ بینی شده ندارند جای تقدیر و تشکر دارد ، چرا که این مهم در نهایت می ‌تواند به نفع تاکسیرانان واقعی تمام شود.

تا اینجای کار ما هم موافق این حرکت "بالقوه" و خوب سازمان هستیم ، اما در "بالفعل" ، نکاتی وجود دارد که از شما انتظار پاسخ داریم:

روش پیاده ‌سازی این پلتفرم یا باید از طریق نصب GPS در ده ‌ها هزار تاکسی تهران باشد ، که از سازمان تاکسیرانی و شهرداری تخصیص چنین بودجه‌ ای بسیار بعید است ، یا اینکه از طریق نصب نرم‌ افزار در گوشی‌ های هوشمند امروزی ، که دومی به بضاعت سازمان تحت مدیریت شما نزدیک ‌تر است.

بسیاری از همکاران ما را بازنشسته ‌ها و همکاران سالمندی تشکیل می ‌دهند که هیچیک گوشی هوشمند ندارند و آن دسته از تاکسی‌ سوارانی هم که از تاکسی هر استفاده‌ای می ‌کنند جز اینکه در خدمت مردم باشند هم می ‌توانند مدعی نداشتن گوشی هوشمند باشند تا نتوان آنها را تحت نظارت داشت. برای آن گروه از همکارانی هم که صادقانه گوشی هوشمند خود را معرفی می‌ کنند هم اختلالات اینترنت در نقاط مختلف شهر می ‌تواند چالش‌ برانگیز باشد.

از طرفی بخش زیادی از همکاران ما هم به لطف ناتوانی‌ های سازمان تاکسیرانی و دیگر نهادهای بخش حمل ‌و نقل عمومی در حوزه‌ی نوسازی تاکسی فرسوده و عدم حمایت ‌های دولتی که در ماده ۱۲ آمده ، تاکسی ‌های‌ شان زمین ‌گیر شده و توان مالی تعمیر آن را هم ندارند. لطفا" بفرمایید تکلیف این‌ دسته از همکاران ما چیست که با اجرای این طرح باید مورد مجازات‌ های سازمان شما قرار بگیرند...!؟

بنابراین آیا باز هم باید شاهد یکی دیگر از برنامه ‌ریزی ‌های سازمان تاکسیرانی باشیم که بدون مطالعه و کارشناسی‌های لازم و تنها برای راه‌اندازی یک شو‌آف تبلیغاتی بی ‌سرانجام گامی رو به عقب برداشته است باشیم ...!؟ چرا در این سیستم همیشه پیاده ‌سازی تکنولوژی کیلومترها از زیرساخت جلوتر بوده است ...!؟

همواره یادآور بوده ‌ایم بدون درنظر گرفتن و ایجاد بستر و زیرساخت ، عملیات و اجرای هرگونه طرحی محکوم به شکست است.

این هم یکی دیگر از استدلال ‌هایی که بیانگر عدم مشورت سازمان تاکسیرانی در تصمیم‌گیری ‌هایش با پیشکسوتان باتجربه تاکسیران است.

وی در انتقادی دیگر با انتشار جدولی از سوی انجمن صدای تاکسیرانان نوشته است: این نمودار(جدول)، بیانگر رفتار تبعیض‌آمیز مسئولین حمل‌ و نقل عمومی بین تاکسیرانان قانونی کشور از یکسو و استارت ‌آپ ‌های مسافربر اینترنتی از سویی دیگر است که باعث از بین رفتن میدانی برابر برای رقابتی سالم بین فعالین حوزه‌ی حمل و نقل شده است.

لطفا مسئولین حمل ‌و نقل علی ‌الخصوص سرکار خانم مالکی پاسخ دهند : "با استناد به جدول فوق که بیانگر ظلم آشکار و بی حد و حصر مسئولین به تاکسیرانان است ، یک تاکسیران چگونه باید از پس اقساط نزدیک به ۲۰ میلیونی تاکسی برقی ، هزینه‌ های نگهداری آن و همچنین مخارج زندگی خود برآید...!؟ "

جدول مقایسه شرایط تاکسی و اسنپ

این شرکت‌ های غیرقانونی که با ترک ‌فعل و تخلف از قوانین برخی مسئولین توانسته ‌اند نبض حمل ‌و نقل را در دست بگیرند  آیا فعالیت حمل ‌و نقلی انجام می دهند یا خیر...!؟ آیا نباید تابع قانون حمل‌ونقل باشند...!؟

چه بخواهیم یا نه این اطفالِ ناخلفِ وزارت ‌خانه ‌های "کشور و صمت" ، جزئی از بدنه‌ی حمل‌ و نقل شده‌ اند و حذف آنان نه خواسته‌ی ما تاکسیرانان است و نه حتی دیگر شدنی‌ است ، لذا خواسته ما یکپارچه ‌سازی قانون حمل ‌و نقل بین کلیه فعالین این حوزه و ایجاد شرایط برابر در میدانی برابر است و  احقاق این خواسته‌ی کاملا"  قانونی فراهم ‌آورنده‌ی شرایطی خواهد بود تا شاهد رشد ، خلاقیت و نوآوری در حوزه حمل ‌ ونقل باشیم.

در شرایط کنونی ما خواهان انحلال سازمان تاکسیرانی هستیم که اگر این اتفاق خوب همین فردا به وقوع بپیوندد هیچ تاکسیرانی برای این سازمان بی ‌خاصیت اشک نخواهد ریخت!

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم

    متاسفانه ایشان حقیقتی را گفته اند که نه تنها در مورد سازمان پرهزینه بی خاصیت و بدون هرگونه نفعی برای تاکسیداران کشور صدق میکند بلکه در مورد تمامی سازمانهای عریض و طویل بی خاصیت و بدون منفعت برای ملت صادق میباشد که غیر از هزینه تراشی و آزار و اذیت مردم هیچ خیر و منفعتی برای ملت ندارند !!!!!