جزئیات مونتاژ و تحویل ۵۰۰۰ تاکسی B۵۱۱ به تاکسیرانی کشور
مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری گفت: قیمت خودروی B۵۱۱ برای تاکسیرانی ۷۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده در حالی که قیمت نمونه شخصی آن ۱۶ درصد بالاتر است.
مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری گفت: قیمت خودروی B۵۱۱ برای تاکسیرانی ۷۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده در حالی که قیمت نمونه شخصی آن ۱۶ درصد بالاتر است.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور گفت: قیمت خودروی B ۵۱۱ برای تاکسیرانی ۷۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، در حالی که قیمت نمونه شخصی آن ۱۶ درصد بالاتر است، بنابراین رانندگان تاکسی از تخفیف ویژه ۱۶ درصدی برخوردار هستند.
مرتضی ضامنی درباره تفاهم نامه تأمین ۵۰۰۰ دستگاه خودروی B۵۱۱ شرکت فرداموتور برای نوسازی تاکسی های کشور اظهار کرد: علت انتخاب این خودرو این بود که در حوزه تاکسیرانی تنها یک محصول داشتیم و آن سمند سورن بود؛ توان تولید ایران خودرو برای تأمین این خودرو نهایتاً سالانه ۱۰ هزار دستگاه بود، در حالی که با توجه به انباشت فرسودگی ناوگان، لازم بود از سایر ظرفیت های موجود در کشور استفاده کنیم.
ضامنی با بیان اینکه به این ترتیب، با این اقدام، ظرفیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور ۵۰ درصد افزایش می یابد، ادامه داد: ما در حوزه نوسازی با دو چالش جدی مواجه هستیم؛ اول، عدم تأمین تسهیلات و دوم، عدم ارائه تخفیف های مناسب از سوی خودروسازان، اما در مورد خودرو B۵۱۱، این دو مشکل حل شده است.
وی تصریح کرد: قیمت خودروی B۵۱۱ برای تاکسیرانی ۷۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، در حالی که قیمت نمونه شخصی آن ۱۶ درصد بالاتر است، بنابراین رانندگان تاکسی از تخفیف ویژه ۱۶ درصدی برخوردار هستند؛ علاوه بر این، شرکت فردا موتور تسهیلات بانکی با نرخ ۱۴ درصد و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تأمین کرده است.
وی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت ها، فاصله قیمت این خودرو با سمند سورن کمتر شده است، گفت: برای افزایش تعداد نوسازی ها، ما ناگزیر به از استفاده از ظرفیت سایر شرکت ها هستیم و در گام بعدی خودروی J۴ کرمان موتور نیز وارد خواهد شد که مراحل آن در حال انجام است.
ضامنی اظهار کرد: در حال حاضر، ما در مرحله ثبت نام برای B۵۱۱ هستیم و تا به حال استقبال خوبی از آن شده است، حتی از مناطق محروم کشور مانند سیستان و بلوچستان نیز ثبت نام های قابل توجهی داشتیم که با توجه به تسهیلات ارزان قیمت و تخفیف ویژه تاکسیران ها، این اتفاق رقم خورده است.
وی اظهار امیدواری کرد که با این اقدامات، ظرفیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی را افزایش دهیم و به تدریج از تعداد ناوگان فرسوده بکاهیم.
مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور در ادامه درباره توان تولید فرداموتور برای تأمین B۵۱۱ تصریح کرد: توان تولید خودروسازان به طور معمول توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص می شود؛ توان تولیدی شرکت فرداموتور نیز بررسی و اعلام شده که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: علاوه بر این، این شرکت قبل از آغاز ثبت نام ها، فرآیند واردات ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه از این خودرو را آغاز کرده و به نوعی جلوتر از روند عرضه هستند. علاوه بر این تفاهم نامه ما برای تأمین ۵۰۰۰ دستگاه است و این تعداد در حدی نیست که توان شرکت را تحت فشار قرار دهد.
ضامنی درباره طرح کلید به کلید نیز تصریح کرد: تمامی طرح های نوسازی ما به صورت کلید به کلید است؛ به این صورت که راننده پس از ثبت نام، فرآیند اعتبارسنجی و دریافت تسهیلات را طی کرده و پس از آن، طبق پیش فاکتور صادر شده، خودرو آماده تحویل می شود و راننده همان زمان مراجعه کرده و پس از انجام فرآیند اسقاط خودرو، به نمایندگی مراجعه و خودروی جدید خود را دریافت می کند.
وی گفت: برای تأمین ۵۰۰۰ دستگاه خودرو B۵۱۱ برنامه ریزی و تدابیر لازم اندیشیده شده است، اما باید توجه داشت که برخی فعالیت ها نیازمند همکاری و اقدامات دیگر دستگاه ها نیز هست؛ به طور مثال، بانک مرکزی باید ارز مورد نیاز این پروژه ها را تخصیص دهد و اگر این تخصیص ارز به موقع انجام نشود، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.
مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور خاطرنشان کرد: با این حال، بر اساس پیگیری های انجام شده، مسئولان بانک مرکزی اعلام کرده اند که این تخصیص ارز انجام خواهد شد و امیدواریم فرآیند به همین منوال ادامه یابد تا بتوانیم در مدت یک سال، ۵۰۰۰ دستگاه خودرو را در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری داشته باشیم.