بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ استدلال منطقی برای نوسازی ناوگان از جیب رانندگان چیست؟

کدام راننده اگر کرایه منصفانه و منطقی برای یک مسیر وجود داشته باشد حاضر به تردد به‌صورت یکسر بار است؟ مگر رانندگان به‌جزحمل بار به‌دنبال کار دیگری هستند که حاضر شوند بدون بار به مبدا اولیه بازگردند؟

استدلال منطقی برای نوسازی ناوگان از جیب رانندگان چیست؟
تین نیوز |

هرچند افزایش نرخ سوخت از سوی برخی کارشناسان و مسئولان به عنوان راهکاری برای ترغیب مالکان ناوگان جاده‌ای باری فرسوده و همچنین پرهیز آنان از تردد یکسر خالی مطرح می‌شود اما یک فعال این بخش معتقد است «تا رونق اقتصادی در بخش حمل‌و‌نقل و توجه مسئولان و کارشناسی مسئولان در این حوزه اتفاق نیفتد نوسازی ناوگان نیز انجام نمی‌شود».

به گزارش تین‌نیوز، دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان با بیان این مطلب گفت: در شرایط فعلی، با افزایش نرخ سوخت، رانندگان مجبور به حمل بار با کمترین قیمت می‌شوند.

نوید خیرمند در ادامه پیام خود در یک گروه تلگرامی متشکل از تانکرداران و رانندگان ناوگان حمل سوخت، همچنین نوشت: اگر امروز رانندگان به‌صورت یک‌سر خالی تردد می‌کنند صرفا به‌خاطر عدم صرفه اقتصادی در مسیر برگشت به‌دلیل غیر منطقی بودن کرایه هاست و نباید با چنین تصمیماتی آنان را برای پذیرش این بی‌عدالتی تحت فشار قرارداد.

وی تاکید کرد: کدام راننده اگر کرایه منصفانه و منطقی برای یک مسیر وجود داشته باشد حاضر به تردد به‌صورت یک‌سر بار است؟ مگر رانندگان به‌جزحمل بار به‌دنبال کار دیگری هستند که حاضر شوند بدون بار به مبدا اولیه بازگردند؟ 

دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان تاکید کرد:  استدلال منطقی برای نوسازی ناوگان فرسوده با هزینه‌های هنگفت توسط رانندگان چیست؟ چه کسی حاضر است در کاری که صرفه اقتصادی ندارد سرمایه‌گذاری کند که از رانندگان چنین انتظاری وجود دارد؟

وی باطرح این پرسش که کسانی که نرخ حمل کالا در ایران را بالاتر از کشورهای همسایه می‌دانند آیا تاکنون استعلامی از قیمت خودروها و لوازم یدکی در همان کشورها گرفته‌اند یا فقط موضوعی که به نفع سرمایه‌داران است را مد نظر قرار داده و بر روی آن مانور می‌دهند؟ اظهار داشت: بهتر است محاسبه شود که سرمایه مورد نیاز برای تهیه یک کامیون چقدر است و بازدهی این مقدار سرمایه چقدر باید باشد.

به گزارش تین‌نیوز، خیرمند گفت: در صورت انجام این محاسبه به طور قطع به‌جای افزایش قیمت سوخت، ابتدا ساماندهی نابسامان کرایه‌های حمل و جلوگیری از چپاول حق و حقوق رانندگان در شرکت‌های حمل‌ونقل مورد توجه قرار می‌گیرد که همین امر سبب ترغیب به نوسازی داوطلبانه از طرف فعالان این عرصه خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعودافروزنيا پاسخ

    سلام
    تشكراز اطلاع رساني تين نيوز از بابت اطلاع رساني صحيح و دقيق مشكلات حمل ونقل

    • ناشناس

      کجا اطلاع رسانی صحيح شده؟
      اگر شده بود که اوضاع روز به روز بدتر نمی شد!
      صرفاً با انتشار تمجيدهای کاذب فقط حمل و نقل و بار کج به مقاصدشان می رسند.
      تين نيوز هم تابلودار اين مسير است و فعلاً به غير از انعکاس حريصانه و اميدوارانه منافع و تمجيدهای خود ، حرف حساب عموم خدمتگزاران اصلی را منتشر نکرده است و اساساً بقول معروف مال اين حرفها هم نيست.