بازدید سایت : ۵۳۱۲۲
از سوی رانندگان و مالکان کامیون از مسئولان صنفی مطرح شد:

◄ درخواست محاسبه کرایه حمل برحسب تن-کیلومتر

در بسیاری از نقاط کشور به‌خصوص مسیرهای برگشت به سمت بنادر کرایه به حدی پایین است که حتی یک چهارم هزینه‌ها را تامین نمی‌کند.

درخواست محاسبه کرایه حمل برحسب تن-کیلومتر
تین نیوز |

کامیون‌داران و رانندگان در شبکه‌های مجازی پیامی منتشر کرده‌‌اند که در این پیام به بیان خواسته‌های صنفی خود پرداخته‌اند. 

به گزارش تین‌نیوز، در این پیام تعیین کرایه پایه برای کل کشور بر مبنای تن بر کیلومتر به تفکیک بارگیری، یکی از خواسته‌های رانندگان و مالکان کامیون بیان شده و در توضیح آن آمده است: در بسیاری از نقاط کشور به‌خصوص مسیرهای برگشت به سمت بنادر کرایه به حدی پایین است که حتی یک چهارم هزینه‌ها را تامین نمی‌کند.

در این پیام تاکید شده است: ضروری است تا نرخ پایه حمل در قالب تن‌کیلومتر  سراسر کشور مشخص شود و این کار هر ساله با توجه به میزان مصرف و قیمت نهاده‌های اولیه حمل‌و‌نقل از جمله سوخت، لاستیک، حقوق راننده، بیمه‌ها، استهلاک سرمایه، سود منطقی سرمایه‌گذاری ، عمر مفید و…تکرار شود یعنی به‌جای افزایش درصدی سالانه نرخ حمل تعیین نرخ پایه حمل هر ساله به صورت مهندسی و محاسباتی شده تن برکیلومتر باشد.

در ادامه این پیام آمده است: قیمت اولیه کامیون با توجه به مالیات بر ارزش‌افزوده و عوارض گمرکی بسیار گرانتر از اتحادیه اروپا بوده و بر این اساس تخصیص ارز دولتی، حذف عوارض گمرکی و کاهش قیمت کامیون مورد نیاز است.

به گزارش تین‌نیوز، رانندگان و مالکان کامیون همچنین با توجه به بالا بودن قیمت قطعات یدکی و لاستیک به‌دلیل دلال بازی وارد کننده و ارز بازار آزاد و عوارض گمرکی، در این زمینه نیز تخصیص ارز دولتی و حذف عوارض گمرکی و کاهش قیمت قطعات یدکی را درخواست کرده‌اند.

در این پیام همچنین آمده است: حقوق و دستمزد راننده با توجه به محیط کاری و حق ماموریت، بدی آب و هوا، مناطق مرزی و نا امن و… بسیار ناچیز است و رانندگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند، افزایش حقوق و دستمزد راننده در افزایش کرایه کامیون لحاظ شود.

ارتقای سطح امنیت در جاده‌های کشور به خصوص استان تهران و استان‌های مجاور و نظارت انفورماتیکی و بانکی بر کارمزد دریافتی شرکت‌های حمل و کاهش کارمزد شرکت‌های حمل به ۶ درصد دهه هشتاد، نیز از دیگر خواسته‌های رانندگان و مالکان کامیون است که خواستار تحقق آن شده‌اند.

رانندگان و کامیونداران در ادامه پیام خود تاکید کرده‌اند که نوسازی ناوگان باری کشور باید توجیه اقتصادی داشته باشد و کرایه حمل جوابگوی حقوق راننده، بیمه‌ها، بازگشت سرمایه، افت سرمایه و استهلاک سرمایه باشد.

نوسازی تشکل‌های صنفی رانندگان و کامیونداران به نحوی که کسانی که مایل به شرکت در انتخابات هیئت مدیره و بازرسان انجمن هستند دارای تحصیلات دانشگاهی باشند و در صورت انتخاب حداکثر دو دوره متوالی متصدی تشکل‌ صنفی کارگری یا کارفرمایی باشند نیز از دیگر خواسته‌هایی است که در این پیام به آن اشاره شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن رئیسی

    از بین رفتن تعادل عرضه و تقاضا

    میدانید یعنی چه؟؟

    اگر تعادل طرف عرضه یا تقاضا در بخشهای اقتصادی بدونه برنامه و یا با دستکاری متولیان امور از بین برود:

    یعنی ورشکستگی طرفی که از تعادل خارج شده(طرف عرضه یا طرف تقاضا)

    اجرای طرح نوبت مجازی دقیقا دستکاری در طرف تقاضا (یعنی کامیونداران) است.

    در این طرح فعالیت تمامی کامیونهایی که به طور منظم و تفکیک شده در حال فعالیت بودند دستکاری شد.

    یعنی طرف تقاضا(یا کامیونداران) تحریک شد .

    یعنی اگر تا قبل از اجرای طرح نوبت مجازی برای هر 1عدد بار 3 کامیون در انتظار نوبت بارگیری بودنند، به یک باره این 3 کامیون تبدیل به 5 کامیون شد.

    این یعنی تحریک طرف تقاضا(یا کامیونداران)

    این یعنی ورشکستگی کامیونداران

    این یعنی از بین رفتن پتانسیل افزایش کرایه

    اگر طی 2 سال گذشته که طرح نوبت مجازی اجرا شد به هشدارهای دلسوزان صنفی توجه شده بود و نوبت مجازی برچیده میشد یا دست کم اصلاحات مورد نظر آنها عملیاتی میشد،

    امروز شاهد ورشکسته شدن کامیونداران نبودیم.

    اگر طی 2 سال گذشته طرح نوبت مجازی اجرا نشده بود بخشی از کرایه کامیونداران به صورت اتوماتیک وار در نظام عرضه و تقاضا با رضایت کامل صاحبان کالا افزایش یافته بود.

    تحریک طرف تقاضا(یا کامیونداران) یعنی فساد و رانت خواری در طرف عرضه.

    قابل توجه مسئولین محترم:

    طرح نوبت مجازی را تعطیل کنید تا تعادل عرضه و تقاظا به بازار کار کامیونداران بازگردانده شود.

    با تعطیل شدن طرح نوبت مجازی به طور حتم نیمی از مشکلات با برقرار شدن تعادل عرضه و تقاضا برطرف خواهد شد.

    روی دیگر صحبتم با همکاران و رانندگانی است که از بخشهای تانکر ،بونکر،کمپرس،و....غیره به طرح نوبت مجازی کامیونهای تجاری پیوستند.

    شاید در ابتدای راه اندازی طرح نوبت مجازی شما از ورودتان به بخش غیر تخصصی کامیون های تجاری خوشحال بودید؛

    ولی این آتش نوبت مجازی خرمن کل جامعه کامیونداران را گرفت و همه در آتش از بین رفتن تعادل عرضه و تقاضا سوختند.

    مسئولین محترم؛

    ما سالها رنج دوران تحریم را با جان و دل به خاطر منافع کشور و انقلاب تحمل کردیم ولی؛

    شما با راه اندازی طرح نوبت مجازی و باز گذاشتن دست کامیونهای شرکتی و متخلفان شیرینی دوران پسا برجام را از ما گرفتید.

    در حال حاضر هم که شاهد بازگشت دوباره تحریم ها هستیم.

    به یگانگی خداوند متعال قسم یاد میکنم:

    تحمل دوران گذشته و آینده تحریم ها به خاطر منافع کشور و انقلاب بسیار آسان تر از دوران اجرای طرح نوبت مجازی و تخلف کامیونهای شرکتی و خلاف کار است.

    والسلام