بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ حق بیمه و پاداش بازنشستگی کارکنان شرکت های مسافربری از جیب رانندگان پرداخت می شود

حق بیمه و پاداش بازنشستگی مدیران، اعضای هیئت مدیره و کارکنان شرکت های اتوبوس رانی به واقع از جیب رانندگان پرداخت می گردد.

تین نیوز |

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه در خصوص مطلب منتشر شده در تین نیوز با عنوان «انعقاد قرارداد بیمه وظیفه قانونی کانون شرکت ها است» توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده گفت: قبل از شروع عرایضم ناچارم خاطر نشان کنم این که عنوان می شود کانون شرکت های اتوبوس رانی تنها مرجع ذیصلاح در حمل و نقل مسافر بوده و انعقاد قرارداد فقط در صلاحیت آن است شعاری بیش نیست و جهت اطلاع ایشان و مابقی مدعیان چنین شعار و گفتاری، باید عرض کنم به غیر از کانون مذکور، 6 تشکل صنفی مسافر دیگر وجود دارند که قدمت، سابقه تاسیس و فعالیت برخی از آنها بسیار بیشتر از کانون کارفرمایی اتوبوس رانی است.

وی افزود: همه این تشکل ها با توجه به جایگاه قانونی خود صرفا در امور و حوزه مربوط به خود حق فعالیت داشته و دارند و کانون مذکور نیز فقط در حوزه کارفرمایی شرکت های اتوبوس رانی فعالیت نموده وحق دخالت در امور تشکل های دیگر مانند مینی بوس رانی و سواری کرایه و امور رانندگان نداشته و ندارد بنابراین بهتر است به دور از تصورات انحصار طلبانه، با خود و همکاران صادق باشیم و واقعیت هارا بپذیریم که با پذیرش واقعیت ها و قانون مداری است که همه اختلافات رفع شده و وحدت، همدلی و یکپارچگی در برخورد با مشکلات فرواوان، جایگزین می گردد.

این مقام صنفی عنوان کرد: با توجه به اراده قبلی و در واقع تمایل همیشگی کانون مربوطه مبنی بر تمدید قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان با شرکت بیمه دانا، برخلاف مطلب عنوان شده هیچ گونه استعلام رسمی توسط کانون کارفرمایی شرکت ها از دیگر شرکت های بیمه گر و ارایه آن به تشکلات به عمل نیامد اگر غیر از این است لطفا مستند و منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

وی اظهار کرد: مصاحبه شونده (عضو هیئت مدیره و مسئول روابط عمومی کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافری کشور) عنوان نموده اند مخالفان کنونی قرارداد با بیمه دانا زمانی با این بیمه کار می کردند، حالا چرا مخالفت می کنند؟ هر چند این سخن درست است ولی دلیل موجهی نمی شود که حتما و همیشه آنها به طور انحصاری و تحت هر شرایطی بدون در نظر گرفتن منافع صاحبان اصلی قرارداد که همانا رانندگان زحمت کش هستند، با یک شرکت بیمه، کار کنند.

او افزود: ناگفته نماند، بر همه فعالان حمل و نقل مسافر روشن است زمانی که همین مخالفان کنونی با بیمه دانا کار می کردند نحوه خدمات دهی این بیمه عالی بود و اما بنابر ملاحطاتی که اینجا جای طرح کردنش نیست خدمات دهی بیمه دانا رفته رفته کاهش یافت و متاسفانه طوری شد که به بهانه های واهی که از سوی این بیمه عنوان و طراحی می شد خسارت گرفتن از این بیمه تبدیل به معجزه شده بود.

حسین زاده تاکید کرد: بر همین اساس روسای همه تشکل های صنفی مسافر به غیر از کانون شرکت ها به دلیل نارصایتی شدید رانندگان و ... از این بیمه روی گردان شده و در طلب ایجاد شرایط بهتر، اخد تعهدات بیشتر و خدمات دهی مطلوبتر به سوی شرکت های بیمه گر دیگر رفتند و شاید بزرگترین خطای روسای تشکل های مخالف با قرارداد بیمه دانا، ترجیح ضوابط بر روابط و منافع جمعی بر منافع فردی و اقدام در راستای منافع رانندگان بود که شرکت ها هرچه دارند از آنهاست.

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه گفت: عنوان شده که نهایتا این شرکت ها هستند که تصمیم می گیرند با کدام بیمه قرارداد ببندند چرا که مسئولیت جمع آوری حق بیمه و پرداخت آن به عهده آنان است، بله این مطلب درست است ولی این زحمت شرکت ها بی مزد و اجرت نیست چرا که حق بیمه و پاداش بازنشستگی مدیران، اعضای هیئت مدیره و کارکنان شرکت های اتوبوس رانی به واقع از جیب رانندگان پرداخت می گردد.

به گزارش تین نیوز، او ادادمه داد: آیا تاکنون کانون مذکور، کوچکترین تلاشی برای ایجاد چنین شرایطی، مثلا دریافت پاداش بازنشستگی برای صاحبان اصلی بیمه تکمیلی یعنی رانندگان نموده است؟ اگر می فرمایید این اشانتیون شرکت بیمه است، جای سوال است که یک شرکت بیمه ای چقدر درآمد هنگفت دارد که چنین بذل و بخشش های آشکاری داشته باشد؟ آیا فکر نمی کنید شرکت بیمه این به اصطلاح اشانتیون ها را در عدم پرداخت خسارت به راننده چند برابر جبران می کند و زبان متولیان قرارداد را در اعتراض به بد عهدی ها و عدم پرداخت خسارت های به حق می بندند؟

حسین زاده افزود: البته قابل ذکر است ما مخالفتی با منتفع شدن همکاران مدیر و متصدی از مزایای مذکور در شرکت ها نداریم بلکه خواهان تلاش برای بهره مند شدن رانندگان از یک بیمه تکمیلی بهتر و کاملتر همانگونه که برای مدیران هست، می باشیم.

این مقام صنفی عنوان کرد: عنوان شده که هیاهو به پا می کنید؟ چه کسی و چه کسانی به تبعیت از او هیاهو به راه انداختند؟ آیا کسانی که با زیر پا گذشتن مصوبه جلسه پایش شورای عالی ترابری که با حضور وزیر مصوب شد، دستور العمل های سازمان راهداری که خواهان شفاف سازی قراردادها و اعمال نظر بقیه تشکل ها در قرارداد بیمه تکمیلی شده بود و هست و همچنین زیر پا گذاشتن تفاهم نامه ما بین تشکل ها که خود امضا نموده بودند و تمدید قرارداد با بیمه دانا و .... هیاهو و تشتت و تفرقه ایجاد کردند یا دیگر تشکل های صنفی که با پیگیری و گرفتن استعلام از بیمه ها بهترین شرایط را برای انعقاد قرارداد به مراتب بهتر و کاملتر از بیمه دانا با بیمه تجارت نو ایجاد کردند و شفافیت در قرارداد را جایگزین بده و بستان های آنچنانی نمودند؟

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه گفت: فرموده اند بیمه تجارت فاقد ساختارهای لازم و تعداد شعبات و حتی فاقد شعبه در برخی از استان ها است به حکم ادب نمی گویم این مطالب کذب است ولی می گویم عاری از حقیقت و نوعی فرار به جلو و بهانه گیری های عحیب و غریب است که از زبان مدافعان بیمه دانا و خود نمایندگان این بیمه به کرار برای مدیران شرکت ها تکرار شده و آنها را از انعقاد قرارداد با بیمه جدید هراسانده است و در این راه به وعده وعید های توخالی نیز متوسل می شوند ولی آزموده را دوباره آزمودن خطا است.

وی تاکید کرد: لازم است به اطلاع برسد، بیمه تجارت نو در همه استان ها دارای نمایندگی و تعداد ۱۲۰۰ شعبه پرداخت خسارت در سطح کشور است و سه نمایندگی متفاوت برای سه پابانه بزرگ تهران دارد و ما با کارگزاری که وزیر راه هم قرادداد با آنها را منع نموده، طرف نیستیم بلکه با مرکزیت بیمه تجارت طرف قرارداد هستیم، ثانیا مقرر شده اکثریت امور به طریق اینترنتی و از طریق اپلیکیشنی که در اختیار شرکت ها و رانندگان قرار می گیرد انجام شود و راننده برای دریافت خسارت نیازی نباشد که کفش آهنی پوشیده و با توقف فعالیت خود مراجعات مکرر به شعبه بیمه داشته باشد و هم اکنون نیز اپلیکیشن مذکور از طریق کافه بازار قابل دانلود و استفاده است.

حسین زاده خاطرنشان کرد: پایان کلام این که؛ همانطوری که اشاره شده شرکت ها مختار به انتخاب هستند در حال حاضر قرارداد بیمه تجارت علیرغم تمام کارشکنی های ایجاد شده با استقبال اکثریت شرکت های سواری و مینی بوس و اتوبوس رانی از جمله شرکت های اتحادیه ۱۷ گانه و .... مواجه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی فیروز پاسخ

    متن کاملا بجا و حق بود
    👌