◄ بیمه تکمیلی رانندگان کامیون؛ قراردادی که رانندگان را شوکه کرد! + سند
کانون انجمن های صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت های حمل و نقل داخلی کالای کشور با انتشار نامه ای خطاب به رئیس سازمان راهداری از قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون با بیمه دانا رونمایی کرد.
کانون انجمن های صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت های حمل و نقل داخلی کالای کشور با انتشار نامه ای خطاب به رئیس سازمان راهداری از قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون با بیمه دانا رونمایی کرده و این در حالیست که این نامه به امضای منتقد اصلی اتحادیه نیز رسیده است.
گزارش مهم و پربازدید امروز را بخوانید:
◄ سقوط قیمت کامیون و تریلی در بازار به زیر قیمت کارخانه + جزئیات
به گزارش تین نیوز، در این نامه آمده است؛
"جناب آقای مهندس امانی معاون محترم وزیر و رئیس سازمان راهداری، احتراما یک نسخه قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون به شماره های 164409 و 164412مورخ 8 شهریور 1402 که با بیمه دانا منعقد شده است به پیوست به حضور شما ارسال می شود. خواهشمند است به مدیران کل استان ها اعلام فرمایید که مبالغ بدهی بیمه تکمیلی تا تاریخ 15 مرداد ماه 1402 را به حساب کانون شرکت های حمل و نقل کشور و از تاریخ 9 شهریور مستقیما به حساب شناسه دار بیمه دانا واریز نمایند. ضمنا برای کلیه بارنامه های تجاری نیم درصد از کرایه حمل و برای بارنامه های نفتی 25 صدم درصد از کرایه حمل برای بیمه تکمیلی رانندگان کامیون باید واریز شود. با توجه به بدهی بعضی از شرکت ها و بدهی کانون شرکت های حمل و نقل به بیمه دانا دستورات ویژه نسبت به وصول بدهی تا تاریخ 15 مرداد 1402 به مدیران کل استان ها صادر فرمایید."
خبر مهم مرتبط را بخوانید:
◄ ارزان شدن بیمه تکمیلی رانندگان تانکر و انتقاد رانندگان کامیون به تبعیض
این نامه به امضای رضا رستمی رئیس کانون حمل و نقل داخلی کالای کشور، فیروز خدایی رئیس کانون رانندگان و سید جلال موسوی نائب رئیس کانون کامیون داران کشور رسیده است. پیرو این نامه مهرداد حمدالهی مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا در سازمان راهداری نیز نامه ای به مدیران دولتی و بخش خصوصی مرتبط صادر کرده و در این نامه نوشته و محتوای نامه قبل را تایید و ابلاغ کرده است.
شایان ذکر است؛ پیش از این، فیروز خدایی رئیس کانون رانندگان از منتقدان سرسخت قراردادهای قبلی بیمه تکمیلی رانندگان کامیون به شمار می رفت و انتقاداتی به نحوه انعقاد این قراردادها و خدمات ارائه شده توسط شرکت های بیمه گر داشت و به نظر نمی رسید به زودی توافقی بین اتحادیه و رئیس کانون رانندگان اتفاق بیفتد . با رونمایی از این قرارداد، برخلاف تصور در اتفاقی که بسیاری از رانندگان را شوکه کرده، توافقی بین طرفین ماجرای بیمه تکمیلی رانندگان کامیون روی داده است.
باسلام
لطفا از عناوین درست وقانونی استفاده کنید ،
کلمه اتحادیه را از کجا آورده آید ؟!
مگر انجمن های صنفی میتوانند اتحادیه داشته باشند؟!
این توافق نامه (بیمه گذار بودن) توسط سه کانون سراسری انجام شده است .
دوکانون انجمن های صنفی کارفرمایی ویک کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری .
در هیچ کجای قوانین و مقررات هم اجازه تشکیل اتحادیه انجمن های صنفی داده نشده است .
امضاء کنندگان نامه هم در هیچ جا ادعای چنین شخصیت حقوقی را نکرده اند .
لطفا اصلاح ودقت بفرمایید .
بنام خدا
قبلاً کانون شرکت ها تنها خوری میکرد ولی حالا قرار باهم بخورند برای همین دست از انتقاد برداشته اند بیمه تکمیلی رانندگان تنها یک پوشش است برای درآمدهای نامشروع نجومی برای بعضیها این بیمه تنها به نام رانندگان است ولی بکام دیگران برای همین یک بیمه اختیاری را بر خلاف قانون اجباریاش میکنند
ازسال72تا80هم همین بساط بود هشت سال بیمه راننده توسط شرکت ها ازراننده گرفته شد وبحساب تامین اجتماعی واریز نشد وراننده بدبخت وبی حامی تاوان الان پس می دهد همان زمان هم شرکت ها باسازمان هم دست بودند وتوانستند بالا بکشند حق راننده را چرا همان زمان مثل الان ازخود راننده دریافت نشد حق راننده اگر سازمان حامی راننده بود برنگردان باراهکاری حق راننده راالان هم مثل همان وقت بیمه دانا چه خدمتی دارد برای دندان که هیچ سه ماه فاکتور داده ام همان راکه می دهد ولی خبری نشده برای معلم همین بیمه دانا خدمات دندان پزشکی را پوشش می دهد ولی برای راننده نه لطفاسقف پوشش را اطلاع رسانی نماید ومقایسه نماید که همان بساط سال72تا80وجود دارد به اسم راننده وبه کام دیگران همان زمان هم بیان نمودند که با چهار درصد که به تامین اجتماعی می دهیم از یک سال حق بیمه هم بیشتر برایتان رد می شود تازه چون باربری حکم کارفرما دارد سختی کاردارید ولی هم الکی
سال97بیان نمودند بیمه تکمیلی رایگان ولی الان نیم درصد از راننده خدمات ناچیز لطفا سقف تععدات رابیان نمایند سال 72تا80هم بیمه تامین اجتماعی اجرا نمودند ولی الان ازهشت سال بندرت نصف یا کمتر سابقه وجود داردکسی هم جوابگو نیست راننده باید تاوان بدهد چون سازمان متولی کار بوده وبا شرکت ها همدست اگر نبود الان باراهکاری هشت سال را درست نموده بود الان همان بساط راننده نیم درصد بدهد کارمند شرکت بیمه شود وای برآن اسیر ی که دردام مانده باشد صیاد مانده باشد
بعد از ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ قرارداد تکمیلی با کدام بیمه هست آیا دوباره با دانا قرار داد بسته هست
سلام بیمه تکمیلی رانندگان کی تمدید مشه
بابا شوکه چیه؟ العان سال دوم هست که این قرار داد با دانا بسته میشه و همه رانندگان هم در جریان هستند و امسال دوباره دراصل تمدید شد
سلام اگر قرارداد تمدید شده پس چرا وقتی وارد سایت بیمه دانا میشیم مینویسه بیمه تکمیلی 29 روز پیش منقضی شده است.
حالاپرتال چک کن ازدیروزقرادادتوسیستم نشسته وهیچ تغییری توتعهدات نداره مثل سال قبل هست
واقعابرای مسولین به خصوص انجمن رانندگان متاسفم بااین بیمه تکمیلی اینکه سقف تعهدات باپارسال یکیه لاقل دندانپزشکی وبیمه عمرگروهی بهش اضاف میکردیدامروزقراردادم دیدم کلی متاسف شدم راننده توهرمملکتی بهترین خدمات درمانی داره انشاله چندسال دیگه میبینم بخایدازافغانستان راننده بیارید
اینکه قراردادجدیدتعهدات بیمه باسال قبل تغییری نکرده لاقل دندانپزشکی وبیمه عمرروبایدمنعقدمیکردن اینادیگه واقعااجحافه
سلام تهدات بیمه چرا بهش اضاف نمیشه نه ویزیت دکتر نه دارو نه دندانپزشکی نه بیمه عمر حداقل برای دلخوشی رانندگان این قشر زحمت کش اقتصاد مملکت میچرخونن دندونپزشکی بیمه عمر اضاف کنید انصافتونوشکر داداش
حداقل دندون پزشکی و دارو و بیمه عمر را برای رانندگان وارد میکردید
دو ماه پیش زنگ زدم کارگزاری بیمه، گفتند هنوز خبری نیست. بعد که زنگ زدم گفتند مهلت تمام شده.
پینتین سقف برای رانندگان زدن فقط اسمش بیمه تکمیلی
تا وقتی هزینه دندانپزشکی رو تا ی مبلغی تقبل نکنه اصلا ب درد نمیخوره
چرا بیمه تکمیلی رانندگان باید در اختیار کانون شرکتهای حمل ونقل باشد که خودشان از خونرانندگان تغذیه میکنند چراکار کرایههارا مندان باربری ها باید با پول زحمت رانندگان بیمه تکمیلی باشند