◄ 4000 دستگاه تریلی نو آزاد شده از گمرک به کدام رانندگان کامیون تعلق می گیرد؟
بر اساس اعلام رئیس کل گمرک 4000 دستگاه تریلی نو تا 2 هفته دیگر از گمرک ترخیص می شوند اما رانندگان کامیون، خصوصا مالکان کامیون های فرسوده، نصیبی از این خان خواهند برد؟
بر اساس اعلام رئیس کل گمرک 4000 دستگاه تریلی نو تا 2 هفته دیگر از گمرک ترخیص می شوند اما رانندگان کامیون ، خصوصا مالکان کامیون های فرسوده، نصیبی از این خان خواهند برد؟
به گزارش تین نیوز، نوسازی ناوگان کامیون کشور قول و وعده ای است که طی یک دهه گذشته بارها و بارها از سوی مسئولان تکرار شده اما هر سال شاهد افزایش سن ناوگان جاده ای کشور هستیم.
در تمام این سال ها کامیون ها و تریلی در تعداد قابل توجه نیز به کشور وارد شده اما نوسازی خاصی در ناوگان صورت نگرفته چرا که کامیون های فرسوده کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند.
در واقع نبود تسهیلات و وام های لازم و کارآمد برای تبدیل کامیون فرسوده به کامیون و کشنده نو، پاشنه آشیل نوسازی ناوگان جاده ای است.
به تازه گی نیز اعلام شده است که 4 هزار دستگاه تریلی نو که به دلیل مشکلات بروکراسی اداری در گمرکات مانده اند به زودی ترخیص می شوند اما سوال اینجاست که آیا با آزادشدن 4000 دستگاه تریلی نو و ورود آنها به ناوگان جاده ای، نوسازی هم انجام می شود و کامیون فرسوده ای اسقاط می شود؟
پاسخ این سوال را می توان در ماه های آینده رصد کرد اما از همین الان هم قابل پیش بینی است که اتفاق خاصی در حوزه نوسازی ناوگان انجام نخواهد شد و جاده ها همچنان جولانگاه کامیون ها و تریلی های فرسوده خواهند بود.
نوسازی کامیون های فرسوده در گرو وام ارزان قیمت است
در واقع تا زمانی که علاوه بر تسهیل واردات یا رفع موانع گمرکی، قوانین در جهت نوسازی واقعی ناوگان تغییر نکند و تسهیلات و وام های ارزان قیمت لازم به رانندگان کامیون تعلق نگیرد هر تعداد کامیون وارد کشور شود و یا از گمرکات ترخیص شود، رانندگان کامیونهای فرسود نصیبی از آنها نخواهند برد و از سوی دیگر، ناوگان جاده ای هم نوسازی نمی شود.
شایان ذکر است بر اساس اعلام رضوانی فر رئیس کل گمرک، وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت ، بانک مرکزی ، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست کار صدور مجوزها و تامین ارز لازم برای ترخیص این 4000 دستگاه تریلی را انجام می دهند تا ترخیص این تعداد تریلی به سرعت انجام شود. ضمنا دادستان کشور نیز برای ترخیص این تریلی ها ضرب الاجل 2 هفته ای تعیین کرده است.
رئیس کل گمرک این را هم گفته است که از این به بعد مجوزی برای ورود هر نوع کشنده بدون ثبت سفارش به مرزهای کشور داده نخواهد شد و تجار و شرکتهای بازرگانی باید این محدودیت را مد نظر قرار دهند.
انتهای پیام
همش چرت
بار کجا هستش
سلام وعرض ادب
اول که بالای ۸۰ درصد این کامیونها مطعلق به کاسبان و نمایشگاه داران هست دوم اگر قرار باشه در قبال هر دستگاه کامیون وارداتی یک دستگاه کامیون فرسوده اسقاط و از رده خارج نشود هم دچار مشکل کارو بار در کشور میشود هم با توجه به زیرساخت خیلی از جاده های ترانزیتی شاهد حجم ترافیک و تردد جاده ای و خطرات ناشی از این ترافیک نسبت به موقعیت جاده های ایران خواهیم بود لذا باتوجه به اینکه نوسازی ناوگان حمل ونقل نسبت به نیاز کشور و حمل ونقل جاده ای ضروری میباشد ولی خواهشمندیم نسبت به طرح اسقاط و از رده خارج کردن کامیونهای فرسوده در سطح جاده ای باشید
این کشنده نو نیستن زیر سه سال کارن کسی که خودرو فرسوده داره زورش به ای ماشینا نمی رسه
مبارک رانت خواران عزیز و دردانه و انگل زاده های عزیز که اشتهای سیری ناپذیری دارند
خیالمون راحت همه طرحها برای ما رانندگان نیست برای دلالهای دلسوز بازار سودش و حالش برا اونهاست.
اگه دلال بزاران خدالعنتشون کنه
به والا اگه از صدتا ماشین لااقل 80تاش برای دلال و نمایشگاه دار هست 20شاید گیر راننده بیاد
دیگه لازمه کامیونهای که ۳۸ ساله کار کرده اند را تو کوره بیندازین وبجاش کامیون نو یا دست دوم ۱۵ سال کارکرد بدین که بهتر از ۳۸ سال کارکرده کجای دنیا کامیونش ۳۸ ساله کارکرده اقلا کمتر توجاده مردم کشته بشن
درود اینکه ۴۰۰۰ کامیونه. اگر ۴۰۰۰۰ کامیون دیگه هم بیاد با این سیستم. و مدیریت. قرار نیست به امثال من راننده کامیونی برسه. چون دست دلال اجازه نمیده متاسفم برای این مدیریت. که حتی برای تحویل کامیون. نمیپرسند ایا شما هوشمند داری یا خیر هرکسی پول ببره بهش میدن
وقتی تولیدات داخلی باشرایط غیرمنطقی دست رانندگان نمیرسه و سر از شرکتهای بزرگ و نهادهای حکومتی درمیاره!! اونوقت چه انتظاری میشه ازترخیص این کشندهای گرانقیمت گمرکی داشت!!! بنظرم ازعمد یه عده افراد قدرتمند و دلال'صفت نمیزارن دست رانندهابه کامیونهاچه تولیدداخل و چه گمرکی برسه وگرنه یه کشنده ۵میلیاردی داخلی و میتونن بااقساط ۶۰۰تا۷۰۰میلیون پیش و مابقی دراقساط بلندمدت ۶۰الی۷۲الی۸۴ و حتی ۹۶ماهه تحویل بدن به رانندگان، اینجوری هم فروش شرکتهابالامیره و هم رانندگان مالک میشن و هم جادهای ما نو و ایمن'تربرای ترددمیشن به عبارتی معاملهء ۳سربرد ولی افسوس که دستهایی هرگزنمیزارن این اتفاقهای خوب برای رانندگان بیفته🥺😟🥺
درود کامیونهای وارداتی خیلی زیاد هست وهمه شاهد این موضوع هستند این سایت داره دامن میزنه به مخدوش کردن افکار عمومی لطفآ بادید باز به موضوع نگاه کنید قیمتها بسیار بسیار پایین میاد اینا دلال هستند کامیون صفر به جایی برسه که با یک میلیارد التماس کنن درود بر بیداری یا حق
خدایا چقد بدبختی بکشیم و قسط بدیم دیگران به همه جا برسن هیچ وقت راننده ی واقعی مالک نمیشه چون پول نداره
خدایی ۴۰۰۰هزار تریلی میاد چرا به کسی که یک عمر راننده مردم بوده صاحب ماشین نشه میخان کارخداپسندانه کنن بدن قسطی دم قسط باسود کم حقمونه پیرشدیم دیگه پس کی اگه دولت مردمی باشه فکری میکنه نه فکرتجار ها باشه اوناکه دارن
اینا میخوان چالش درست کنند نه کمک به راننده وجا معه با این فرمون برو جلو تا خدا چی برسرمون میاره
باسلام خدمت مسولین یه پیش نهاد براتون دارم هرچه خودرو فرسوده دانگفنک هوو جمع کنید یه مجوز وارد بدید تا صاحب خودروی فرسوده وچینی برای خودش یک خودرو وارد کنه خودروفرسوده وچینی رومفت براخودتون بردارداینجوری حق به حفاری مقدار میرسه شما هم خیر می بینید
واردات کشتده با اسقاط کشنده فرسوده و اولویت برای رانندگان بیش از 20 سال سابقه با اقساط کم بهره خدمتی به این قشر زحمت کش خواهد بود.
واردات به این شکل و بدون اسقاط ناوگان فرسوده نه تنها خدمت به این صنف و رانندگان و کلیت اقتصاد کشور نیست بلکه بزرگترین خیانت در حق این صنف و کشور بود که نه تنها هیچ ناوگان فرسوده ای اسقاط و از رده خارج نشد که باعث کاهش آلودگی و مصرف سوخت و افزایش ایمنی و کمک به اقتصاد کشور شود بلکه با افزایش بدون ضابطه و بیرویه کامیون و کاهش درآمد رانندگان به علت کمبود بار کمر رانندگان و اقتصاد صنف را شکست که بتدریج اثرات و نتایج بسیار منفی این اقدام نسنجیده به شکل افزایش شدید آمار تصادفات ناوگان فرسوده و افزایش بی سابقه مصرف سوخت و کاهش شدید ایمنی جاده ها و سلامت رانندگان و محموله ها که در تصادفات و حوادث مکرر ناوگان فرسوده تلف میشوند و کاهش فاحش درآمد رانندگان نمایان گشته است !!!!!
سلام حیچی که نباشد سهمیه سوخت خود را به قیمت خوب در بنادر فروش می رسانند ناراحت نباشید فقط پمپ بیشتر کنید صف کمتر باشد
علت به کسانی که مردم را درک نمیکنند ونظرات مردم. راندیده می گیرند واهمیت نمیدهند
مبارک دزدان
به قول قدیمیها هر کی داره میخوره کباب اونی که نداره میخوره دود کباب
امنیت جاده با رانندهای با تجربه و کامیونهای بروز و اسقاط فرسوده و امید دادن به رانندگان میثر میشود.
وقتی اینکاره نباشی هر بشنوی واست چرته
خدایا یعنی میشه
خودت درست کن
با این وضع قیمت کشنده و کامیون که از توان اکثر رانندگان خارج شده باید شرکتهای حمل و نقل دولتی فعال شده ورانندگی استخدام کنند یا باید مثل کشنده های وایت و اینترنشنال که تنها با یک سفته واگذار شد کشنده های نو نیز واگذار شوند در هر دو صورت نقش دولت بسیار پر رنگ میباشد
ماشین ها از سال ۱۳۴۰ به بالا هنوز تو جاده کار میکنند. حالا حساب بکنید چه تعداد ماشین فرسوده داریم
فقط ماشین بدید تو بازار فکر بارش میکنید ماشین به چه قیمتی
راننده که۵سالیا۱۰سالکارمیکندبهشرطکارت هوشمند فعالیت داشته باشد
سلام آیااین کامیونها حق کسی که 23 سال درجاده کارکرده با کامیون قدیمی یا یک گروه پولدارفقط خدا رادر نظربگرید