بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ رانندگان کامیون پیشنهاد دادند: واریز کمیسیون شرکت های حمل و نقل به یک حساب دولتی

سیستمی راه اندازی شود که کمیسیون شرکت های حمل و نقل بر اساس مبلغ مشخصی که در بارنامه تعیین می شود به حساب دولتی واریز شده و سپس شرکت های حمل و نقل و باربری ها این کمیسیون را از طریق دولت دریافت نمایند.

تین نیوز |

جمعی از رانندگان کامیون با انتقاد از هرج و مرج در میزان کمیسیون شرکت ها و دریافت کمیسیون های غیرمتعارف و غیرقانونی از سوی شرکت های حمل و نقل که به گفته آنان حتی گاهی به 50 درصد کرایه حمل کالا نیز می رسد، پیشنهاد دادند سیستمی راه اندازی شود که کمیسیون شرکت ها بر اساس مبلغ مشخصی که در بارنامه تعیین می شود به حساب دولتی واریز شده و سپس شرکت های حمل و نقل و باربری ها این کمیسیون را از طریق دولت دریافت نمایند.

خبرهای  پربازدید امروز را بخوانید:

انسداد مرزهای روسیه با بلاروس بر ناوگان جاده ای ملیت ثالث

حراج 2 مدل کامیون و تریلی کره ای در بورس + جزئیات

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون تاکید کردند برای مثال برای حمل کالا در یک مسیر 500 کیلومتری با کرایه  4 میلیون تومانی، مبلغ یک میلیون و  600 هزار تومان کمیسیون دریافت می شود که کسر آن از مبلغ کرایه نشان می دهد مبلغ باقی مانده، برای استهلاک کامیون با توجه به وضعیت جاده ها و لاستیک 30 میلیونی، لوازم یدکی گران، بیمه و دیگر هزینه ها کفایت نمی کند و این در حالی است که راننده باید با همین کرایه، هزینه های زندگی و معیشت خانوار خود را نیز تامین کند.

این رانندگان در تماس با خبرنگار ما تاکید کردند که در حال حاضر تعداد شرکت هایی که میزان قانونی کمیسیون را از رانندگان دریافت می کنند بسیار اندک هستند و اغلب آنها مبالغی چند برابر کمیسیون قانونی مطالبه می کنند.

رانندگان کامیون با تاکید بر این که میزان کمیسیون دریافتی شرکت ها با شرایط حمل و نقل کالا و وضعیت رانندگان همخوانی ندارد عنوان کردند: کمبود بار، افزایش قیمت لوازم مصرفی کامیون ها از جمله قیمت لاستیک و روغن و ... افزایش هزینه هایی که رانندگان کامیون به بهانه های مختلف به دولت می پردازند شامل بیمه راننده ، عوارض، هزینه دریافت کارت هوشمند و سلامت و ...  در کنار کمیسیون های غیرمتعارف شرکت های حمل و نقل، دیگر توانی برای ادامه کار آنان در بخش حمل و نقل جاده ای کالا باقی نگذاشته است.

رانندگان و کامیونداران برای رفع این معضل پیشنهاد دادند سیستمی راه اندازی شود که بر اساس آن رانندگان بتوانند کمیسیون شرکت ها را بر اساس مبلغی که در بارنامه درج می شود به حساب دولتی واریز کرده و سپس شرکت های حمل و نقل و باربری ها این کمیسیون را از طریق دولت دریافت نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی پاسخ

    شرکتها و دلال‌هاشون ماشالله در این زمینه "اضافه گرفتن کمیسیون" وارد هستند که در این مواقع قبل از بارگیری اول همون مبلغ دلخواهشون رو از راننده به صورت کارت کارت می‌گیرن بعد بارنامه صادر می‌کنند.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    تنها راه حل بازدارنده برای جلوگیری از کمیسیونهای نجومی ورود تعزیرات حکومتی است و این مورد باید از دست سازمان حمل ونقل گرفته شود تا تعزیرات حکومتی مثل سایر اصناف گرانفروش با باربری های نجومی بگیر برخورد کند .لغو پروانه شلاق زندان از این قبیل احکام باید در دادگستری تعزیرات صادر واعمال شود تا متخلفان از تخلف وجرم و اخاذی کوتاه آیند

  • منتقد پاسخ

    خوب از این به بعد شرکتهای حمل و نقل و صاحب کالا هم کرایه هاشونو می ریزن حساب دولت رانندگان برن از دولت بگیرن

    • S gh

      دزد همین الانم مشخص شد🤔

    • سعید

      سلام
      دولت نه بره به حساب انجمن صنفی رانندگان انجمن بیاد حق راننده رو بده حق اداره رو بده حق باربری رو
      بار بردم باربری کمسیون شو اول گرفته بعد 4 ماه با شکایت درگیری کرایه رو گرفتم
      بار الان شده نسیه ده روز بیست روزه ذوب آهن هم یک ماه کرایه میده

    • ناشناس

      تو به حقت قانع باش آقای باربری هیچ راننده‌ی شاکی نیست کدوم قانون میگه منه راننده با این همه خرج 60درصد بگیرم تویی که 9درصد پایانه رو چماق کردی تو سر راننده میزنی 40درصد بگیری

  • سید فخرالدین شریعتی پاسخ

    بنام خدا
    من نمیدانم منافع چه کسانی در سازمانهای راهداری بخطرمیافتد که پس از اعتراضات بحق 97 سیستم جامع اعلام بار کشوری و سیستم پاک در دستور کار سازمان راهداری قرار گرفت ولی متاسفانه هنوز بعد از چند سال خبری از آن نیست و هنوز شرکتهای حمل ونقل به رانندگان ظلم میکنند صاحبان کالا بخصوص شرکتهای دولتی ونیمه دولتی کرایه رانندگان را ماهها با تاخیر پرداخت میکنند اینطور که بنظر می آید بعضی ها در سازمان راهداری با کار شکنی سعی در ایجاد نارضایتی در رانندگان وحفظ منافع اقلیت سرمایه‌داران هستند

  • علی پاسخ

    نه این راه حل مناسبی نیست به نظر من باید باربه صورت آنلاین روی گوشی تلفن همراه نسب وارطریق باربریها اعلان بارشود وبرنامه با گوشی همراه خود راننده صادر ومبلغ کمسیون باربری طبق تعرفه از کارت یا کیف پول تعریف شده از حساب راننده کسر شود وبارنامیه کاغذی حذف شود و پلیس راه هم به صورت آنلاین از وضعیت بار کامیون مطلع شوند یک سامانه کلی با نظارت راه وترابری

  • محمود پاسخ

    فقط باید ازسمت دولت وتعزیرات به عنوان راننده به این شرکت های باربری ودلال بازیها ورود وشناسایی شوند جریمه های سنگین وباطل شدن پروانه فعالیت،،تاحق راننده پایه مال نشود درغیر این صورت راه های زیادی هست برای دورزدن دولت راننده های عزیز

  • علی پاسخ

    انصافا نصف کرایه ماشین مال باربری است فقط بداد رانندگان برسید

    • ناشناس

      باباکی میگه ۱۳درصدهم نمیدن بعضی شرکت هانه همه

  • مهدی رمضانی پاسخ

    خدا کنه این اتفاق بیفته تا رانندگان زحمت کش به حق خودشون برسن . بالای 50درصد حتی بعضی موقع ها 80درصد کرایه رو هم کمسیون گرفتن

  • ناشناس پاسخ

    بهترین راه کار است لطفا اجرایی شود دست دلالان نو کیسه ها قطع شود

  • امین پاسخ

    خوبه ولی بعد دوباره یه پوز ساندویچی یا پوز مغازه همسایه میزارن کنار دستشون مابه التفاوتش رو از راننده میگیرن

  • سعید پاسخ

    سلام
    به حساب انجمن صنفی رانندگان واریز بشه تا هم کارکرد راننده معلوم بشه هم راننده مشکلی برایش پیش اومد بتونه تسحلات بگیره

  • فراهانی پاسخ

    آقای باربری شما خودت را صاحب کالا جا نزن کرایه هم پا صاحب کالاست به شما ربطی نداره پا سواد

  • ناشناس پاسخ

    والله راننده با ۵۰۰تاش من سروکار دارم،این پیشنهاد نه دارن و نه دادن..میخان صندوقی بسازن و بعدش هم با خاک یکسان بشه چرا از قول راننده نظریه صادر میکنن..!؟؟

  • اکبرخاقانی پاسخ

    همینطوری که سیستم 4روزیکباربابت بارنامه نوشتن قطع میشه می‌خوام کلابره به حساب دولت

  • علی پاسخ

    زیر میزی درست میشه مثل باربرگهای درون شهری یک سامانه برون شهری بین رانندگان وباربریها باید برنامه ریزی بشه به صورت آنلاین خداوکیلی فکری بکنید خون راننده را تو شیشه کردنند این دلال‌ها وباربریها صاحب کالا هم با راننده تو دعوا میفته

  • ستار پاسخ

    دولت مردا برا اختلاس دارن کم میارن الان هم میخان با این برنامه ها جیب راننده های بد بختو خالی کنن اگه بخان مشکل حل بشه میکنن چون نمیخان چطور پهپاد آمریکارو میگیرن توآسمون عزیزان نمیخان مشکلات حل بشه

  • ناشناس پاسخ

    سلام‌دولت‌اگر‌کاری‌ می‌کرد‌همان‌ ماشین‌ها‌‌ اوراقی‌را‌از‌رده‌ خارج‌می‌کرد‌ و مارا‌ مثل‌اسنپ‌ می‌کرد‌بار‌ می‌گرفیم

  • سامان پاسخ

    این کاره خوبیه ولی بیشتر بایستی نظارت بره بالا الان شکایت میکنی متاسفانه نه انجمن های که تو پایانه ها تشکیل شده و نه بازرسین حمل و نقل
    اصلا با شرکت های حمل و نقل برخورد نمیکنن و این باعث شده شرکت ها هر کمیسیونی دوس داشته باشن از راننده بگیرن و هر راننده ای پوله بیشتری میده بار نصیب اون میشه اول بایستی نظارت و سخت تر کنن که متاسفانه این کار و نمیکنن و دلیلش هم زدو بند های پشته پرده هست یکیش هم حذف کامل بارنامه های پلیس راهی باشه که باعث سو استفاده شرکت های تولیدی شده و راننده با نرخ های خیلی کم مجبور میشه بار و جابه جا کنا

  • کاوه عربانی پاسخ

    عالی میشه اگه سریعا اجرایی بشه چون بااین روش دست دلالان و کاسبکاران برای همیشه ازجیب رانندگان و کامیونداران قطع خواهدشد. امیدوارم هرچه زودتر دولت از این طرح حمایت کنه

  • ساسان پاسخ

    سلام. اگه تو حساب دولتی هم کمسیون بزنیم . بازم باربریرمیگه مبلغ اینقدر به این کارت بزن اینقدر به حساب دولتی .

  • حسن عبدالله زاده پاسخ

    سلام خسته نباشید کمیسیون بيش ازحدونقدی میگیرند وپرداخت کرایه توسط صاحب بار حداقل یک هفته. کلا بایدهمه چي اينترنتي وقانونی .حساب همه‌ مردم کارکردودرآمدومنبع ومصرف .همه‌ باید قانونی باشیم ازبالا ترین مقام کشوری تا قشر مردم واین امتیاز من درآوردی بالاتري ها برای خودشان واطرافیان حذف بشودوقانون جايگزين شودمثل کشور هاي اروپایی والا هیچ مشکلی درکشور حل شدني نیست چون‌ اونقدر تبصره‌ وماده واحده درقانون کشور گداشته آند که‌ هیچ چیزی درست شدني نیست وراه حل مشکلات کشور الگو برداری ازقانون کشورهای اروپایی وهمه پرسی است‌ واين قانون که‌ درکشور جاري است کلا مشکل زا است‌ ودردی ازکشور رادرمان نکرده‌ است‌.

  • مجتبی پاسخ

    سلام تنها راه حل اینه که مثل اسنپ یه برنامه رو گوشی نصب بشه بار به صورت آنلاین با کرایه و مبدا و مقصد مشخص، هر که هر جا دوست داشت بار بگیره دست دلال و باربری کوتاه بشه و بارنامه و بیمه آنلاین شه

  • ناشناس پاسخ

    غارت رانندگان در روز روشن توسط بار بری

  • ناشناس پاسخ

    هیچ برخوردی نمیکنند

  • شاهین پاسخ

    چرا واقعا یه برخوردی با این شرکت حمل و نقل نمی‌کنند حد فجیعی دارن به راننده ها ظلم میکنن منفعت حمل ونقل فقط به باربری ها میرسه

    • امیر

      چرا موقع فصل تره بار کرایه را ۴ برابر تعرفه می‌گیرد اون موقع صداتون در نمیاد

  • ناشناس پاسخ

    این پیشنهاد غیر قابل اجرا است. بعد هم اینکه اطلاع دارم آنچه راننده به باربری می‌دهد بخشی اجرت باربری بخشی بیمه کالا بخشی درصد راه و ترابری بخشی .... است . بنظر راه اندازی سامانه جامع و برخط که بتواند کاملا شفاف همه جوانب کار از اطلاعات فرستنده و گیرنده و راننده و کالا و ارزش کالا و درصد متعلق به بیمه و راه و ترابری و اجرت باربری و.... را تعیین کند،

  • عباس پاسخ

    سلام
    آقایونی که در امور حمل و نقل دست اندر کار هستید به داد این قشر زحمتکش برسید،واقعا بعلت عدم رعایت قانون حرج و مرج شده ،اگر دلتون می سوزد هر چه سریعتر فکری بکنید

  • رسولی پاسخ

    من راننده تک باری هستم
    باربری کمالی بعدازسروستان به سمت شیرازهست یعنی یک سوم کرایه راکمسیون میگیره یعنی برای فاصله 75کیلومتری وکرایه 2میلیونی 530کمسیون میگیرهوهیچکس جوابگونیست

  • ناشناس پاسخ

    من زنگ سامانه 141زدم میگن تا19ونیم درصد مجازهستن یعنی یک سوم کرایه

  • صلاح رحیمی پاسخ

    خیلی خوبه

  • یونس پاسخ

    سلام.کاملن با این موضوع موافقم بهترین روش واریز به حساب دولت

  • علی پاسخ

    من 100درصد راضی هستم که در تمام باربری ها دولت بیاد یک کارت خوان را که به امور مالیاتی وصل است تنها یک درصد از کل کرایه را خودش از طریق کارتخوان وصول کنه و هزینه کمیسیون بره تو خزانه و باربری ها با بارنامه های صادرشده کمسیون را از دولت پس از کسر دارایی و 1درصد حق خود را مطالبه کنند

  • محمدرضا پاسخ

    اگر میخواهید کار بصورت ریشه ای حل شود.. باید برنامه‌های اعلام بار دولتی ساخته شود.و صاحبان بار فقط از طریق این برنامه ها بتوانند بار را علام کنند و این وسط باربری مورد نظر سازمان بتواند آن بار را بارنامه کند و مبلغ کمسیون هم به سازمان واریز شود و باربری هم از سازمان مبلغ خود را بگیرد..
    یعنی بار را سازمان به باربری اعلام کند کمسیون هم از پرداخت راننده ، سازمان میپردازد ..
    چرا میگویم باید بار از صاحبان بار به سازمان اعلام شود؟ چون بسیاری از باربری ها برای اینکه بتوانند حمل بار را از صاحبان بار به عهده بگیرند مبالغ قابل توجهی را به صاحبان بار میپردازند... و این مبالغ را باید از رانندگان تحت عنوان کمسیون دریافت کنند.. اینگونه صاحبان بار هم از سوء‌استفاده رایج دست میکشند...

  • سجاد لشگری پاسخ

    ای کاش تمام شرکتها بسته بشن خود پایان بارها همه کارها را انجام بدهند

  • مسیب دشتی خویدکی پاسخ

    اگه میربلوکی جام رحمت را سر بکشد، نود درصد مشکلات حل خواهد شد.

  • ارشدحاجی پور پاسخ

    آره خیلی خوبه به حساب دولت واریز گردد

    • امیر

      اون موقع هم صاحبان کالا باید کرایه را به حساب دولت واریز کنن طبق تعرفه اون موقع دیگه نمی‌تونید کرایه دلخواه خودتان را بگیرد یعنی منظورم فصلی که ماشین کمه

  • الیاس پاسخ

    دروود بر همکاران زحمت کش
    باید سیستمی باشد که وانت بار ها از باربری ها جدا شده و نتوانند تو سیتم دست ببرند کرایه را به نفع خودشان وصاحب بار تغییر بدهند

  • یوسف شیرمحمدی راننده تک باری از قزوین پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید بابت دستم خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی بالا میکانیک ها بن ۱۳/۱۰/۱۴۰۲گیربکس بارکردم میکانیک سیزده میلیون تومان دستمزد مخواد

  • بی نام پاسخ

    فقط کمیسیون نیست. بابری ها واسه اینکه بتونن باربگیرن به سفارش دهنده ماشین شیتیل میدن که اونم از راننده میگیرن.مسئول محترم.باز صد رحمت به باربریها تو نت بار که دیگه هرکی هرچی دلش خواسته. نت بار بدتر از باربریا شده

  • محمدرضا پاسخ

    سلام . چند سالی در حمل و نقل بندرعباس بودم که جز دروغ و دزدی عده ای هیچ چیزی ندیدم بعد که آمدم تهران و از دور حمل و نقل های تهران را میدیدم متوجه شدم حمل و نقل ها در بندرعباس جزو پیامبران بودند . هیچ مسول و نهادی نیست که در خصوص کمیسیون که چه عرض کنم جنایت حمل و نقل های تهران کاری بکنه . کمیسیون حمل و نقل مال زمانی بود که گاراژ دار مسول سالم رسیدن بار به مقصد بود الان که این کار را شرکت های بیمه میکنند و پولشم صاحب بار میده . پس این چه پولی هست که این حمل و نقلها میخورند . خدا گواهه جنایته اشکار حق الناس و هر گناهی که شما بگید شامل این پولی هست که از راننده مظلوم میگیرند . خدا را شکر میکنم از این صنف سرتا پا دروغ نجات پیدا کردم . و وای بحال این رانندگان بیچاره که با این سرمایه زیر پاشو یه دفتردار حمل و نقلی با ماهی ۷میلیون حقوق اینجوری با رانندگان برخورد میکنه . حرام باشه این پولی که از راننده میگیرن و خدا را شکر که توی این صنف نماندم

  • اکبر پاسخ

    خدا لعنت کنه هرچی باربری نامرده باربری هایی هستند که دارند میز اجاره میدن یه مشت بچه و خانم گذاشتند پشت میز بهشون میگن x درصد کمیسیون ما رو بده شما هر چقدر خواستید از راننده کمیسیون بگیر دولت هم هیچ نظارتی نمیکنه این دلالها هم پیش خودشون می گن راننده مگه چکار می‌کنه که باید این مقدار درآمد داشته باشه در صورتیکه کرایه با صاحب کالاست به باربری مربوط نمیشه ولی به حق خودشون قانع نیستند این هم به خاطر بی ذاتیشون

  • امیر پاسخ

    رانندگانی که خودشنان بار هاررا می برند چطور ..بدونه بارنامه

  • احمد پاسخ

    ببینید : حمل و نقل جاده ایی کالا , چندین و چند اضلاع داره که امکان حذف آنها اساسا وجود نداره .
    حذف باربری صرفا بخاطر دریافت کمیسیون غیرمتعارف غیر ممکن هست ,,,,,,,,,,, این محاله که خیل عظیم کامیون داران , راسا و به تنهایی بتوانند در جغرافیای کل کشور تردد نموده و براحتی جذب بار نموده و به اصطلاح یکه تاز میدان حمل و نقل بشوند .
    حل معضل دریافت کمیسیون نامتعارف به این شیوه که صورت معادله رو کلا حذف کنیم , امکانپذیر نیست .
    ضمن اینکه خود کامیونداران هم برای جذب بار و پیش برد کارشان انواع و اقسام شگردها و روشهای دور زدن دیگران رو بکار میبندند , و با ارتباط گیری با این و آن ,, به نوعی به پدیده واسطه گری و دلالی که خود ضمانتی در دریافت کمیسیون اضافیست ,, دامن میزنند . گواه این مدعا همین مشاهدات میدانی در پایانه های بار و محل تجمع رانندگان و نحوه تعامل ایشان و ارتباطات و واگذاری بارهاست .
    و لذا اینگونه نیست که کاملا مبرا و منزه محاسبه شوند .
    به عبارتی : کامیونداران تنها یک ضلع از وجوه صنعت عظیم حمل و نقل بحساب میآیند ولی تمامیت آن نیستند . اگر بخواهیم به تمامی مولفه های شکل گیری حمل و نقل جاده ایی نگاهی بیندازیم , بدون کمترین تردید , بااهمیت ترین اونها " تولید " هست .
    یعنی بیشترین وزن و بها در این میان به تولید تعلق میگیره , نه راننده یا کامیون ! ,,,,, بدون تولید کالا ,, در واقعیت , بود و نبود ناوگان , بکلی بلاموضوع خواهد شد .
    در زمینه حمل و نقل کالا از دگر سو , چندین پلتفرم و بازارگاه بر پایه و شعار اتحاد راننده و صاحب بار و کوتاه شدن دست دلال و حذف باربری و دریافت کمیسیون اضافی بتدریج , ایجا و آنجا بر بستر اینترنت شکل گرفت ,,,,, ولی باز هیچکدام تاکنون تبدیل به یک تجربه موفق و جامع نشده اند .
    و بعد از کوتاه زمانی , انواع روشهای دور زدن و رانت اطلاعات و فروش بار و ارتباطات گزینشی بین رانندگان و اداره کنندگان سیستم در بین شان رایج شد . و باز هم نوعی چرخه معیوب بوجود آورد .
    در این بین حتی عده ایی در قالب این نوع پلتفرم ها بعد از استخدام و کسب مهارت و تجربه در امور حمل و نقل و چانه زنی با کامیونداران و تسلط بر نحوه صدور بارنامه ,, و بعد از گذشت مدتی معین , با تغییر رویه و مرام اخلاقی , درست به سنگر نقطه مقابل رانندگان ,, یعنی پایانه ها کوچ نموده و بعنوان کارمند و غیره , جذب دفاتر باربری و غرفه ها شده و خود عملا بخشی از بدنه باربری در دریافت کمیسیون های نامتعارف از همین رانندگان شدند .
    در مجموع و بنظر ,, دریافت کمیسیون اضافی بصورت یک موضوع لاینحل همچنان باقی خواهد ماند و با روشهای تهاجمی و چکشی , همانند انحلال یا حذف دفاتر باربری برطرف نخواهد گردید .
    با سپاس

  • منوچهر پاسخ

    با سلام تمام این حرف بی اساس هستش این راننده هستند وقتی من بعنوان صاحب بار گیر ماشین هستم کرایه های نجومی درخواست میکنند من هم مجبورم که قبول کنم چرا که اگر بارمن به موقع بدستم نرسه باید جوابگوی مشتریانم باشم درغیر این صورت اعتبارم را توی بازار از دست میدهم پس مجبورم که کرایه بیشتری به راننده پرداخت کنم و جنسی را که خریده ام را با قیمت بیشتری بفروشم این کار خودش باعث میشه که اجناس گرون بشه من بعنوان یک بازاری حرفهای راننده ها را قبول ندارم چونکه هیچ باربری این همه کمسیون دریافت نمی کنه چونکه من چند ساله با اکثر باربری ها کار کردم این راننده ها هستند که از کمبود کامیون سوءاستفاده میکنند وکرایه های چند برابری می‌گیرند هرچه کرایه هابالا باشه باربری هم باید کمسیون بیشتری به سازمان باید پرداخت کنه پس اینکه راننده ها میگن باربری کمسیون بیشتری میگیره ازپایه دروغ هستش تاحالا شده راننده ای بگه زمانی که کامیون کمترشده چند برابر کرایه گرفته یا شب عید چند برابر کرایه میگیره نه چونکه هیچ کس نمیگه ماست من سیاهه
    باتشکر از شما من صاحب یک شرکت تولیدی هستم که اجناس کارخانه را به اکثر شهرهای ایران ارسال میکنیم

  • منوچهر پاسخ

    چنانچه سیستمی راه اندازی بشه که راننده ها مستقیم با صاحبان کالا در ارتباط باشن بدون شک هیچ راننده ای بارنامه دولتی نمیگیره بخاطر اینکه پول بارنامه به دولت نده و بار مردم را بیمه نکنه بدون بارنامه و بیمه بار را میبره واگر هم توی جاده اتفاقی برای بار بیفته هیچ کسی جواب گو نیست تنها کسی که دراین میان ضرر میکنه صاحب بار بدبخته که دستش بجایی بند نیست وتمام سرمایه اش هم از دست میره ومیشه یک تاجر ورشکسته وسر دولت هم کلاه میره چرا چونکه راننده بارنامه نگرفته وپول بارنامه را توی جیبش گذاشته

  • منوچهر پاسخ

    اگر باربری کمسیون میگیره درقبال باری که ارسال کرده مسوولیت داره خدای نکرده اگر اتفاقی بیفته این باربریه که باید جواب صاحب بار را بده نه راننده این باربریه که باید کارهای بیمه بار را انجام بده تا صاحب باری که خسارت دیده بتونه از بیمه خسارت بگیره نه اینکه مثل بعضی از راننده ها که آگاهانه یک بارنامه تقلبی بگیره چرا بخاطر اینکه هم سر صاحب بار و دولت کلاه بزاره اگر هم توی مسیر پلیس از راننده درخواست بارنامه بکنه یک بارنامه تقلبی به افسر نشون بده درصورتیکه که نه تنها صاحب بار و دولت حتی آن افسر هم ازتقلبی بودن بارنامه خبر نداره بله آقای راننده چرا اینها را نمی گین تا هم دولت هم صاحب بار و هم آن افسر بدونه که کلاهی سر دولت و صاحب بار میگذارید این کاری که شماها انجام میدهید خودش یک نوع دزد از بیت المال حساب وخوردن حق الناس حساب میشه
    بله آقای راننده گرامی اگر شماها بخاطر کارهای بالا را انجام بدهید دارید این حرفهای بی اساس را میزنید اگر شماها به حق خودتان قانع بشید صد درصد باربری هم به حق خودش قانع میشه

  • ناشناس پاسخ

    اینجا ایران است و آباد نخواهد شد

  • متین پاسخ

    بیشتر بسیار عالیه هست چون تمام باربری ها بیش از حق قانونی کمیسیون دریافت میکنند بعضا هم 50 درصد کرایه را با راننده بد بخت شریکند در ضمن جدیدا تا پول اضافه از طریق دستگاهی پوز واریز به حساب .بستگانشان نشود بار هم به شما معرفی وبار نامه صادر نمیکنند باید ترا بر نت بار رو مجهز به صدور بار نامه الکترونیکی شده و هزینه بار نامه رو هم از همین طریق به حساب دولت واریز شود و کرایه هم ترا بر نت بار تا بین کند

  • متین پاسخ

    برنامه ترا بر نت بار هم برنامه خوبی هست و بیشتر کرایه های قیمت کاذب و کمی که باعث دل رنجش راننده شود که راننده رجوع به ترا بر نت بار نشود همین دفاتر باربری ها بار اعلام میکنند و زمانی که بار رو اوکی میکنی میبینی بار از همون باربری هست یا برای خراب کردن برنامه ترابر نت کرایه ضعیف ودر نهایت بار رد شده الکی رو به راننده میگند

  • حامد پاسخ

    سلام
    واقعا دیگه خسته شدم ازباربری ها؛یکی هم نیس جواب اینا روبده
    الان بارآوردم5میلیون وششصدازم پول کمیسیون وبارگیری ایناگرفته؛برامنم صافی 5ونیم میونه؛الانم ۱۰روز هس کرایه رو پرداخت نکردن

  • علی پاسخ

    سلام به همه رانندگان شریف من خودم باربری تجاری دارم اما باتضییع حقوق راننده مخالفم رانندگان عزیز باید این درخواست را لحاظ کنم که اگه این سیستم راه اندازی شودبایدبه گونه ای باشد که شرکتهای حمل و نقل نگویند کمیسیون راهداری راپرداخغ کن ومبلغ نامتعارف را به حساب فلان شخص بزن تا با بهت بدم وباررا نگه دارند نوددرصد باربری‌ها تا باج نگیرند حتی مونده یک هفته باررانگه دارنده راننده نمی‌دن تا راننده تحت فشار مالی پیدا بشه ومجبوربشه به غیرازکمیسیون باج شرکت حمل و نقل راهم بدهد لطفاً بر طراحی سیستم مورد نظرتون این مورد را درنظر بگیرید باررا شماها میبرید بدبختی وسختی کارمال شماست سودش مال باربری مهندسین باج گیروصاحبان کالا لطفا هوشیار باشید، باآرزوی موفقیت و شادکامی برای همه رانندگان زحمت کش وخستگی ناپذیر.

  • ناشناس پاسخ

    کرایه ۱۰ملیون کمسیون ۳۵۰۰میگیرتذما راننده باید به کجا پناه بیاوریم که حق مان را نخورند پیش کی شکایت کنیم بخدا توان کار کردن با این هزینه ها را نداریم باربری ذنصف کرایه من را میگیرد بدون اصطکاک وای من با اصطلاک

  • ناشناس پاسخ

    یکی بداد ما رانندگان برسد