◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
پس از خروج بخش زیادی از رانندگان اتوبوس بین شهری از این شغل که مسئولان را به استخدام فوری 10 هزار راننده مسافری واداشته است، اینک خبر رسیده که رانندگان ناوگان سواری کرایه بین شهری نیز به دلیل مشکلات موجود از این حرفه خداحافظی کرده و جذب تاکسی های اینترنتی شده اند.
پس از خروج بخش زیادی از رانندگان اتوبوس بین شهری از این شغل که مسئولان را به استخدام فوری 10 هزار راننده مسافری واداشته است، اینک خبر رسیده که رانندگان ناوگان سواری کرایه بین شهری نیز به دلیل مشکلات موجود از این حرفه خداحافظی کرده و جذب تاکسی های اینترنتی شده اند.
به گزارش تین نیوز، شماری از رانندگان سواری کرایه بین شهری با اشاره به مشکلات فراوانی که با آن مواجه هستند در گفت و گو با خبرنگار با تاکید کردند: افزایش هزینه های جاری ارایه خدمات حمل و نقل مسافری به گونه ای شده که دیگر امکان ادامه فعالیت برای بسیاری از رانندگان فعال در این حوزه وجود ندارد.
خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:
◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
به گفته آنان، از طرفی هزینه های دولتی مرتبط با رانندگی ناوگان عمومی نیز هر سال متناسب با تورم افزایش می یابد و این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که افزایش کرایه های حمل و نقل مسافر بدون توجه به تورم و با شرایط خاصی صورت می گیرد که معمولا میزان افزایش آن نیز قادر به جبران هزینه های رانندگان نیست.
آنان تاکید کردند: در کنار تمام این موارد باید به سخت گیری های پلیس راه نیز اشاره کرد که انگیزه کار رانندگان برای فعالیت در بخش مسافری ناوگان مسافری جاده ای را از بین می برد.
به گفته آنان، یکی از مواردی که بسیار بر معیشت رانندگان عمومی تاثیر منفی دارد و با وجود اقدامات متعددی که برای برطرف کردن این مشکل صورت گرفته، هنوز ادامه دارد، توقیف دفترچه های کار رانندگان عمومی بین شهری است که در بعضی اوقات راننده را تا 45 روز از ادامه کار و فعالیت باز می دارد.
رانندگان سواری کرایه بین شهری با بیان این که در کنار همه این مشکلات باید به حضور پر رنگ سواری های شخصی و تاکسی های اینترنتی در بازار کوچک حمل و نقل مسافری رانندگان پایه دوم نیز اشاره کرد، خاطرنشان کردند: رانندگان تاکسی های اینترنتی نه ملزم به اخذ کارت هوشمند ، سلامت و عدم اعتیاد هستند و نه با سختگیری های ماموران پلیس راه مواجه اند.
آنان تاکید کردند: باتوجه به این که یک راننده ناوگان عمومی سواری کرایه، خدماتی از دولت دریافت نمی کند، اغلب رانندگان با خروج از این حرفه تصمیم گرفته اند یا با تاکسی های اینترنتی همکاری کنند و یا به عنوان راننده شخصی و یاحرفه دیگری را انتخاب کنند چرا که به نظر می رسد حتی دست فروشی از این حرفه پردرآمدتر و راحت تر است.
سلام.بنده راننده کامیون هستم. متاسفانه با اینکه رانندگی حرفه ای بیشترین آسیب رو به بدن میرسونه بیمه خدمات وبازنشتگی عادلانه رو رعایت نمیکنه حقوق باز نشستگی بسیار ناچیز هست ور این شغل.اکثر کسایی که تو جاده ها شب روز کار میکنن شوفر هستن صاحب دستگاه نیستن پول به جیب صاحب دستگاه میره
آیا کسی در کشور هست فکر زندکی راننده ها باشد .هر رهگذری ..راحت مسافرکش شده بس پلاک قرمز را چرا دادی بعد از گذشتن از هفت خان رستم
.
دیگه فعالیت در این حرفه فایده نداره حق بیمه راننده شده 2700
منم تاکسی خطی هستم الان سه ساله گذاشتم درخونه،اینجوری دیگه نباید قرض کنم ماشین تعمیرکنم
پف....... تر از توی تین نیوز خوت هستی. هم طرف راننده بین شهری هستی هم اسنپ
حق بیمه راننده برون شهری ۲۷ ملیون ریال ماهانه ،قیمت یدکی به دلار، عدم سختی زیان اورو...
پس دلیل سادیسم تعزیرات مشخص شد که داره ما راننده های اینترنتی رو اذیت میکنه
حالا خوبه کرایه هاشون رفته بالا بازم راضی نیستن
هم لاستیک دارن هم عیدی هم بنزین
دیگه چه مرگشونه
الآنم که خبر رسیده کارت های جایگاه ها حذف میشه
ما باید چیکار کنیم که شغلمون تاکسی اینترنتیه
رانندگان اینترنتی مثالی برای همه شغل ها شده بخدا کمترین درآمد درسال جدید ما رانندگان اینترنتی شده بنزین آزاد کمیسون ۲۰ درصدی نه بیمه ای نه امکاناتی نه لاستیکی نه خدماتی با کرایه کم و اصطحلاک بالا در کوچه پس کوچه ای داخل شهر و ۰۰۰۰۰۰۰ چرا نمی گید کرایه تاکسی ۵۰درصد اضافه شده چرا مشکلات شغل ها را بر طرف نمی کنیدو ۰۰۰۰۰
داداش کجا ۵۰ درصد اضافه شده، خدا وکیلی من تاکسی درون شهرم سمنان، پارسال کرایه بوده ۳۵۰۰ امسال شده ۵۰۰۰ تومن
سلام. چرا پلیس راه فقط و فقط برای سواری کرایه بین شهری ثبت ساعت و صورت وضعیت مسافری میخواهد اگر نظر کنترل سرعت و مدت زمان رانندگی برای حفظ جان مسافر است پس چرا کلیه تاکسی های درون شهری و اینترنتی که پلاک شخصی هستند بدون هیچگونه کنترلی در کل جاده های کشور تردد میکنند. ای
متاسفانه پلیس راه راننده اتوبوس و مینی بوس میبینه مثل خلاف کار برخود میکنه.بارها با خود چنین کاری کردن .آخرش اتوبوس فرختم.زمین کشاورزی خریدم و کشاورزی میکنم.خوبیش اینه دیگر ریخت شون نمبینی
از بیرون که نگاه میکنن فکر میکنن تو اسنپ داریم پول پارو میکنیم یک مدت که بیان کار کنن میفهن اسنپ فقط حمالیه تنها چیزی که عایدت میشه ماشینت داغونتر میشه کرایه اسنپ نصف کمتری کرایه تاکسی بدون هیچگونه خدماتی برده داری نوین
با سلام
چرا باید رانندگان به جای اینکه پلیس قوت قلب و حامی رانندگان باشند همیشه رانندگان از پلیس می ترسند
چرا؟؟؟؟؟؟
چرا زمانی که یه راننده پلیس را می بیند احساس آرامش نمی کند چرا؟؟؟؟
رانندگان بی آينده
دوستان نه تاکسی اینترنتی ونه بقیه دلایلی که میارید باعث کوچ از این شغل به اون شغل شده فعلا یا کلا همه شغلها جوابگو مخارجمون نیست اقا به ریال در میاری به دلار خرج میکنی تمام
چی شد قرار شد بعدازچندسال بیمه تاکسی های درون شهری درست بشه ولی کجاس
سلام منم راننده تاکسی بین شهری هستم ماهانه یه پول بنزین هم واریز میکردن متاسفانه خودنش،خجالت هم خوب چیزیه ..رانندگی آخر خطه
پول کارت سلامت..یه دفعه شد ۱۰ برابر از اون طرف پول بیمه ..کمسیون ۲۵ درصدی هیچ کس به فکر راننده خطی نیست هیچ کس منم بین شهری تهران شمالم اوضاع مون بخدا خیلی خرابه یکی نیست به داد ما برسه
مسئولین ذیربط لطفا به پلیس راه های کشور ابلاغ فرمایید با رانندگان اتوبوس و سواری بین شهری مماشات و رفتار مناسبی داشته باشند کمبود شدید راننده اتوبوس بین شهری !
شیشه جلوی اتوبوس بین شهری مان 30 میلیون تومان شده است امروز تعویض می کنی معلوم نیست ۶ ماه کارکند یا یک هفته ؟ جاده های پرازدست انداز و چاله های بزرگ و عمیق ، وجود انواع سنگ ریزه در جاده ها و برخورد با شیشه اتوبوس مساوی است با ترک شیشه و خسارت 30 میلیون تومانی ! آقای مسئول اطلاع نداری برای جمع آوری پول یک شیشه چند ماه باید کار کرد ؟ آقای مسئول اطلاع نداری درآمد و هزینه یک سرویس چقدر است و بلانسبت مالکان و رانندگان عزیز مفت کار کردن است
عامل اصلی فرار رانندگان اتوبوس و سواری بین شهری رفتار نامناسب ، توهین ، بی احترامی و رفتار برده گونه اغلب مامورین پلیس راه است
بازاری رفته ۳ میلیارد تومان خرید کرده وقتی به کرایه میرسه انگار دنیا به آخر رسیده زورش میا کرایه بده
آخه چرا باید یک سرباز بی تجربه و عقده ای پلیس راه به راننده توهین و بی احترامی کنه ؟ چرا کادر و پرسنل اصلی کار را به سربازان می سپارند و چرا از قضاوت اشتباه سرباز دفاع می کنند ؟
برای یک ثبت ساعت در پلیس راه مخصوصا پلیس راه کرج باید ساعتها در صف ایستاد !
بنده خودم راننده تاکسی اینترنتی هستم این شرکتها هم کندش دراوردن
واقعا خیلی سخت کن این شغل من راننده پایه یکم هستم میخوامت ازاین شغل خداحافظی کنم بری دست فروشی کنی یا بری توی استپ از این شغل بهتره
با سلام ؛
به نظر میرسه با توجه به تورم و هزینه های زندگی به خصوص رانندگی که کار بسیارمهم ،دقیق و پر زحمتی می باشد.
رانندگی بین شهری و جا به جایی مسافرهردو، برای جلوگیری از کمبود نیرو در این بخش و مشکلات بیشتر بعدی وانجام بهتر کارها و جا به جایی کالا ها و مسافران درون و برون شهری لازم است به طور ویژه و تخصصی به این بخش پرداخته شود.
معیشت رانندگان و نوسازی ناوگان حمل مسافر و کالا همچنین استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی البته پیش نیاز آن زیر ساخت های لازم است.
همچنین تحویل خودروهای نو و کارآمد به رانندگان با قیمت بسیار کم یا از دم قسط بدون سود که این تکلیف قانونی مهم موجب رشد صنایع خودرو سازی و وابسته به آن نیز می شود.
موارد بالا موجب رشد اقتصادی،ایجاد و حفظ اشتغال درکشور و در این موضوع مهم می شود که البته برای دولت در آمد هم دارد.
به نظرم بخش دولتی و خصوصی هم میل به سرمایه گذاری در این بخش را دارند.
البته پرداختن و اجرای راه حل های عملی برای حل راه بندان شهر ها به خصوص تهران، ایجادو توسعه پارکینگ های عمومی همچنین توسعه کیفی و کمی حمل و نقل عمومی و ایجاد رقبت بیشتر برای استفاده از آن.
این ها بخشی از راه های بهبود موثر و مناسب در بخش حمل و نقل و حل مشکلات رانندگان محترم و فعالین این بخش می باشد.
به نظر میرسه پذیرفتن این که رانندگان محترم حق برخورداری از احترام و معیشت خوب رادارند و استفاده کنندگان از خدمات (مسافران محترم و همین طور شرکت ها و ...) هم حق برخورداری از خدمات خوب و شایسته رادارند.
در پایان امید است با استفاده از علم روز و فن آوریه همچنین با بهره گیری بهتر از امکانات موجود و با ایجاد و بیشتر نمودن آن شاهد تحول و بهبود در بخش حمل و نقل مسافر و کالا درون و برون شهری باشیم.
با سپاس ( م.ر)
مسافرکشی در هیچ شکل آن اقتصادی نیست ،علت روی آوردن مردم به این شغل از سر ناچاری و نبودن اشتغال مفید و مولد در جامعه است ۰!!
سلام دوستان بنده 22سال تو تمام رشته های رانندگی فعالیت داشتم درون شهری و برون شهری تاکسی سرویس و تاکسی فرودگاه و راه آهن و،،
هیچکدوم فرقی ندارد یکی از اون یکی بدتر جاده که میری اگه با ماشین بابری باشی که از باربری گرفته تا کافه های و رستورانهای سر راهی و ،، وقتی راننده تریلی میبینن دهنشون آب میوفته که یه جوری گوششو ببرن اوضاع بار هم که روز به روز بدتر میشه و لوازم هم گرونتر
مسافربری هم از اون بدتر تو شهر مشکلات خودشو بیرون هم بدتر
بیمه هم گرونتر از همیشه
بازنشستگی هم که حداقل حقوق
شغل ما هم که سخت و زیان نزدن
خلاصه در حق راننده خیلی داره ظلم میشه کسی هم نیست به فریادشون برسه
هر کس بتونه و شرایط شو داشته باشه تو این شغل نمیمونه
ما که دیگه گیر افتادیم و چاره ای هم نداریم
خلاصه همه از رانندگی خداحافظی خواهند کرد با این برنامههانه داخل شهر نه بیرون شهر نه بین شهر چیزی نمانده ۵۰ کیلومتر راه صدتومان کرایه با ان کمسیون عوارض وجریمه سوخت ماشین اصطعلاک چی برای راننده میماند حتما به ۶۰ سال پیش برمی گردیم هیچ کس دیگر به دنبال ماشین نخواهد رفت ماشین های تریلی هم مشکل دارن یعنی کل راننده ها از پراید سوار تاسنگین سوار همه مشکل دارند زمین سخت باشد نان در اوردن سخت میشود باید همه چیز بروز شود کرایه را کسی تعیین میکنه از گرانی وسایل خبر نداره ازمخارج زندگی خبر نداره خیلی سخت شده من۵۳ سال سن دارم نه بیمه دارم نه حقوقی دریافت میکنم این یکی دوسال اخر به جز زندگی به همه چیز فکر میکنم ای کاش خدا عمرم را تمام میکرد ادم همه جور شرمنده میشه
آقا دروغ میگن تاکسی اینترنتی قیمت کرایه هاشخیلی کمه کیلومتری ۱۷۰۰ میزنه حتی بعضی مسیر ها کوهستانی و گردنه داره رو با مسیر صاف و هموار یکی کرایه میز نه
سهمیه بنزین و لاستیک و هیچی ندارم
تازه ۲۰ درصد هم کمسیون باید بدی
عشق و حالش هم مال مسافره
دیگه قیمت تعمیر و روغن و لاستیک و مکانیک و لوازم رو هم همه می دونن چند در صد هر سال گران میشه
کلأ درآمد همه کارها تو هر شغلی فرقی ندارد به ریال در میاری به دلار خرج میکنی واسه همین هر چی کار میکنی انگار نه انگار..گذشته ازاین صحبتا چرا زوم کردین به رانندهایه اینترنتی؟بعدشم راننده اینترنتی باید عدم سؤپیشینه داشته باشه و چیزایه دیگه..همینجوریم نیست که شما میگی..والا وضعیت شما تاکسیدارا بازم از راننده اسنپ یا تپسی خیلی بهتره..خدماتی که به تاکسیدارا میدن یک صدم رو به راننده اینترنتی نمیدن..کرایهایه تاکسی کجا کرایه اسنپ و تپسی کجا...بیاین اسنپ کار کنین خودتون میفهمین قضیه چیه..بخدا اگر دو روز بتونی کار کنی عمرأ نمیای چون الان با افزایش کرایه تاکسی شما مینالی بعد میخوای با کرایهایه اسنپ تپسی کار کنی...در کل مشکل جایزه دیگس مشکل همینه که به ریال در میاری به دلار خرج میکنی.. وسلام...
درسته خودم راننده سواری عمومی بین شهری بودم از این شغل کناره گیری کردم چون هم سهمیه بنزین کم شد و هزینه های کارت هوشمند و کارت سلامت و آزمایش عدم اعتیاد رفته بالا و دولت هیچ گونه خدمات نمیده و پلیس راه محترم هم بخاطر یه سبقت غیر مجاز دفترچه ثبت ساعت توقیف میشه و حتی نمیتونم با خانواده خود به مسافرت رفت حتما باید صورت وضعیت داشته باشیم
من دوسال با اسنپ کار کردم جزء بدهکاری و از بین رفتن وقت و اعصاب و نابودی ماشینم هیچی نداشته دیگه کار نمیکنمبا ماشین رفتم کارگری.
مسولین کشور ما کاریلد نیستن و تخصص ندارند وبجای اینکه مشکلات ملت خودش رو برطرف کنه چسبیده به فلسطین معذرت میخوام این حرفو میزنم هیچ چیزی جای خودش نیست استخوان گذاشتن جلوخر کاه گذاشتن جلوسگ
همه رانندگان برون شهری مشکل سوخت دارند،دولت یاسهمیه رو کم میکنه یاکلا قعط میشه.
لوازم بسیارگران کرایه پایین.
هرسال بایدکلی هزینه بابت کارت سلامت،کارت هوشمند،عدم اعتیاد وآزمایش کنی باکلی دردسر.
پلیس راه پدرراننده های مسافری رو درمیاره ازبس گیرمیدن.
سرکوچیکترین چیزی دفترچه رو۴۵روز میگیرن وراننده ای که توی این اوضاع نابسامان تورم ازکاربیکارمیکنن.
کیلومترکارکردتابه حال ۱۵هزارکیلوتربود بازجدیدا کردنش۳۰هزارکیلوتر
بنظرشما بااین شرایط کسی انگیزه ای داره تواین شغل بمونه
دلم میخواد بدونم چرا وضعیت جاده های ایران اینطوریه توکل کشوریه جاده استاندارد نداریم من امروز یازده میلیون خرج شاسی ماشینم به خاطر بی کیفیتی جاده کردم
سربازصفری که دست چپ و راستش نمیدونه کدومه میزارن روبروی پلیس راه یاپشت دوربین وجهت تشخیص خیلی تخلفات رانندگی دیگه
ضعف اینجا هست که حتی تاکسی درون شهری نیز با اینترنتیها کار می کنند و کسی پیگیر نیست که چگونه پلاک عمومی شخصی و دلبخواه کار می کند چون اینقدر پول زور از او می گیرند که خسته میشود
مسولین حمل ونقل را نابودکردند
ضرران برای کشورخیلی زیاداست
کامیون فقط شده حمالی برای صاحب بار باربری متاسفانه خود دولت هم فقط پول درصد شو میگیره کنار نشسته از دزدی باربری سهم خودشو میخواد دیروز ۱۴۰۳/۲/۵ یه باری گرفتم از تهران به تنکابن شش میلیون پانصد بارنامه رو صادر کرد دو میلیون هفتصد باربری کمیسیون گرفت دزدی تو روز روشن زیر چتر حمایتی حکومت نه سختی کار نه بازنشستگی با حقوق خیلی خیلی پایین....
دفترچه منو بخاطر صحبت با تلفن چند روز پیش گرفت و یک ماه بایگانی کرد ..اینا یه مشت حرومزاده هستند
بابا این تاکسی اینترنتی یعنی شما تا بانک یا محل کارت یا هرجا که میخوای بری یه مسافر که هم مسیرت بودو ببری بصرفه هست نه بخاطر کرایه ناچیز پاشی بری تو صدکوچ پسکوچه اصلا ضرر خالی هست
هر کس میخواد زندگیش نابود بشه زن بچش برن بره راننده بشه
من اسنپ کار مکنم روزی یک میلیون پانصد تومان کار مکنم ماهی سی میلیون برام خرج در رفته میمانه چرا راننده توی اسنپ کار نمکنند
جدا از بحث کرایه کم و استهلاک بالا و هزینه بیمه و نداشتن بیمه تکمیلی و سختی کار بحث اینه که راننده عمومی عین مجرم باهاش برخورد میشه توی ماشین دوربین گذاشتن روبروش کوچکترین بحث با مسافر میگن حق با مسافره پلیس را سریع مدارک میگیره حمل و نقل کمسیون میبره جریمه میکنه بعضی مسافرا الکی به سامانه پیام میدن شکایت میکنن.راننده عین برده شده هیچ کسی پشتیبانش نیست انجمن ازش حمایت نمیکنه مگه زندانی هست بنده خدا هشت ساعت رانندگی کنه دوربین گذاشتن روبروش چای هم نخوره گوشی ضروری جواب نده سیگار نکشه مسافر توهین بهش کرد حق با مسافره.خوب مجبوره از این شغل بره با این سختی ها.فکری باحال قانون پلیس را و سازمان حمل و نقل کنید اتوبوس از 200ملیون شده 20ملیارد کرایه 15درصد میره بالا تعویض روغن شده ده ملیون لاستیک جفتی شصت ملیون با این استهلاک ماشین عمومی با این کرایه و مشکلات نمیصرفه
لعنت به شما که نه ماشین وارد می کنید اینقدر هم شرایط سخت کردید که با این ماشین های فرسوده به درد نخور داریم با جان مردم بازی می کنیم مگه مهم تر از ناوگان هم نقل مسافربری مهم تر هست ؟مگه از جان عزیز تر داریم ،واقعا متاسفم واسه کشورم