| کد خبر: 272379 |

◄ بیمه رانندگان کامیون و تریلی در سال 1403 ؛ رانندگان توان پرداخت ندارند!

بسیاری از رانندگان پایه یک برون شهری نسبت به نرخ بیمه تأمین اجتماعی 1403 و حذف پرداخت یارانه دولتی اعتراض دارند و می گویند این مبلغ عدد بالایی است، چرا که با توجه به درآمد 15 تا 25 میلیونی رانندگان پایه عدد چشمگیری خواهد بود.

تین نیوز

حق بیمه رانندگان ناوگان سنگین برون شهری با کمک دولت، ماهانه یک میلیون و 650 هزار تومان حق بیمه پرداخت خواهند کرد. این درحالی است که حق بیمه ماهانه این رانندگان بدون کمک دولت و به صورت آزاد مبلغ 3 میلیون و 300 هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بسیاری از رانندگان پایه یک برون شهری نسبت به هزینه بیمه تأمین اجتماعی 1403 اعتراض دارند و می گویند این مبلغ عدد بالایی است، چرا که با توجه به درآمد 15 تا 25 میلیونی رانندگان پایه عدد چشمگیری خواهد بود.

بیمه رانندگان تامین اجتماعی چیست؟

بیمه رانندگان تامین اجتماعی یکی از انواع بیمه هایی است که سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از افراد وضع کرده است. در واقع این نوع بیمه به رانندگان شهری و بین شهری داده می شود که گواهینامه معتبر و مرتبط با خودرو خود را دارند و هم چنین دفترچه کار رانندگان برایشان صادر شده است. در غیر این صورت به دلیل نداشتن شرایط کافی، امکان برخورداری از بیمه تامین اجتماعی و مزایای آن را ندارند.

در شرایطی رانندگان کامیون به پرداخت مبلغ حق بیمه مصوب امسال معترضند که معتقدند در پرداخت حق بیمه رانندگان شاغل اجحاف صورت می گیرد و برخی از رانندگان کامیون با وجود داشتن شرایط کافی، امکان برخورداری از بیمه تامین اجتماعی و مزایای آن را ندارند. این در حالی است که به گفته این رانندگان برون شهری شاهد پرداخت حق بیمه افرادی با کمک دولتی هستند که هیچ فعالیتی در صنف رانندگان ندارند و فقط عنوان راننده را یدک می کشند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی

مطالبه رانندگان کامیون از مسئولان چیست؟

هم اکنون رانندگان برون شهری هزینه بیمه تأمین اجتماعی معترضند و در درخواستی از وزیر  راه و شهرسازی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل  سازمان تأمین اجتماعی و نیز رئیس انجمن صنفی رانندگان خواستار رسیدگی به وضعیت بیمه رانندگان برون شهری سنگین هستند.

در کارزاری که از طرف رانندگان و بازنشستگان رانندگی به امضا گذاشته شده است آمده است: «ما رانندگان برون شهری سنگین توان پرداخت بیمه تأمین اجتماعی سال ۱۴۰۳ با حقوق و مزایا و تورم کشور را نداریم. به عنوان رانندگان فعال در عرصه حمل و نقل برون شهری سنگین، حذف پرداخت یارانه دولتی از ما رانندگان، پرداخت بیمه ما را با مشکل مواجه کرده است. به عنوان مثال یک راننده سنگین فعال، بیمه تأمین اجتماعی بدون یارانه بوده اما افرادی در این رسته به عنوان راننده و بدون فعالیت دارای بیمه یارانه ای هستند! و شخصی که در ماه بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مسافت طی می کند و به عنوان راننده اول در بارنامه نامش ثبت می شود، باید بیمه بدون یارانه پرداخت کند! لذا خواهشمندیم پیگیری کنید.»

 کارت هوشمند تمدید نمی شود اگر ...

یکی از نکاتی که باید یادآور شد این است رانندگان حتما باید حق بیمه شان را پرداخت کنند چرا که اگر حق بیمه پرداخت نشود کارت هوشمند را نمی توانند تمدید کنند. به همین دلیل راننده سنگین سوار در هر شرایطی مجبور به پرداخت حق بیمه خود است.

نرخ حق بیمه هر سال طبق فرمول ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی محاسبه می شود و هر سال حق بیمه پرداختی تامین اجتماعی به صورت افزایشی است.

حق بیمه تامین اجتماعی هر ساله با توجه به حداقل دستمزد کارگران و تغییر مبلغ حق مسکن و خوار و بار تغییر می کند. نرخ حق بیمه سال ۱۴۰۳ نیز به همین منوال محاسبه شده است.

معیارهای اصلی که به صورت مستقیم بر روی حق بیمه رانندگان تاثیر می گذارد عبارتند از حقوق روزانه کارگر، بن کارگری و حق مسکن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.