بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ هشدار برای رانندگان کامیون و شرکت های حمل و نقلی ؛ 4000 کامیون در خطر مصادره ! + فیلم

بنا به اعلام فعالان حمل و نقل جاده ای و رانندگان کامیون 4000 دستگاه کامیون و تریلی چند ماه است به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه های دولتی ایران و مقررات ناکارآمد در مرز، بلاتکلیف مانده و اکنون در خطر مصادره قرار دارند.

هشدار برای رانندگان کامیون و شرکت های حمل و نقلی ؛ 4000 کامیون در خطر مصادره ! + فیلم
تین نیوز

بنا به اعلام فعالان حمل و نقل جاده ای و رانندگان کامیون 4000 دستگاه کامیون  و تریلی چند ماه است به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه های دولتی ایران و مقررات ناکارآمد در مرز، بلاتکلیف مانده و اکنون در خطر مصادره قرار دارند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، یکی از فعالان بخش خصوصی حمل و نقل جاده ای با اعلام این خبر افزود: سیاست های دولت برای نوسازی ناوگان جاده ای باید توسط دستگاه های اجرایی با هماهنگی عملیاتی شوند اما متاسفانه این هماهنگی وجود ندارد و موجب بلاتکلیفی و زیان رانندگان کامیون و شرکت های حمل و نقلی می شود.

محمد زاده مدیرعامل اطلس راه بیان کرد: حدود 4000 دستگاه کامیون ماه هاست پشت مرز ایران و ترکیه در خاک ترکیه مانده و اجازه ورود به ایران را پیدا نمی کند. این در حالیست که این کامیون ها قرار است به ناوگان حمل و نقل جاده ای ایران ملحق شود و رانندگان کامیون و شرکت های حمل و نقلی از بلاتکلیفی این خودروها متحمل زیان می شوند.

بنا به گفته این مدیر بخش خصوصی این معضل به دلیل مقررات گمرکی ایجاد شده است و کامیون های مذکور بخاطر نداشتن تخصیص ارز، با وجود ثبت سفارش قانونی قادر به عبور از مقررات گمرکی نیستند.

محمد زاده خواستار رسیدگی فوری مسئولان گمرک و سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت و بانک مرکزی به این مشکل شد چرا که اکنون کامیون های مذکور با خطر مصادره توسط ترکیه مواجه هستند.

در ادامه، فیلم صحبت های این فعال حمل و نقلی را در حاشیه جلسه کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران ببینید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.