بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

زن راننده کامیون اوکراینی که به آرزوی دیرینه خود رسید + عکس

لیلیا شولا زن راننده کامیون اوکراینی سال ها آرزو داشت ماشین سنگین براند اما تا زمانی که این کشور درگیر جنگ نشد، این آرزو به واقعیت تبدیل نشد.

 زن راننده کامیون اوکراینی که به آرزوی دیرینه خود رسید + عکس
تین نیوز

لیلیا شولا زن راننده کامیون اوکراینی سال ها آرزو داشت ماشین سنگین براند اما تا زمانی که این کشور درگیر جنگ نشد، این آرزو به واقعیت تبدیل نشد.

یکی از جنبه‌های زندگی در اوکراین که در پی جنگ دگرگون شده، مشاغلی است که در این کشور به طور سنتی، «حرفه‌های مردانه» محسوب می‌شدند.

به خاطر جنگ، مردان بیشتری برای خدمت در ارتش به جبهه فرستاده می‌شوند و در نتیجه زنان در نقش‌های جدید راننده کامیون ، مدیران کارخانه، نگهبان و ماموران محافظ، قدم به صحنه می‌گذارند.

لیلیا شولا راننده کامیون یکی از بزرگترین سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای اوکراین به نام «سیلپو» است.

لیلیا برای سال‌ها آرزو داشت که راننده کامیون بشود، اما بچه‌هایش خیلی کوچک بودند و شوهرش هم مخالف انجام چنین کاری بود.

به مدت پنج سال قبل از تهاجم تمام عیار روسیه، لیلیا به عنوان کارمند انبارداری کار می‌کرد و عصرها با رانندگی تاکسی درآمد بیشتری کسب می‌کرد.

زن راننده کامیون اوکراینی

او می‌گوید که همیشه فکر رانندگی وسایل نقلیه سنگین او را به خود جذب می‌کرد و از این فرصت برای یادگیری رانندگی کامیون استفاده ‌کرد.

گزارش پربازدید امروز را بخوانید:

◄ کتک خوردن رانندگان کامیون از مافیای کنترل کننده نوبت بار و گازوئیل + فیلم

وقتی سال گذشته پس از موفقیت در آزمون رانندگی کامیون ، متوجه شد که مادربزرگش هم آرزوی این شغل را داشته است. او می‌گوید: «مامانم به من گفت تو هم داری به آرزوی مادربزرگت می‌رسی.» لیلیا می گوید دیدن طبیعت و سفر بهترین بخش این کار است.

تعجب مردم از دیدن زن راننده کامیون !

لیلیا می‌گوید: «مردم وقتی می‌بینند که از این خودرو عظیم خارج می‌شوم، شوکه می‌شوند. حتی گاهی در جاده از من عکس می‌گیرند.» لیلیا می‌گوید راندن یک کامیون مدرن اصلا سخت نیست.

او می‌گوید: «وقتی خودرو را به درستی پارک کردید، دیگران همه بار را تخلیه می‌کنند. اگر ماشین خراب شود، می‌توانم برای کمک با تلفن تماس بگیرم، یا از افرادی که در اطراف هستند بخواهم کمک کنند.»

اخیرا او کامیونش را تا اتریش هم رانندگی کرد – این اولین رانندگی او به خارج از کشور به عنوان راننده بین‌المللی یک خودرو سنگین بود.

در حال حاضر، لیلیا و یکی از همکارانش به نام ناتالیا، راننده سابق ترولی‌بوس، تنها رانندگان کامیون زن خودروهای سنگین در شرکت‌های خود هستند، اما به گفته لیوبوف اوکراینتس، رئیس بخش نیروی انسانی سیلپو، تلاش‌ برای مشارکت بیشتر زنان از طریق اجرای برنامه‌های آموزشی در حال انجام است.

ناتالیا ، این زن راننده کامیون ، می‌گوید از «آنجایی که در سال ۲۰۱۷ اوکراین میراث باقیمانده از اتحاد جماهیر شوروی سابق شامل ممنوعیت اشتغال زنان در مشاغل خاص را لغو کرد، تعجبی ندارد که‌ این فرصت به او داده شده است.»

در گذشته، زنان به طور قانونی از اشتغال در حدود ۵۰۰ شغل عمدتا در صنایع سنگین، کشاورزی و معادن منع می‌شدند. این کارها یا از نظر فیزیکی بیش از حد سنگین بودند یا با مواد سمی سروکار داشتند.

برخی از مشاغل هرگز در لیست ممنوعه قرار نگرفتند، اما به طور سنتی به عنوان «مشاغل مردانه» در نظر گرفته می‌شدند، به عنوان مثال، مشاغلی در صنعت ساختمان، حمل و نقل، و بعضی کارهای فنی مانند برق یا لوله کشی، یا مشاغل نگهبانی و امنیتی.

اوکراین با میلیون‌ها نفر آواره و بیجا شده، چه در داخل و چه در خارج، دستخوش تغییرات بزرگ شده است. بازار کار نیز در حال تغییر است و تعداد فزاینده‌ای از مشاغل خالی می‌مانند و این کمبود به ویژه در مناطقی از اوکراین که به خط مقدم نزدیک‌تر هستند شدیدتر است.

زن 2

به عنوان مثال، شهر کریوی ریه در جنوب شرق اوکراین که زادگاه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری است، مرتبا هدف بمباران روس‌ها قرار می‌گیرد.در این شهر، کارخانه سیمان محلی کوشیده است تا راننده کامیون زن را به عنوان کارآموز استخدام کند و این کار به یک چالش دشوار تبدیل شده است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.