بازدید سایت : ۳۶۳۶۲

◄ قرارداد جدید بیمه تکمیلی رانندگان کامیون منعقد شد/ خدمات بیمه همچنان رضایت بخش نیست

پس از انتشار صورتجلسه انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی رانندگان کامیون، شماری از رانندگان کامیون شیوه انعقاد قرارداد بیمه های تکمیلی را خلاف قانون دانسته و خواستار ممانعت مسئولان مرتبط از انجام تخلفات این چنینی شدند.

قرارداد جدید بیمه تکمیلی رانندگان کامیون منعقد شد/ خدمات بیمه همچنان رضایت بخش نیست
تین نیوز

پس از انتشار صورتجلسه انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی رانندگان کامیون،  شماری از رانندگان کامیون شیوه انعقاد قرارداد بیمه های تکمیلی را خلاف قانون دانسته و خواستار ممانعت مسئولان مرتبط از انجام تخلفات این چنینی شدند.

به گزارش تین نیوز، برخی رانندگان کامیون با به چالش کشیدن این قرارداد عنوان کردند چرا با وجود اختیاری بودن بیمه تکمیلی،  عده‌ای آن را اجباری کرده اند.

 آنان تاکید کردند: هزینه این بیمه از صاحبان بار گرفته و در نهایت از مردم دریافت می شود آیا به اذن این ملت مبادرت به این کار شده است؟

به گزارش خبرنگار تین نیوز، رانندگان کامیون افزودند: تجربه سال های گذشته نشان داده است این عمل تنها برای عده‌ای خاص تولید منافع نامشروع و خلاف کرده است و در حالی که شرکت های بیمه ای انتخاب شده معمولا که کمترین خدمات را به رانندگان می دهد ولی بعضی ها برای طرف قرارداد بودن با بیمه سرودست می شکنند.

آنان با انتقاد از شفاف نبودن پیشنهادات بیمه ها و متن قراردادها و خدمات آنان به رانندگان، عنوان کردند:  با توجه به تجربه سنوات گذشته که در تقریبا هفت الی هشت ماه سقف مبلغ  پرداختی به بیمه کامل می شود چرا اولا تعهدات بیمه را در مواردی مانند دندانپزشکی، دارو، ویزیت و ...افزایش نمی دهند و در ثانی مازاد مبلغ تخصیصی به بیمه کجاها و برای چه کسانی مصروف می گردد؟

این رانندگان تاکید کردند:  چرا و به چه دلیل این کانون ها ( کانون شرکت های حمل و نقل، کانون کامیون داران کشور و کانون رانندگان کشور) تقاضای واریز این وجوه را به حساب مشترک خود دارند آیا برای استفاده از سود بانکی و دریافت تسهیلات این درخواست را مطرح می کنند؟ رانندگان هنوز فراموش نکرده اند که کانون شرکت های حمل و نقل در استان اصفهان چه تخلفاتی در مورد بیمه تکمیلی انجام داد که منجر به بازداشت و جریمه آنان گشت و هنوز فراموش نکرده اند که شرکت بیمه خسارت رانندگان را در وجه این کانون واریز می کرد و آنان نیمی از مبلغ را با یک چک قرض‌الحسنه به رانندگان پرداخت می نمودند.

رانندگان کامیون خاطرنشان کردند: وقتی نیم درصد کرایه برای این منظور محاسبه می شود این سوال مطرح می شود که چرا و به چه دلیل راننده ای که کارکرد قابل توجهی دارد باید جور راننده دیگری که کارکرد پایین دارد را بکشد؟ این کجای  عدالت است و یا چرا و به چه دلیل کارکنان شرکت های حمل و کسانی که به صورت خلاف از بیمه رانندگان و کارت هوشمند استفاده می کنند هم باید از ثمرات این بیمه تکمیلی رانندگان بهره ببرند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.